2023-10-23, 00:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
d

Majas pappa har inte jobbat som pastor på länge typ sen 2015. Har du läst FUP? Han har ett arbete som enhetschef på lantmäteriet. Det står där.

Ett tips är att läsa på om folkrörelser, frikyrkor och demokratiseringen av Sverige. De flesta frikyrkor är inte sekter utan styrs med hjälp av demokratiska processer på så kallade församlingsmöten.
Tack för upplysningen men jag ser pingskyrkan som en sekt och lika vidrig som övriga. Jag har läst FUP och det är därför jag är fullt övertygad om hur skyldig Maja är till mordet. Har tillräcklig kunskap om hur religösa varelser är vilsna och tror sig vara godare än alla andra. Hyckleri och det har ju uppdagats så mycket skit och sexuella övergrepp genom alla tider.

Har sett dokumentärer om vidriga religösa sekter och så mycket elände där folk hjärntvättats. Märker att du är av annan åsikt och det är väl därför du blundar för hur er Maja hjälpte till och höll fast Tove genom strypakten. Fattade direkt var du stod i frågan och av den anledningen hoppar jag alltid över dina inlägg då jag vet hur du försvarar er mördare.
Ni är ett gäng som har fyllt ut tråden till bredden med er övertygelse och om hur oskuldsfull denna Maja är.
Citera
2023-10-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag anser att ingen i rätten ska vara med i något religiöst samfund då det visar att man inte har alla hästar i stallet. Man såg ju hur det gick när Centerkärringen som var muslim frikände en kvinnomissahandlare för att hon inte tyckte att den drabbade kvinnas släkt inte var tillräckligt bra nog. Enligt henne. Centermuslimen blev utesluten ur C efteråt och fick även sluta som nämndeman.

Att det ens sitter pingstvänner i denna sal då Majas anhöriga är präst i Jönköping är skandal. Även fylleristen GW har ju lagt sig i och han har ju tvivelaktiga kontakter som han bjuder runt både här och där. På det satt han i reklamkanalen och ömmade för mördaren Maja. Jag vet att hon gjort det som Johanna påstått och allt trams med hennes mobil och steg hit och dit är skandal. Lögnaktig, iskall och empatilös människa. Nu kan hon umgås med patrasket som räddade henne i HR då ingen av er som vurmar för er favorit kan ändra på min inställning och dessutom blev hon dömd med all rätt i Tingsrätten. Att du är förtjust i Maja är ingen som tvivlar på och då är man väl lika kylig och likgiltig själv inför Tove och hennes anhöriga.

Jag anser att Johanna ska dömas till livstid eller åtminstone 18 år för att ha mördat Tove. Både uppsåt och gärning är bevisat som jag ser det. Det är inte bevisat att Maja deltog i mordet. Men däremot har hon agerat väldigt omoraliskt som valde att inte larma och att hålla tyst så länge. Och båda bör dömas för grovt gravfridsbrott.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-23 kl. 01:01.
Citera
2023-10-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Om nu din nära vän advokaten har tystnadsplikt, varför berättar hen för dig?

Jag ställer en fråga. Du får tre alternativ. Ganska sjyst, eller hur.

Varför tror du att Göta hovrätt försatte Maja på fri fot?

1= Flera gangsteradvokater med gängkoppling har infiltrerat hovrätten.

X= Bara Adam Rullman borde få döma,eftersom han är den enda som vet vad som hänt.

2 = Anedin o folkdomstolen här på fb borde ha veto.

Inväntar svar.

Lägg av och läs på själv
Jag har ingen lust att diskutera med de som är oförskämda
Citera
2023-10-23, 01:18
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Lägg av och läs på själv
Jag har ingen lust att diskutera med de som är oförskämda

Ok. Tar tillbaka 1x2. Ber om ursäkt.
Varför tror du att Göta hovrätt försatte Maja på fri fot???_
Citera
2023-10-23, 01:19
Medlem
Citat:
Tack för upplysningen men jag ser pingskyrkan som en sekt och lika vidrig som övriga. Jag har läst FUP och det är därför jag är fullt övertygad om hur skyldig Maja är till mordet. Har tillräcklig kunskap om hur religösa varelser är vilsna och tror sig vara godare än alla andra. Hyckleri och det har ju uppdagats så mycket skit och sexuella övergrepp genom alla tider.

Har sett dokumentärer om vidriga religösa sekter och så mycket elände där folk hjärntvättats.j Märker att du är av annan åsikt och det är väl därför du blundar för hur er Maja hjälpte till och höll fast Tove genom strypakten. Fattade direkt var du stod i frågan och av den anledningen hoppar jag alltid över dina inlägg då jag vet hur du försvarar er mördare.
Ni är ett gäng som har fyllt ut tråden till bredden med er övertygelse och om hur oskuldsfull denna Maja är.

