Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Med flyg bilden menas bilden där Felicia ligger bakom ett skynke på flygplanet?
Varifrån laddade du ner bilden och vilken metadata extractor använde du? Nu är jag långt ifrån ett tekniskt geni, men ändras inte metadatan på bilder från exempelvis Facebook och Instagram?
Jag testade själv att ladda ner en bild från Facebook som både fotad och upplagd 2020. Enligt meta extractor är bilden ifrån 2009...
Personen som hävdade detta med att bilden var ifrån 2018 har redan rättat sig i ett annat inlägg att det verkade kunna bli så, ja.
Men det hoppade folk över (som vanligt) och fortsatte hålla fast vid det första uttalandet.
Så tack för att du tar upp detta igen!
Jag är fullkomligt öppen för att detta är en bluff. Åtminstone att man inte varit ärlig med vad som skett. Och då ska såklart de stå till svars för detta.
Men folk skapar trådsanningar med flit, inte av misstag, med flit. Eftersom självutnämnda experter uttalar sig bestämt om något - sedan har några erkänt att de hade fel, de hade visst inte koll.
Har folk (folk = samma ca fyra aggressiva användare) brytt sig i det? Nej, de har fortsatt nött på det första (felaktiga) som sades. Samma folk skriker HAR NI LÄST TRÅDEN ENS så fort någon säger något de inte håller med om. Skevt.
Jag förstår att de inte visat bild på F osv i nuläget. Inga konstigheter. Jag förstår att detta kan ta någon vecka innan de samlar sig och orkar.
Sedan förstår jag såklart också att det ser illa ut att de har aktiv koll på Facebook om de behöver tid.
Men kan inte påstå man varit i deras sits om allt detta skett F. Så kan inte påstå att man vet att man skulle agera rationellt..
Kan för övrigt logga in på min mobil med kod, fingeravtryck eller iris. Är inloggad på alla mina konton hela tiden. Loggar man ut från dem har man "automatinloggning" eller vad det heter.
Har förvisso inte t.ex OF så vet inte hur man vanligen hanterar detta.
Finner det dock minst underligt att de kommit åt hennes konton, eventuellt. Men verkar ensam om den åsikten.
Hon visste väl inte att något olyckligt skulle ske, dessutom. Så kan hon inte varit inloggad på en dator hon hade i sitt boende, som familjen sedan tog med. Om det inte är mobilen de skött det ifrån.