2023-10-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Jag har aldrig varit specifik i vilka jag kallade vidriga.
Men det finns en enorm mängd vidriga människor i denna tråd och alla andra.
Deras reflex är att folk alltid ska skylla sig själva. Empati lyser konstans med sin frånvaro.

Det hänger inte samman med om detta är en scam eller inte.
Sånt är flashback, det kommer alltid finnas 16-åringar som kommer in och förstör en annars ganska intressant tråd med nedvärderande språk.

Men dra inte hela tråden över en kant bara för det.
Citera
2023-10-23, 10:54
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Jag har aldrig varit specifik i vilka jag kallade vidriga.
Men det finns en enorm mängd vidriga människor i denna tråd och alla andra.
Deras reflex är att folk alltid ska skylla sig själva. Empati lyser konstans med sin frånvaro.

Det hänger inte samman med om detta är en scam eller inte.

Det blir ju då lite som att de givmilda personerna som donerat sina sparpengar får skylla sig själva om de blivit lurade. Att det inte är offer.
Det tycker inte jag. Det är dessa offer för ett eventuellt bedrägeri som bör få empati.
Det är därför det är bra att gräva och få fram sanningen.

Empatin bör och ska ligga hos den som blivit bedragen, inte hos bedragarna.
Om det visar sig att detta är bedrägeri.
Citera
2023-10-23, 10:57
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
Alltså

Flyg bilden är från 2018 enligt metadata extractor

IVA bilden i Thailand är photoshoppad enligt fake detektor tjänst

Offerten är photoshoppad enligt fake detector tjänst

Karolinska bilden är tagen från google

Det finns alltså inget bevis att morborn/mamman varit nere i Thailand

...

Tonen i deras texter känns fejkad
Vart är känslorna? Desperationen?

Varför ger de inge svar på något?
För de ljuger

Bra att ni bifogar detta i polisanmälan

Hör av er till media också

Användare CH.swiss menar ju att Mamma Cedergren inte ens har varit i Thailand. Skulle vara intressant att höra mer om det spåret: (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)

Fortsätt gärna gräv i bilderna. Saknar själv helt kunskap/förmåga att avgöra om dom är fake, men väldigt intressanta fynd än så länge. Också en röd flagga att Dj Snuff tog bort sjukhus bilden från sin Facebook tydligen.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-23 kl. 11:00.
Citera
2023-10-23, 11:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Finns det någon länk med swishnummer för alla som vill bidra men som inte har kontokort?
Citera
2023-10-23, 11:01
Medlem
rtyu12345s avatar
pratade just med expressen

detta sa dem

denna gången lyssna dem

de lyssna på infon om fake bilderna

de skulle kolla igenom detta

...

Var expressen som breaka storyn och alla andra tidningar härmade dem, deras ansvar från början att göra rätt
Citera
2023-10-23, 11:05
Medlem
Citat:
pratade just med expressen

detta sa dem

denna gången lyssna dem

de lyssna på infon om fake bilderna

de skulle kolla igenom detta

...

Var expressen som breaka storyn och alla andra tidningar härmade dem, deras ansvar från början att göra rätt

Det betyder nog att dom varit inne och läst i tråden.

Förövrigt bra jobbat den som löste bildernas äkthet, det blev ett litet genombrott
Citera
2023-10-23, 11:14
Medlem
Hahaha.. Alltså blev hela tråden en konspirationstråd där hela storyn är fejk?

Jag tror vi kan lämna det spåret...
Det är alldeles för långsökt. Nu kommer tråden spåra ut fullständigt.
Citera
2023-10-23, 11:18
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Finns inte på kartan att detta är en bluff.

Det är en sak om hon själv hade gjort det men vi har 20 personer som är involverade här och skulle det vara som så att hon (den skadade) inte är på Karolinska och där på IVA så hade sjukhuset enkelt kunnat dementera detta till media.

Sen visst, man kan spekulera i vad som egentligen har hänt. Om det var en mopedolycka eller annat men att tjejen skadade sig i Thailand och nu är nedsövd på IVA Karolinska är nog mer än säkert.

Som någon skrev kan det vara allt ifrån en skönhetsoperation som gått snett till droger och tusen andra saker men då bluffar man anledningen till sjukhusvistelsen, inte att hon de facto hamnat där.

Jag har aldrig betvivlat att hon vurpat i Thailand och hade en gigantisk sjukhusräkning att betala.
Jag har aldrig betvivlat att hon åkte hem i liggande tillstånd med ordinarie Thai flight från Bangkok

Det jag betvivlar är att hon var så dålig och låg i koma. En så pass skadad patient åker inte
med reguljärflyg utan med ambulansflyg.
Citera
2023-10-23, 11:19
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Hahaha.. Alltså blev hela tråden en konspirationstråd där hela storyn är fejk?

Jag tror vi kan lämna det spåret...
Det är alldeles för långsökt. Nu kommer tråden spåra ut fullständigt.

Jo, det är konstigt att Mr. Khun Tun Lwin kunde bekräfta ärendet om allt vore fejk. Därför är jag fortfarande tveksam till det. Lutar mer åt att Norrbaggen har gjort något (och därför inte kunde/ville kontakta Mamma Cedergren direkt). Dock är det värt att fortsätta undersöka bilderna vidare. Intressanta fynd där än så länge.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-23 kl. 11:32.
Citera
2023-10-23, 11:19
Medlem
Haha, har du läst hela tråden? Det ligger för många döda hundar begravna för att storyn ska kunna vara sann. Både polisanmälningar är gjorda och media är tipsade om att det mest troligt ligger delvis lurendrejeri bakom det. En ärlig familj hade aldrig hanterat kritikstormen på detta sett.
Citera
2023-10-23, 11:20
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Alltså

Flyg bilden är från 2018 enligt metadata extractor

Med flyg bilden menas bilden där Felicia ligger bakom ett skynke på flygplanet?

Varifrån laddade du ner bilden och vilken metadata extractor använde du? Nu är jag långt ifrån ett tekniskt geni, men ändras inte metadatan på bilder från exempelvis Facebook och Instagram?

Jag testade själv att ladda ner en bild från Facebook som både fotad och upplagd 2020. Enligt meta extractor är bilden ifrån 2009...
Citera
2023-10-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag har aldrig betvivlat att hon vurpat i Thailand och hade en gigantisk sjukhusräkning att betala.
Jag har aldrig betvivlat att hon åkte hem i liggande tillstånd med ordinarie Thai flight från Bangkok

Det jag betvivlar är att hon var så dålig och låg i koma. En så pass skadad patient åker inte
med reguljärflyg utan med ambulansflyg.

Haha, har du läst hela tråden? Det ligger för många döda hundar begravna för att storyn ska kunna vara sann. Både polisanmälningar är gjorda och media är tipsade om att det mest troligt ligger delvis lurendrejeri bakom det. En ärlig familj hade aldrig hanterat kritikstormen på detta sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in