2023-10-23, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tycker också, att det är lite av en rätts-skandal att Fröken Hellm*n så lättvindigt släpptes ut på sina fria fötter av Göta HovRätten.

Att Göta HovRätten köpte Fröken Hellm*n:s sovar-historia under natten den 16:e Oktober 2022 är på gränsen till ett enigma.

Mvh/
@JokerMannen

Ja det är rent ut sagt inte klokt! Gillar dina inlägg vi tycker samma. !!
Citera
2023-10-23, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
GW visade ju genom sin dokumentär att han inte fattat någonting. Dags att gå i pension!

Hur ska man kunna fatta då det rör sig om en hittepåhistoria?

Hittepåhistorien som Johanna och Maja har diktat upp bygger ju på att de ska undkomma straff.
Citera
2023-10-23, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tack för upplysningen men jag ser pingskyrkan som en sekt och lika vidrig som övriga. Jag har läst FUP och det är därför jag är fullt övertygad om hur skyldig Maja är till mordet. Har tillräcklig kunskap om hur religösa varelser är vilsna och tror sig vara godare än alla andra. Hyckleri och det har ju uppdagats så mycket skit och sexuella övergrepp genom alla tider.

Har sett dokumentärer om vidriga religösa sekter och så mycket elände där folk hjärntvättats. Märker att du är av annan åsikt och det är väl därför du blundar för hur er Maja hjälpte till och höll fast Tove genom strypakten. Fattade direkt var du stod i frågan och av den anledningen hoppar jag alltid över dina inlägg då jag vet hur du försvarar er mördare.
Ni är ett gäng som har fyllt ut tråden till bredden med er övertygelse och om hur oskuldsfull denna Maja är.

Hon är en av de minst oskuldsfulla personer jag läst om till råga på allt är hon en rejäl lögnerska och som du säger en mördare. Man är blind om man inte ser och hör detta !!
Citera
2023-10-23, 03:09
Medlem
Citat:
Jag tycker också, att det är lite av en rätts-skandal att Fröken Hellm*n så lättvindigt släpptes ut på sina fria fötter av Göta HovRätten.

Att Göta HovRätten köpte Fröken Hellm*n:s sovar-historia under natten den 16:e Oktober 2022 är på gränsen till ett enigma.

Mvh/
@JokerMannen

Ja, det är inte klokt så att det förslår.
Citera
2023-10-23, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ok. Tar tillbaka 1x2. Ber om ursäkt.
Varför tror du att Göta hovrätt försatte Maja på fri fot???_

För att de är inkompetenta idioter med ögonbindel.
Citera
2023-10-23, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Bästa Anedin

Jag tror ente en sekund på att du har en nära vän som är försvarsadvokat. Om du haft det hade hen förklarat för dig att försvarsadvokater inte har några kryphål att ta till. Dom gör sitt bästa för att försvara den som dom är tillsatta att försvara. Om det kommer som en överraskning för dig.ALLA har rätt till en försvarsadvokat. Fatta det.

Sen bevisar du bara din dumhet när du tror att jag vill se Maja fri för att jag kritiserar Rullman.
Det är så häpnadsväckande dumt.

Jag har ALDRIG påstått att Maja är oskyldig. ALDRIG.

Du är på riktigt korkad som påstår det.

Inse , det finns inte,och har aldrig funnits bevis för att Maja mördat Tove.

Presentera ett pyttelitet bevis på att Maja är en mördare.

Bristen på skador på Johanna som då strypt Tove helt själv. Detta torde vara omöjligt att klara på egen hand utan minsta skråma. Majas totala tystnad och ovilja att berätta var Tove låg om hon var oskyldig som du säger
Citera
2023-10-23, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Lapidus pratar inte något om någon misshandel i klippet. De kanske har i så fall klippt bort det. Jag har inte sett på TV4 efter fem så jag vet tyvärr inte.
Det var nog en helt annan intevju i ditt inlägg än på Tv 4 efter fem
Citera
2023-10-23, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Du är inte korkad, en av de klokaste i tråden skulle jag säga. Skriver bra och sakligt pekar på viktiga punkter i fallet. Håller med dig i det du skriver
Tack det var snällt 🙏.
Jag tror att vi är fler på tråden som ser Maja skyldig än som icke skyldig

Och jag tror att stor del av Svenska folket ser Maja som skyldig

Det finns inget försvar för Maja att hon inte berättade vart Tove fanns
Hade hon varit oskyldig så hade hon berättat
det är åtminstonne jag helt övertygad om
Senast redigerad av Anedin 2023-10-23 kl. 05:10.
Citera
2023-10-23, 06:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det handlade om mycket tur för Fröken Hellm*n:s del i detta fallet och, att hon och hennes försvarsadvokat P*ter G*llbeg lyckades med att dribbla bort det mesta som pekade mot Hellm*n, om inte detta hade ägt rum, så hade med mycket stor sannolikhet sagt varit sålunda, att Fröken Hellm*n hade suttit kvar i häktet.

Mvh/
@JokerMannen
Lättlurade blåögda domare i HR, menar du?
Citera
2023-10-23, 07:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad du beskriver är empatilöshet och samvetslöshet. För de allra flesta människor har inte Maja några känslor. Det är egalt för henne om människor lever eller om de dör. Det är vad du precis skrev.

För de av oss som kan känna massor av empati för människor vi inte ens känner - t ex Toves anhöriga - så är det makabert att en människa kan vara så känslokall som du har beskrivit Maja. Men det är precis som du har beskrivit som jag också uppfattar Maja.
Och jag blev precis så totalt missuppfattad som jag befarade. Illa, riktigt, riktigt illa!

Att M var bekymrad, orolig, hade empati för Js offer och inte ville att någon skulle skadas eller dö framgår tydligt då hon tänkt, reflekterat och funderat ut ett sätt att visa det. Om M inte var känslomässigt engagerad reflekterade hon inte över något utan hängde bara med.

Hon visade dessutom klart och tydligt att hon inte bara tänkte utan att tanken även ledde till handling, hon vägrade att följa med. Det var hennes sätt att visa sin empati utåt.

Du fördömer Ms uttryck för empati och du fördömer henne för att hon uttrycker sin empati på ett sätt du inte accepterar. Då hon inte följer mallen stämplas hon som empatilös.
Citera
2023-10-23, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Enligt HR så sov ju Maja
Har jag missat någonting
När misshandlade Maja Tove om hon sov?
Om Maja får en misshandeldom på sig så är ju det ett erkännande på att hon är vaken och med i badrum.. Eller?
Nu tror ju inte jag att Maja komer att få mer på sig än gravfridsbrott
Det är för många sk experter som håller varann bakom ryggen i det här målet

Hon borde väl oxå bli dömd för skyddande av brottsling och hjälp att bevis undanröjts...
Eller jag är helt flängd o är ute i det blå nu...
Jag Tycker att hela situationen är bisarr
Citera
2023-10-23, 07:57
Medlem
När kommer domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in