Att det finns hemska religiösa sekter håller jag verkligen med dig om. Knutby känner väl de flesta till. Men det finns sunda församlingar med som tex den Jonas Gardell går till. EFK i Örebro som viger homosexuella nu. För att nämna några.
Maja är ingen 'ängel' men det är inte bevisat att Maja höll händerna när Johanna ströp. Även Johanna är vag när hon berättar om det.

Jag ska sova nu så du behöver inte scrolla mina inlägg i natt för det kommer inga. Ha en god natt!
Citera
2023-10-23, 01:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Att det finns hemska religiösa sekter håller jag verkligen med dig om. Knutby känner väl de flesta till. Men det finns sunda församlingar med som tex den Jonas Gardell går till. EFK i Örebro som viger homosexuella nu. För att nämna några.
Maja är ingen 'ängel' men det är inte bevisat att Maja höll händerna när Johanna ströp. Även Johanna är vag när hon berättar om det.

Jag ska sova nu så du behöver inte scrolla mina inlägg i natt för det kommer inga. Ha en god natt!
Jag har inget emot dig personligen då du är med ödmjuk än dom andra som vurmar för Maja. Dock är det tröttsamt att det finns några som inte vill se sanningen om Maja och anklagar Johanna för att ljuga om fasthållningen. Jag tror absolut på Johanna i det fallet och anser att en människa ska inte komma undan ett mord på grund av en mobil som någon lagt ifrån sig. Nu har ju fetknoppen GW talat om att Maja förblir fri så då är ena planhalvan nöjd och vi andra får känna tvivlet på hur rättsystemet fungerar. Sov gott!
Citera
2023-10-23, 01:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Tror inte dom köpte den egentligen utan det var Pastor Hellman som var där och petade då några ur rätten förmodligen var pingstvänner. Tror inte en sekund på att alla i rätten trodde på Majas lögner men är sektmedlemmar på fritiden. Kunde inte hända i någon av dom andra hovrätterna tror jag. Där hade Maja fått rätt frågor och livstidsstraffen var ett faktum. Observera att gubbslemmet GW redan innan rättegången börjat satt och sa att Maja skulle släppas fri. Den grisen har också sitt skitiga finger med i spelet och han satt ju i salen bland dom som dömer.

Det borde faktiskt utredas om Jäv föreligger pga ev. kopplingar till pingströrelsen.
Citera
2023-10-23, 02:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag har inget emot dig personligen då du är med ödmjuk än dom andra som vurmar för Maja. Dock är det tröttsamt att det finns några som inte vill se sanningen om Maja och anklagar Johanna för att ljuga om fasthållningen. Jag tror absolut på Johanna i det fallet och anser att en människa ska inte komma undan ett mord på grund av en mobil som någon lagt ifrån sig. Nu har ju fetknoppen GW talat om att Maja förblir fri så då är ena planhalvan nöjd och vi andra får känna tvivlet på hur rättsystemet fungerar. Sov gott!

Jag tror att de som försvarar MH ser sig själva som goda när de tror gott om andra. Tänker goda tankar. @Notknapparen.

Men är det verkligen gott att blunda för och försvara ondskan bara för att man tycker att det är jobbigt att se den? För att man hellre stoppar huvudet i sanden och låtsas som att den inte finns?
Citera
2023-10-23, 02:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja, väldigt skumt när det är en så känslig händelse också som han drivit så hårt…

GW visade ju genom sin dokumentär att han inte fattat någonting. Dags att gå i pension!
Citera
2023-10-23, 02:54
Medlem
Citat:
Hur fan kan dom döma henne till misshandel då hon sov enligt rätten?

Jag tror att då Tingsrätten dömde Maja så var det efter obduktionsutlåtandet. Det var nog på obduktionsutlåtandet som åklagare Adam Rullman bedömde och yrkade på att Maja var skyldig till mord.
Citera
2023-10-23, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ok. Tar tillbaka 1x2. Ber om ursäkt.
Varför tror du att Göta hovrätt försatte Maja på fri fot???_

För att det var i brist på bevis. Och har inte Domstolen hundraprocentiga bevis då kan det bli svårt att fälla.
Citera
2023-10-23, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Där säger Lapidius ingenting om misshandel
Nyss i Tv 4 efter fem sa han att det ev kunde bli gravfridsbrott och misshandel för Maja
Det där med misshandel förstod jag inte vad han menar med

Lapidus pratar inte något om någon misshandel i klippet. De kanske har i så fall klippt bort det. Jag har inte sett på TV4 efter fem så jag vet tyvärr inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in