2023-10-21, 14:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Ingenstans i FUP framkommer det att LW ska ha störningar av ngt slag.

Det är inte sant. Hennes bror misstänkte att hon var bipolär.

Och hennes "extra dotter" trodde också att LW var bipolär.

Varför ljuger ni för att dölja hur hon var? Det är som om ni skäms för henne och försöker skriva om historien för att skydda hennes minne.
Citera
2023-10-21, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av FUP framkommer inte speciellt starkt att LW skulle försökt bli kvitt SD.

Hade man läst händelseförloppet i fupi sammanställt i kronologisk ordning och man fått gissa vem som mördar vem så hade det varit lätt att gissa att LW dödar HD.
Det finns väl dokumenterat. Lena polisanmälde Stefan och dokumenterade flera av hans hot och vidrigheter.

Nu blir det litd tokigt, när du försöker med gissningslekar, eftersom Lena mördades brutalt och Stefan "försvann".
Kvar står Hanna och kan fortsätta roffa åt sig av livet, som om ingenting har hänt.
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-21 kl. 15:47.
Citera
2023-10-21, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är inte sant. Hennes bror misstänkte att hon var bipolär.

Och hennes "extra dotter" trodde också att LW var bipolär.

Varför ljuger ni för att dölja hur hon var? Det är som om ni skäms för henne och försöker skriva om historien för att skydda hennes minne.
Varför äter HD mediciner som i första hand ges till svårt sjuka människor med personlighetsstörningar?
Hur gammal var HD när hon fick träffa farbror doktorn första gången? Uppvuxen i en helyllefamilj med mor och far samt syster.
Vad var det som HD råkade ut för? Pappas lilla flicka?
Citera
2023-10-21, 15:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Av FUP framkommer inte speciellt starkt att LW skulle försökt bli kvitt SD.

Hade man läst händelseförloppet i fupi sammanställt i kronologisk ordning och man fått gissa vem som mördar vem så hade det varit lätt att gissa att LW dödar HD.
Det finns väl dokumenterat. Lena polisanmälde Stefan och dokumenterade flera av hans hot och vidrigheter.

Nu blir det litd tokigt, när du försöker med gissningslekar, eftersom Lena mördades brutalt och Stefan "försvann".
Kvar står Hanna och kan fortsätta roffa åt sig av livet, som om ingenting har hänt.

SD hade alibi. Det fanns många med motiv.

Ditt drevande mot HD, över 5 år efter mordet, får mig att undra om du egentligen skyddar den verkliga mördaren?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-21 kl. 15:32.
Citera
2023-10-21, 15:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av FUP framkommer inte speciellt starkt att LW skulle försökt bli kvitt SD. Det ser mer ut som en typisk med borderlinestörning (dessvärre vanligt bland personer som är adopterade) som visar intresse för andra män i korta stunder för att göra SD svartsjuk. LW kände sig tydligen manad att visa ett slags äganderätt till UW också när han skaffade en ny partner.

Såväl SD och och LW framstår som ha personlighetsstörningar som de antagligt på sätt och viss själva drivit på till att ta mer extrema uttryck. Synd om de i deras omgivning som drabbades av deras spel. Främst då UW och HD med som hade barn med dem. Men även LWs bror hade klippt kontakten med henne.

LWs f.d. arbetsgivare vittnade om att det var konflikter på arbetsplatsen kring henne. Hon hade bl.a. gått in på toan efter en kollega och filmat en tampong som låg i den för tamponger avsedda papperskorgen för att sedan skicka ut det till övriga kollegor.

Eller när man ser i fupen att LW beklagat sig för en väninna om att hon inte begriper att SD inte kan ge upp HD för att "hon rakar ju inte ens fittan". 🙄

Hade man läst händelseförloppet i fupi sammanställt i kronologisk ordning och man fått gissa vem som mördar vem så hade det varit lätt att gissa att LW dödar HD. LW som offrat sitt jobb som präst för att ha sin egen variant av tro där det är ok att ligga med maken till detta par hon vigt (I realiteten hade hon nog inte en sådan tro utan det var nog ett sätt att försöka rationalisera ett misslyckande, hon var ju inte intellektuellt dum i huvudet, att börja vara kk till en man hon vigt med någon annan kändes rimligtvis solkigt efter ett tag, varför det blev viktigt att bli ett par med den mannen, som dessutom var såpass konservativ att han inte ville lämna fru och barn men gärna fortsatte träffarna med LW i halvsmyg).

Tack. Så bra skrivet.

Jag tror nog att hon försökte driva HD till suicid alternativt till att "bli ett skal" igen.

Hade hon fått fortsätta så hade hon kanske lyckats.
Citera
2023-10-21, 15:51
Avslutad
Citat:
SD hade alibi. Det fanns många med motiv.

Ditt drevande mot HD, över 5 år efter mordet, får mig att undra om du egentligen skyddar den verkliga mördaren?
På vilket sätt skulle jag skydda den verkliga mördaren?

Du påpekar själv att SD inte är mördaren.

Jag tror inte alls att det är svårt att bevisa vem den verrklige mördaren och anstiftaren är.

Rätt ska vara rätt
Citera
2023-10-21, 16:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Jag tror inte alls att det är svårt att bevisa vem den verrklige mördaren och anstiftaren är.

Rätt ska vara rätt

Genom att dreva mot HD så att ingen ens ska tänka på något alternativ.

Genom att påstå att jag försöker misstänkliggöra LWs vänner när jag skriver om hennes KKs.

Tror du verkligen inte att LW skulle vilja att hennes mördare blir straffad, oavsett vem det är?

