2023-10-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Står ju dock

The organizer has currently disabled new donations to this fundraiser.

The organizer är väl mamman

Så klart. Folk verkar låst sig vid att det är en scam och att gfm och polis ska göra något.

Det fanns i början en del mindre oklarheter som de här påståendena om att hon bara var en hästtjej som backpackade.
Nu verkar det ju trots allt som hon är i koma på ks och antagligen inte vaknar tyvärr. Transporten måste vara ovanlig för en så sjuk patient men det betyder inte att man inte kan göra så.
Citera
2023-10-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Så klart. Folk verkar låst sig vid att det är en scam och att gfm och polis ska göra något.

Det fanns i början en del mindre oklarheter som de här påståendena om att hon bara var en hästtjej som backpackade.
Nu verkar det ju trots allt som hon är i koma på ks och antagligen inte vaknar tyvärr. Transporten måste vara ovanlig för en så sjuk patient men det betyder inte att man inte kan göra så.

På vilket sätt verkar det som det?
Citera
2023-10-23, 13:02
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Det värsta i hela denna historien är att skulle det visa sig att allt eller en del är bluff så kommer folks benägenhet att skänka pengar till liknande insamlingar minska rejält vilket kan innebära att oskyldiga drabbas.
Skänkte själv till en gofundme där en hundägare drabbats av stora kostnader pga en olycka med hunden. Hon la upp bilder på räkningar, kvitton fortlöpande, avslutade insamlingen när hunden var opererad och utskriven. Redovisade slutsumman och satte in det lilla överskottet till en välgörenhetsorganisation för hundar. Allt transparent och snyggt!

Du framför en mycket viktig poäng. Dessutom urvattnas donationsförfarandet om media mjölkar godtrogna och givmilda enbart för att generera klick. I detta fallet innehåller expressen och aftonbladets artiklar polleringar, skönmålningar och vilseledningar av fakta för att lura läsarna att donera.

GFM bör också kritiseras och ha tydliga riktlinjer där handlingar, kvitton, bilder obligatoriskt måste laddas upp. Insamlingar kan lätt spåra ur med nuvarande lättvindiga regler.
Citera
2023-10-23, 13:02
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Står ju dock

The organizer has currently disabled new donations to this fundraiser.

The organizer är väl mamman

Skulle gissa att det är GFM-organisationen som stoppat.
Citera
2023-10-23, 13:04
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
1. Hitta bilden från flygplanet. Den finns garanterat någonstans online. Sök på fraser som commerical stretcher eller likande. Detta är jag säker på kommer fram snabbt om vi hjälps åt.
Det mesta tyder nog på att bilden är äkta och att familjen talar sanning.
Citera
2023-10-23, 13:04
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Senaste informationen från mamma Susanna gällande Felicias tillstånd är följande:
- Felicia ligger fortfarande i koma (över 2 veckor nu)
- Hennes värden och tillstånd är oförändrade
- MR röntgen visar mer omfattande skada på hjärnan än vad man tidigare trott

Någon som har kunskap i ämnet? Brukar den här typen av komapatient repa sig?

Har ingen egen kunskap, men man kan ju ta del av andras kunskap och erfarenheter:
En studie gjord på bl a Harvard visade att bland patienter med TBI (Traumatic Brain Injury) visade att bland dom som låg i koma 2 v efter olyckan så återfick 77% medvetandet. Och vid 12 månader efter olyckan var 25% mer eller mindre återställda - dvs man visste vad man hette, vad det var för datum och var man befann sig.

https://jamanetwork.com/journals/jamaneurology/article-abstract/2781523

Men ingen av oss på Flashback vet ju några detaljer om hur bra/dåligt tillståndet är för Felicia, så man ska kanske inte dra för mycket slutsatser av resultaten i Harvard-studien. Dock ger det en viss inblick i möjlig utgång.

För övrigt upplever jag att det är rätt mycket konstigheter i den här Felicia-storyn.
Citera
2023-10-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Att de anhöriga ej varit till Thailand känns som en sanning, varför som sagt annars fejka en bild från Sjukhuset på morbrodern!?

Sedan så är du CH.swiss hjärtligt välkommen att fortsatt lämna information om denna suspekta familj här i tråden.

Jag är inte i tråden för att dela skit om denna sorgliga familj. Jag vill gärna hålla mig till ämnet så mkt det går, dvs huruvida denna olycka verkligen har inträffat eller ej. Det finns väldigt mkt som talar emot det.

Att Susanna varit hemma i Skåne de senaste veckorna vet jag med säkerhet och kommer inte gå ut med hur, för det lär ändå bara besvaras med att jag hittar på osv. Sanningen kommer ju att uppdagas förr eller senare ändå så då kommer alla som suttit här och gapat och kastat skit på oss som enbart försökt hitta konkret fakta och ifrågasatt alltihop få se.

