Citat:
Det där är ju en uppvisning i ganska desperat mental gymnastik må jag säga. Men ett litet tips i all välmening, du kanske borde oroa dig för ditt eget förhållande till verkligheten om din uppfattning om att LW bara "hade otur" i hur hennes relation med SD utvecklade sig specifikt och med andra generellt (exempelvis genom fjortis beteendet på jobbet där hon skapade konflikter)?
Och nej, det hade knappast hänt "vem som helst". SDs Allan Ballan stil ger hyfsat tydliga drag av narcissism vilket inledningsvis många kan tycka vara en kul typ men tröttar ut de flesta. Med borderlinestörning är det en lite udda egenhet de har, de har en avsevärt högre frekvens av partner med personlighetsstörning än vad som motsvarar den totala relativa andelen av personlighetsstörda av befolkning i helhet. Nu var det väl UW som ville ha skilsmässa om jag inte minns fel men LW var ganska tydlig med att hon tyckte UW var tråkig.
Och nej, det hade knappast hänt "vem som helst". SDs Allan Ballan stil ger hyfsat tydliga drag av narcissism vilket inledningsvis många kan tycka vara en kul typ men tröttar ut de flesta. Med borderlinestörning är det en lite udda egenhet de har, de har en avsevärt högre frekvens av partner med personlighetsstörning än vad som motsvarar den totala relativa andelen av personlighetsstörda av befolkning i helhet. Nu var det väl UW som ville ha skilsmässa om jag inte minns fel men LW var ganska tydlig med att hon tyckte UW var tråkig.
Nu låter det som du beskriver dig själv när du ”ställde” diagnos. Jag kan också i all välmening de dig om samma sak när det gäller LW. Vi måste behandla personer på samma sätt, levande eller döda. Det kan inte vara så att den levande upphöjs till helgon medan den döda släpas i smutsen. Rätt så vara rätt
Vi måste våga prata om personer som visar tecken på övergeepp och trauma så de kan få hjälp med att bearbeta. Det vi ser är inte sunt och är till mycket stor del orsak tili mordet. Det måste vi prata om då topic är mordet och då ingår allt under det även om ni vill dölja allt Stefan och Hanna gjorde. Klarar inte ni det så är bästa tipset scrolla vidare och undvik personangrepp.