Tror du inte att hon skulle varna andra, om hon kunde, att inte göra som hon gjorde?

Hon visste vad som skulle hända om allt hon gjort skulle bli allmänt känt. Det visar hennes ena polisanmälan där hon berättar för polisen att hon är pastor och att hela hennes tillvaro skulle slås i bitar om det kom ut. Ändå sparade hon på alla "bevis" så att vi kan läsa om eländet i FUP.

Hon fläkte också ut hela sitt liv på Internet. Det mesta av hennes destruktiva liv hade jag genomskådat innan vi fick FUP.

Varför försöker ni dölja vem hon var när hon inte brydde sig om att göra det själv?

Betyder inte det att ni dömer henne eftersom ni känner att ni måste försöka dölja hennes beteende för att skydda hennes minne?

Är det viktigare än att den verkliga mördaren blir straffad? Viktigare än att andra kvinnor i liknande situation ska kunna lära sig något och bli varnade?
Citera
2023-10-21, 16:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tack. Då kan alltså SD ha varit oskyldig och vem som helst kan ha mördat henne.

Eftersom han inte häktades innan domen så trodde han kanske att han skulle klara sig även i HR. Chocken kanske gjorde att han begick självmord.
Ja jag tror också chocken kan ha varit den utlösande faktorn. Jag hade mejlkontakt med Stefan bara ett par dagar innan HR-domen kom och han var övertygad om en friande dom.

Jag läste på nytt avsnittet i TR-domen som handlade om 23.34-aktiviteten och det är nästan skrämmande på vilka grunder (läs okunskap) den avfärdades. HR-domen vilade på samma underlag.
Citera
2023-10-21, 19:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja jag tror också chocken kan ha varit den utlösande faktorn. Jag hade mejlkontakt med Stefan bara ett par dagar innan HR-domen kom och han var övertygad om en friande dom.

Jag läste på nytt avsnittet i TR-domen som handlade om 23.34-aktiviteten och det är nästan skrämmande på vilka grunder (läs okunskap) den avfärdades. HR-domen vilade på samma underlag.

Tack. Synd att inte hans advokat brydde sig. Det borde ju ligga i allas intresse att rätt person blir dömd.
Citera
2023-10-21, 19:12
Medlem
Citat:

Rätt ska vara rätt

Och hur exakt tänkte du att det skulle gå till??.

Åklagaren har avskrivit HD som inblandad i mordet.

HD har inget motiv för att mörda LW, Hon vann tillbaka SD från LW trots LWs hot till SD om SD och HD reste till USA tillsammans.

LW skrev sin egen dödsdom när hon avslöjade sitt kärleksförhållande för HD trots att SD hotade LW om hon gjorde slag i saken.

HDs reaktion på avslöjandet var att inte ge sej på LW utan HD valde att lämna SD och skaffade ett eget hem för henne och barnen.

SD deklarerar till LW att det är HD och barnen han vill leva med och giftermålet som han och LW planerade på en fjälltopp försvann ur händerna på LW som en lönings öl på puben och just där så trappade LW upp med hoten om att förstöra hela SDs liv.

SD ser ingen annan utväg än att mörda LW om han ska kunna fortsätta med sitt liv med HD och barnen sitt burkletarliv och sitt arbete utan att ha LW flåsande i nacken som har gjort klart för SD att hon aldrig kommer att ge sej.

Droppen blir när LW skriver till SD att det gör inget om det tar slut här och nu, jag är inte rädd för dej längre och att hon skulle ha med sej en ny KK till Norge, där och då begrep SD att LW kommer att att förverkliga hotet. Och därför får LW böta med livet sitt.
Citera
2023-10-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Och hur exakt tänkte du att det skulle gå till??.

Åklagaren har avskrivit HD som inblandad i mordet.

HD har inget motiv för att mörda LW, Hon vann tillbaka SD från LW trots LWs hot till SD om SD och HD reste till USA tillsammans.

LW skrev sin egen dödsdom när hon avslöjade sitt kärleksförhållande för HD trots att SD hotade LW om hon gjorde slag i saken.

HDs reaktion på avslöjandet var att inte ge sej på LW utan HD valde att lämna SD och skaffade ett eget hem för henne och barnen.

SD deklarerar till LW att det är HD och barnen han vill leva med och giftermålet som han och LW planerade på en fjälltopp försvann ur händerna på LW som en lönings öl på puben och just där så trappade LW upp med hoten om att förstöra hela SDs liv.

SD ser ingen annan utväg än att mörda LW om han ska kunna fortsätta med sitt liv med HD och barnen sitt burkletarliv och sitt arbete utan att ha LW flåsande i nacken som har gjort klart för SD att hon aldrig kommer att ge sej.

Droppen blir när LW skriver till SD att det gör inget om det tar slut här och nu, jag är inte rädd för dej längre och att hon skulle ha med sej en ny KK till Norge, där och då begrep SD att LW kommer att att förverkliga hotet. Och därför får LW böta med livet sitt.

Din teori din pajas, ännu en anhängare som med näbbar och klor gör allt för att tysta oss andra, jag förstår det eftersom du säkert har ngn relation till inblandade
Citera
2023-10-21, 20:25
Avslutad
Citat:
Tack. Synd att inte hans advokat brydde sig. Det borde ju ligga i allas intresse att rätt person blir dömd.
HDs far var väldigt tjenis med Steffes advokat.
Vilket konstigt sammanträffande va?
Åklagarna hävdade att Stefan själv, eller i samförstånd med annan tagit livet av Lena.
Det var bara en annan som misstänktes för mordet. Vem? HD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in