2023-10-06, 21:39
Medlem
Halloj! Har sett att väldigt många hobby-odlar egen tobak till bla egen tillverkning av snus. Vissa mer än andra.

När idioterna i EU satte käppar i hjulen för råtobak att göra snus på så verkar det högst omöjligt att hitta någon form av tobak att göra snus på, om man inte har möjligheten att odla det själv vill säga.

Är det någon som lyckats fått tag i torkade blad eller malen tobak till snus på något jävla vis?
Det Måste ju finnas hobbyodlare som säljer det någonstans då Vissa verkar ha oerhört stora odlingar.

Jag har själv försökt leta på nätet men det är 1000 ggr lättare att få tag i ett hekto amfetamin med ett knapptryck än att hitta ett kilo råtobak att göra sitt egna förbannade snus....
Citera
2023-10-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dymytry1111
Halloj! Har sett att väldigt många hobby-odlar egen tobak till bla egen tillverkning av snus. Vissa mer än andra.

När idioterna i EU satte käppar i hjulen för råtobak att göra snus på så verkar det högst omöjligt att hitta någon form av tobak att göra snus på, om man inte har möjligheten att odla det själv vill säga.

Är det någon som lyckats fått tag i torkade blad eller malen tobak till snus på något jävla vis?
Det Måste ju finnas hobbyodlare som säljer det någonstans då Vissa verkar ha oerhört stora odlingar.

Jag har själv försökt leta på nätet men det är 1000 ggr lättare att få tag i ett hekto amfetamin med ett knapptryck än att hitta ett kilo råtobak att göra sitt egna förbannade snus....

Om du "sett väldigt många hobby-odlare", så finns det väl sannolikt nån i den gruppen som kan hjälpa dig?
Citera
2023-10-06, 22:21
Medlem
Citat:

Hej! Här finns tobak att köpa: https://snusfabriken.com/

Med detta sagt så gissar jag att du antingen trollar, ljuger om att du ens googlat ordet råtobak, växt upp i en holländsk amfetamin fabrik, eller bara är lite lätt efterbliven? Alltså inte så mycket att det fått dig att skaffa diagnos. Men dom som känner dig vet att du är lite ”off” . Aja du kanske bara är höger eller vänster extrem och hatar eu, vem vet.
Men om du känner dig träffad, speciellt om de där med att du inte riktigt är som alla andra så skicka gärna ett PM.
Citera
2023-10-06, 22:45
Medlem
franges avatar
Hittade ju ett gäng butiker som säljer råtobak för snustillverkning vid en enkel googling?
Citera
2023-10-06, 22:52
Medlem
Odla själv, tobaksplantan är inte så kräsen, gillar mycket vatten. Dessutom är det lagligt.
Odlades sjukt mycket tobak i Sverige förr, så sent som på 1890-talet uppåt 300 ton/år bara i Stockholm.
Citera
2023-10-06, 23:58
Medlem
pn222jws avatar
PGW är bra
https://www.pgw.se/gora-eget/snustillverkning.html
https://www.pgw.se/tobak/snussatser-portionssnus.html
Citera
2023-10-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hittade ju ett gäng butiker som säljer råtobak för snustillverkning vid en enkel googling?

Då får du gärna länka i PM. Det du hittat är förmodligen gammalt sen innan höjningen och kollar man är det "Slut i lager"
Citera
2023-10-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Odla själv, tobaksplantan är inte så kräsen, gillar mycket vatten. Dessutom är det lagligt.
Odlades sjukt mycket tobak i Sverige förr, så sent som på 1890-talet uppåt 300 ton/år bara i Stockholm.

Lite lurigt när man bor på 60 kvadrat och kolonilotterna är det kötid på... tyvärr. Verkar vara riktigt enkelt och lättskötta plantor dock bara man har platsen.
Får jag tex tag i en plats på kolonilott så kommer jag 100% testa nästa år 😁
Citera
2023-10-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
PGW är bra
https://www.pgw.se/gora-eget/snustillverkning.html
https://www.pgw.se/tobak/snussatser-portionssnus.html

Är bara express-satser som dom erbjuder, vilket i sig är snordyrt om ma jämför med råtobaken
Citera
2023-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om du "sett väldigt många hobby-odlare", så finns det väl sannolikt nån i den gruppen som kan hjälpa dig?

Nja ingen är vidare sugen att sälja till någon helt random som det verkar tyvärr. Har provat kontakta några av dom men blankt nej..
Men att dom säljer är jag säker på, men förmodligen bara åt bekanta och i dom kretsarna om jag får gissa.
Citera
2023-10-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Hej! Här finns tobak att köpa: https://snusfabriken.com/

Med detta sagt så gissar jag att du antingen trollar, ljuger om att du ens googlat ordet råtobak, växt upp i en holländsk amfetamin fabrik, eller bara är lite lätt efterbliven? Alltså inte så mycket att det fått dig att skaffa diagnos. Men dom som känner dig vet att du är lite ”off” . Aja du kanske bara är höger eller vänster extrem och hatar eu, vem vet.
Men om du känner dig träffad, speciellt om de där med att du inte riktigt är som alla andra så skicka gärna ett PM.

Du kan inte ha haft en lätt barndom din stackare
Mycket luft från dig med förmodligen en så liten hjärna som du mycket starkt bevisar i ditt inlägg.

Saken är ju priset, att köpa en sats för 1300 känns rimligt? Antar du att det var precis det jag letade efter med mitt inlägg? Hade ekonomin inte varit en fråga hade jag inte skapat inlägget och fortsatt snusa lössnus från swedish match helt enkelt. Jävla inavel
Citera
2023-10-23, 19:50
Medlem
Citat:
Nja ingen är vidare sugen att sälja till någon helt random som det verkar tyvärr. Har provat kontakta några av dom men blankt nej..
Men att dom säljer är jag säker på, men förmodligen bara åt bekanta och i dom kretsarna om jag får gissa.
Det är väl så att det är lagligt att odla tobak åt sig själv, men man får inte sälja eller ge bort till andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in