I övrigt tycker jag att det urartat en aning det senaste dygnet här inne. Tråkigt också denna fokus på Felicias OnlyFans. Vad spelar det för roll? Hur har det ngn som helst betydande i det här?
Hon kommer från en trasig bakgrund och dras till fel typ av människor. Både hon och hennes mor har ett förflutet som består i att lura andra så det känns inte ett dugg förvånande det här.
Citera
2023-10-23, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Med flyg bilden menas bilden där Felicia ligger bakom ett skynke på flygplanet?

Varifrån laddade du ner bilden och vilken metadata extractor använde du? Nu är jag långt ifrån ett tekniskt geni, men ändras inte metadatan på bilder från exempelvis Facebook och Instagram?

Jag testade själv att ladda ner en bild från Facebook som både fotad och upplagd 2020. Enligt meta extractor är bilden ifrån 2009...

Personen som hävdade detta med att bilden var ifrån 2018 har redan rättat sig i ett annat inlägg att det verkade kunna bli så, ja.

Men det hoppade folk över (som vanligt) och fortsatte hålla fast vid det första uttalandet.

Så tack för att du tar upp detta igen!

Jag är fullkomligt öppen för att detta är en bluff. Åtminstone att man inte varit ärlig med vad som skett. Och då ska såklart de stå till svars för detta.

Men folk skapar trådsanningar med flit, inte av misstag, med flit. Eftersom självutnämnda experter uttalar sig bestämt om något - sedan har några erkänt att de hade fel, de hade visst inte koll.

Har folk (folk = samma ca fyra aggressiva användare) brytt sig i det? Nej, de har fortsatt nött på det första (felaktiga) som sades. Samma folk skriker HAR NI LÄST TRÅDEN ENS så fort någon säger något de inte håller med om. Skevt.

Jag förstår att de inte visat bild på F osv i nuläget. Inga konstigheter. Jag förstår att detta kan ta någon vecka innan de samlar sig och orkar.

Sedan förstår jag såklart också att det ser illa ut att de har aktiv koll på Facebook om de behöver tid.

Men kan inte påstå man varit i deras sits om allt detta skett F. Så kan inte påstå att man vet att man skulle agera rationellt..

Kan för övrigt logga in på min mobil med kod, fingeravtryck eller iris. Är inloggad på alla mina konton hela tiden. Loggar man ut från dem har man "automatinloggning" eller vad det heter.

Har förvisso inte t.ex OF så vet inte hur man vanligen hanterar detta.

Finner det dock minst underligt att de kommit åt hennes konton, eventuellt. Men verkar ensam om den åsikten.

Hon visste väl inte att något olyckligt skulle ske, dessutom. Så kan hon inte varit inloggad på en dator hon hade i sitt boende, som familjen sedan tog med. Om det inte är mobilen de skött det ifrån.
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-10-23 kl. 13:17.
Citera
2023-10-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Senaste informationen från mamma Susanna gällande Felicias tillstånd är följande:
- Felicia ligger fortfarande i koma (över 2 veckor nu)
- Hennes värden och tillstånd är oförändrade
- MR röntgen visar mer omfattande skada på hjärnan än vad man tidigare trott

Någon som har kunskap i ämnet? Brukar den här typen av komapatient repa sig?

Är nog väldigt individuellt. Beror på skadorna. En jag känner låg i flera år innan han avled.
Så finns det fall som det här jag läste om
https://www.vardfokus.se/omvardnad/hon-gick-emot-lakarna-och-fick-alexander-att-vakna-ur-koman/
Citera
2023-10-23, 13:09
Avslutad
Tyvärr så består halva internet, speciellt Facebook som är mest använt av vanligt folk av scammare och bedragare som bla råkat ut för "olyckor" och vill ha pengar av allt och alla, så jag har en viss förståelse för cynismen.
Utan att ha läst igenom 2400 inlägg.
Senast redigerad av pe11e 2023-10-23 kl. 13:11. Anledning: Rättning
Citera
2023-10-23, 13:10
Medlem
rtyu12345s avatar
I ett rättsmål, blir målsägande alla donatorer?

Isf antar att GFM skickar tillbaka pengarna + skadestånd från MGMs cedergrens?
Citera
2023-10-23, 13:11
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Personen som hävdade detta med att bilden var ifrån 2018 har redan rättat sig i ett annat inlägg att det verkade kunna bli så, ja.

Men det hoppade folk över (som vanligt) och fortsatte hålla fast vid det första uttalandet.

Så tack för att du tar upp detta igen!
Vad svamlar du om? Personen har inte rättat sig i ett annat inlägg... Ingenstans tar person i fråga tillbaka sitt påstående.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1610764&threadid=356 2971
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in