2023-10-21, 20:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns väl dokumenterat. Lena polisanmälde Stefan och dokumenterade flera av hans hot och vidrigheter.

Nu blir det litd tokigt, när du försöker med gissningslekar, eftersom Lena mördades brutalt och Stefan "försvann".
Kvar står Hanna och kan fortsätta roffa åt sig av livet, som om ingenting har hänt.

Gissningslekar? Du verkar ju inte ens ha läst de förhörsprotokollen med de ord Lena själv berättar om vad som hände, det hon anmälde var ju i princip okynnesanmälningar. Hon kunde ju inte ens svara "ja" på frågan i 1a anmälan när polisen frågade om hon talat om för SD att hon inte ville ha med honom att göra, det som besvärade henne var att han lämnat en present vid hennes dörr som en annan dejt hon kom hem med fick se. Andra anmälan handlade om att hon knuffades ut ur SDs bil efter att hon vägrat lämna och kliva ur trots att han upprepade gånger bad henne kliva ut. Hennes egen redogörelse för händelseförloppet gör det rätt tydligt att det inte handlade om något brottsligt. Det är inte omöjligt att SD hotat henne men det hon kom sig för att anmäla har snarare med att hon upplevt det pinsamt i 1a anmälan och avvisad i 2a. Alternativt att hon vet att anmälningar kan skapa problem i olika sammanhang och det var därför hon gjorde det.
Citera
2023-10-21, 21:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tack. Synd att inte hans advokat brydde sig. Det borde ju ligga i allas intresse att rätt person blir dömd.
Stefan var missnöjd efter TR med både åklagare och advokater angående 23.34. Han var även missnöjd efter HR och skrev att 23.34 bara fick "några få sekunder", troligen syftade han på att hans advokat under slutpläderingen tagit upp det och sagt nåt i stil med att det är märkligt (en underdrift) att den inte utretts bättre, mer än så blev det tydligen inte.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-10-21 kl. 21:35.
Citera
2023-10-21, 23:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
HDs far var väldigt tjenis med Steffes advokat.
Vilket konstigt sammanträffande va?
Åklagarna hävdade att Stefan själv, eller i samförstånd med annan tagit livet av Lena.
Det var bara en annan som misstänktes för mordet. Vem? HD

Jaa, du lilla Muppbullen. Det är tydligen inte lätt för dig att förstå. Ett tips; om du inte fattar så är det ibland bättre att hålla tyst så slipper du skämma ut dig.

LW hade en massa KKs. Vem som helst av dem, deras partners, barn kan ha haft motiv att hata LW. Det behövs bara en psykopat för att något sånt här ska hända. LW lekte med människor. Hon var hänsynslös. Hon lekte med elden.

Att vägra inse det och försöka mörka det hjälper inte någon och förhindrar inte att det händer igen.
Citera
2023-10-22, 00:21
Medlem
Citat:
Jaa, du lilla Muppbullen. Det är tydligen inte lätt för dig att förstå. Ett tips; om du inte fattar så är det ibland bättre att hålla tyst så slipper du skämma ut dig.

LW hade en massa KKs. Vem som helst av dem, deras partners, barn kan ha haft motiv att hata LW. Det behövs bara en psykopat för att något sånt här ska hända. LW lekte med människor. Hon var hänsynslös. Hon lekte med elden.

Att vägra inse det och försöka mörka det hjälper inte någon och förhindrar inte att det händer igen.

Du smutskastar en mördad människa, precis som HD också tyckte, ni är bra lika
Citera
2023-10-22, 00:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Du smutskastar en mördad människa, precis som HD också tyckte, ni är bra lika

Det är hennes egna ord från hennes sparade konversationer. Det är inte mitt fel.
Det finns en anledning till att hon mördades. Om allt negativt ska döljas så finns det ingen möjlighet att förstå varför hon mördades.
Citera
2023-10-22, 08:46
Medlem
Citat:
Det är hennes egna ord från hennes sparade konversationer. Det är inte mitt fel.
Det finns en anledning till att hon mördades. Om allt negativt ska döljas så finns det ingen möjlighet att förstå varför hon mördades.

