2023-10-22, 22:35
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
Om vi själva här inne, alla som läser vad jag skriver nu

Skulle ha haft en anhörig i samma situation

Så skulle vi anhöriga

Lägga ut den klassiska respiratorbilden, bilder från flyget, bilder från karolinska, bilder på kvitton och dokument

Om det inte räckte, skulle man som anhörig skriva direkt inne på flashback och vara väldigt arg, och sedan ringa polisen på drevet, helt naturlig reaktion

Istället förklarar dem sig och försvarar sig och bortförklarar sig konstigt, det gör bara dem som har något att dölja

Något som är konstigt enligt mig är att när något sånt här brukar hända, så brukar antalet likes, kommentarer och delningar vara enormt på Facebook, dvs typ 1000- 30 000 likes, 100-500 kommentarer och en jävla massa delningar, kändisar blir involverade, fler tidningar

Deras saker får knappt spridning, konstigt

Det får mig att tro att deras vänner inte ens tror på dem

Även att det känns i texterna de skriver att de inte menar vad de säger, språket är konstigt, känns mer hotfullt, det är inte känslomässigt och i chock, det är inte som att de skriver för att få ett grepp om verkligheten

Det känns mer som de försöker styra verkligheten

Bilder från sjukhussängar är väldigt vanligt och den hårda verkligheten.
Familjen vill dock inte ladda upp såna bilder vilket man förstår, men det finns så många andra bilder som skulle kunnat laddas upp.

*EDIT*
En till, vilken otrolig olycka, ta ett snedsteg och hamna i koma!
https://www.news.com.au/travel/trave...e833b5f6fb4a13
Senast redigerad av rimpoa 2023-10-22 kl. 22:49.
Citera
2023-10-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Vilken station tog emot din anmälan?
Tror faktiskt inte på dig!
Polisen ringer inte upp efter en sån här allmän anmälan. Man brukar få en bekräftelse på en anmälan genom digital brevlåda eller per post och man får ett ärendenummer direkt i samband med anmälan. Så då har du väl ett ärende/anmälningsnummer?

Jag gjorde en anmälan via telefon, 11414, i fredags. Då jag känner familjen sedan tidigare så frågade personen jag pratade med om det var ok att de kontaktade mig vid ytterligare frågor. Det gjorde en man ikväll från Landskronapolisen. Jag bor själv i Helsingborg om du nu ville veta det

Du behöver inte tro mig. Jag vet inte vad det egentligen spelar för roll. Skulle faktiskt nog inte lägga tid på att skriva det om det inte hänt, för det är ingenting direkt avgörande i denna tråd.
Citera
2023-10-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Oj vad det glädjer mig att läsa att det är flera polisanmälningar som har gjorts! Så bra intiativ!

Redan inkommit ett tjugotal anmälningar.
Citera
2023-10-22, 22:44
Medlem
Alla hårda ord från familjen på facebook tyder på att dom är pressade, alla andra familjer i liknande situationer skickar bilder och uppdaterar även dom som inte tiggt pengar.
Citera
2023-10-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Alla hårda ord från familjen på facebook tyder på att dom är pressade, alla andra familjer i liknande situationer skickar bilder och uppdaterar även dom som inte tiggt pengar.

De känns som de vet att de måste gå ut med vad som egentligen har hänt snart (om de nu har hänt något)
Citera
2023-10-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
De känns som de vet att de måste gå ut med vad som egentligen har hänt snart (om de nu har hänt något)

Ja det tycker jag också, som min mamma alltid sa "Sanningen kommer alltid fram" jag är över 43 nu och har alltid varit ärlig efter dom orden jag hörde när jag va runt 10, för dom stämmer
Citera
2023-10-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ja det tycker jag också, som min mamma alltid sa "Sanningen kommer alltid fram" jag är över 43 nu och har alltid varit ärlig efter dom orden jag hörde när jag va runt 10, för dom stämmer

Jo sant, jag får lite den uppfattningen också både genom att ha läst trådens alla sidor och hur de har kommunicerat att något har ju visserligen hänt men de var inte på de sättet de berättade om när de starta insamlingen.

Om de hade angett den riktiga anledningen va som hade hänt kanske folk inte hade varit villiga att donera i samma bredd
Citera
2023-10-22, 22:50
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det har kommit fram så många konstiga saker kring den här historien - som att Felicia bodde i Koh Samui och jobbade där som porraktris och således inte var en backpacker och dessutom umgicks med en ökänd norsk bedragare som flytt från ett fängelstraff i Norge.

Finns det någon uppskattning på hur stora inkomster hon haft från karriären i Thailand? Handlar det om 5000, 50000 eller 500000? Beloppen är relevanta för har hon haft betydande inkomster från sin filmkarriär så har hennes tillgångar kunnat stå för sjukhuskostnader och således har någon insamling inte varit befogad.

Var skattades inkomsterna från filmkarriären? Sverige? Thailand? USA? "Internet"?
Citera
2023-10-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Bilder från sjukhussängar är väldigt vanligt och den hårda verkligheten.
Familjen vill dock inte ladda upp såna bilder vilket man förstår, men det finns så många andra bilder som skulle kunnat laddas upp.

*EDIT*
En till, vilken otrolig olycka, ta ett snedsteg och hamna i koma!
https://www.news.com.au/travel/trave...e833b5f6fb4a13

Exakt sådär ser det ut vid en ärlig insamling.

Det är ljusår från vad vi ser hos familjen C..
Citera
Medlem
Citat:

Om folk tycker Flashback har ett hårt klimat så är det fan inget mot den där Facebook tråden. Helt urspårat.
Citera
Medlem
BosseBetongs avatar
https://www.pattayamail.com/latestne...surgery-430285
Citat:
An insurance claims assessor, based in Pattaya, told Pattaya Mail that he would advise Richard or his sponsors to provide more details and updates, for example the reasons why the insurance ran out and whether blood donations were still required. “If there is a key to maximizing charity fundraising, it’s being frank and anticipating the sort of questions which will be going through people’s minds.

Det är en naturlig del av foundraising att uppdatera löpande. Hur svårt ska det va?
Citera
2023-10-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Jo sant, jag får lite den uppfattningen också både genom att ha läst trådens alla sidor och hur de har kommunicerat att något har ju visserligen hänt men de var inte på de sättet de berättade om när de starta insamlingen.

Om de hade angett den riktiga anledningen va som hade hänt kanske folk inte hade varit villiga att donera i samma bredd

Ja det är därför det hade gynnat mottagarna att vara transparenta med utgifterna, det här hade inte hänt då.

Jag minns filippa insamlingen till den cancersjuka dottern som gick helt åt skogen, mamman blev aggressiv, lite likt detta scenario, man slår ifrån istället för att möta upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in