2023-10-22, 14:27
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du vände på det där, det är PK som vill ta kontroll över twitter precis som de hade tidigare.

Hmm jag tänkte mer att lite npc's har i Europa skulle vakna till när EU går full Soviet.
Citera
2023-10-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Är dessa du nämner heliga skrifter? I så fall är jag ute på för djupt vatten känner jag här

Om det ska vara förbjudet att kritisera skrifter som någon håller för helig måste det förstås gälla allt. Även Mein Kampf och skrifter som förordar att jorden är platt tex.
Citera
2023-10-22, 14:38
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Om det ska vara förbjudet att kritisera skrifter som någon håller för helig måste det förstås gälla allt. Även Mein Kampf och skrifter som förordar att jorden är platt tex.
Kritisera går bra tycker jag men ge fan att stå och elda skiten bara för att provocera är ju mindre bra. Vilket säger sig självt.
Citera
2023-10-22, 14:40
Medlem
Citat:
Kritisera går bra tycker jag men ge fan att stå och elda skiten bara för att provocera är ju mindre bra. Vilket säger sig självt.

Så du ska avgöra på vilket sätt man får demonstrera sitt missnöje? Varför ska en muslimsk kvinna inte få bränna sin egen slöja?
Citera
2023-10-22, 14:50
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Är dessa du nämner heliga skrifter? I så fall är jag ute på för djupt vatten känner jag här

I princip alla religioner och kulter har väl "heliga skrifter" som de anser är viktigare än något annat. Många vill förbjuda andra typer av hädelse dessutom, såsom abort, sex utanför äktenskapet, homosexualitet etc. Det som står emot dessa religiösa krav på lagstiftning är det sekulära samhället och där ingår rätten att yttra sig provocerande.

Givetvis får man i ett sekulärt samhälle elda sina egna böcker. Det är väl olika typer av miljölagstiftning och regler kring brandsäkerhet som det sekulära samhället har att bry sig om möjligtvis.

Men tiderna förändras antar jag. Det är klart att det sekulära samhället steg för steg kommer avvecklas om vi istället vill främja islam. Det börjar ju alltid så här, men slutar helt annorlunda. Viktigt bara att man är medveten om vilken sida man strider för när man lobbar för hädelselagstiftning till förmån för islam.
Citera
2023-10-22, 14:54
Medlem
katr00pzzs avatar
Ser inget negativt med detta, Twitter har alltid varit skit så bara bra ifall vi skulle bli av med det. Speciellt med tanke på vad Elon planerar att göra med X/Twitter.
Citera
2023-10-22, 15:00
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Och sen inledde han sitt ägandeskap med att censurera de som uttryckte sig kritiskt om honom själv, samt begränsa eller hindra användandet av länkar till andra siter. : )))

Precis som han gjorde även innan köpet då han kontaktade arbetsgivare till enskilda twitter-användare som skrev negativt om Tesla och hotade att stämma dem.

Exempel...?
Citera
2023-10-22, 15:00
Medlem
Citat:
Eu kräver alltså censur. Jahapp dom försöker inte ens dölja att de vill vara nya Nordkorea längre. Hoppas Musk gör slag i saken och stänger ner skiten.

Håller med, fyfan vad EU är vidriga!
Citera
2023-10-22, 15:20
Medlem
barkeepers avatar
Med den första censuren börjar frihetens långsamma död.
Citera
2023-10-22, 15:27
Medlem
Han säger det som om att det vore ett hot. Bara gör det. Det vore bättre för oss alla. Det bästa vore om han också övertalade Zuck att stänga ner Facebook samtidigt. Bästa som kunnat hända mänskligheten i vår närtid.
Citera
2023-10-22, 15:29
Medlem
barkeepers avatar
”The new rules will also help protect users from harmful and illegal content. They will significantly improve the removal of illegal content, making sure it is done as fast as possible. It will also help tackle harmful content, which, like political or health-related disinformation, doesn’t have to be illegal, and introduce better rules for the protection of freedom of speech.”

Då måste man ju vara noga med vem som får avgöra vad som är politisk desinformation.

Sen har vi:

”Interoperability between messaging platforms will improve - users of small or big platforms will be able to exchange messages, send files or make video calls across messaging apps.”

Det skulle jag som ägare av den största plattformen antagligen inte vara så förtjust i, här är det nog Elons girighet som står ivägen. Men jag tycker det är rimligt, Tele2 kunder kan ju ringa Telias kunder och vice versa…

Den här delen är också rätt otäck:

”The Digital Markets Act will also set out the criteria for identifying large online platforms as gatekeepers and will give the European Commission the power to carry out market investigations, allowing for updating the obligations for gatekeepers when necessary and sanctioning bad behaviour.”
Citera
2023-10-22, 15:45
Medlem
Kedoxs avatar
Bra att inte vika sig för mer cencur ändå.

Oavsett kommer det väl komma nåt liknande som alternativ om det försvinner. För många uppblåsta egon som måste ventilera sig för att någon inte skulle ta chansen på en sån kassako.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in