Lyft blicken ngn gång också
Citera
2023-10-22, 10:50
Avslutad
Citat:

Citat:
Åter igen, så försöker du tysta mig och andra skribenter i tråden, vilket inte fungerar särskilt bra.
Då kommer nedsättande namn, vilket inte rör mig i ryggen.
Jag är säker på min sak och jag samlar in bevis.
Jag har även kontakt med media, när tiden är rätt, kommer det inte bli nådigt.
Många huvuden kommer rulla, om man säger så.
Det handlar om tajming, invänta det där lilla misstaget, som öppnar upp för publicering.
Det är förödande att leva med så allvarliga lögner, kanske därför äldsta dottern flyr "hemmet"?
Känslan kan nog snarare liknas vid Fritzels sjuka källare.
Citera
2023-10-22, 12:41
Medlem
Citat:
Åter igen, så försöker du tysta mig och andra skribenter i tråden, vilket inte fungerar särskilt bra.
Då kommer nedsättande namn, vilket inte rör mig i ryggen.
Jag är säker på min sak och jag samlar in bevis.
Jag har även kontakt med media, när tiden är rätt, kommer det inte bli nådigt.
Många huvuden kommer rulla, om man säger så.
Det handlar om tajming, invänta det där lilla misstaget, som öppnar upp för publicering.
Det är förödande att leva med så allvarliga lögner, kanske därför äldsta dottern flyr "hemmet"?
Känslan kan nog snarare liknas vid Fritzels sjuka källare.

Nu kan jag inte låta bli.
Nedsättande ord om dig. Läs vad du själv skriver om andra är du snäll.
Äldsta dottern är snart 20 år, detta vet du om du känner familjen. Fly hemmet… ja helt normalt i den åldern.

Jag måste fråga, känner du familjen?… eller är fantasin så välutvecklad så allt negativt som finns i världen ska bara landa på denna familj. Oavsett vad. Det råder ingen tvekan om att du hatar Hanna. Jag anser som en människa i en relation att det är inte ovanligt att önska precis som Hanna att ha de tankar ni riktar mot henne ganska normalt. Men handling är något helt annat, vilket hon inte har varit med på och där finns bevis för att det inte var hon utan den person som nu inte finns. Den soppa som blev är endast orsakat av de som nu inte finns…
Citera
2023-10-22, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Äldsta dottern är snart 20 år, detta vet du om du känner familjen. Fly hemmet… ja helt normalt i den åldern.

Jag måste fråga, känner du familjen?… eller är fantasin så välutvecklad så allt negativt som finns i världen ska bara landa på denna familj. Oavsett vad. Det råder ingen tvekan om att du hatar Hanna. Jag anser som en människa i en relation att det är inte ovanligt att önska precis som Hanna att ha de tankar ni riktar mot henne ganska normalt. Men handling är något helt annat, vilket hon inte har varit med på och där finns bevis för att det inte var hon utan den person som nu inte finns. Den soppa som blev är endast orsakat av de som nu inte finns
Hur kan du vara så säker?
Allt har inte lagts fram på bordet.
Hanna sov...tror du på det själv?

Jag hatar falska korrupta människor som tror sig stå över lagen.
Citera
2023-10-22, 13:08
Medlem
Citat:

Jag måste fråga, känner du familjen?… eller är fantasin så välutvecklad så allt negativt som finns i världen ska bara landa på denna familj. Oavsett vad. Det råder ingen tvekan om att du hatar Hanna. Jag anser som en människa i en relation att det är inte ovanligt att önska precis som Hanna att ha de tankar ni riktar mot henne ganska normalt. Men handling är något helt annat, vilket hon inte har varit med på och där finns bevis för att det inte var hon utan den person som nu inte finns. Den soppa som blev är endast orsakat av de som nu inte finns…

Flera här i tråden vill fortsätta spekulera då inte allt verkar kommit fram, om du inte kan acceptera det läs inte, forumet öppet för just det, att du mår dåligt av det kan vi inte rå för utan det kan bara du själv göra ngt åt
Citera
2023-10-22, 13:12
Medlem
Citat:
Hur kan du vara så säker?
Allt har inte lagts fram på bordet.
Hanna sov...tror du på det själv?

Jag hatar falska korrupta människor som tror sig stå över lagen.

Hur vet du att hon är en falsk korrupt människa? Känsla eller fakta?
Citera
2023-10-22, 13:14
Avslutad
Citat:
Hur vet du att hon är en falsk korrupt människa? Känsla eller fakta?
Du placerade henne där och jag håller med, hon har curlats och tillåts fuska sig genom livet. Ingenting är heligt.
Pappas lilla flicka...
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-22 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in