Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Vad babblar du om nu? Vi vet båda att de ligger ganska prick på +/- 0 (faktiskt lite minus just nu). Källa:
https://saylortracker.com/
Imbecill. Ta till dig information någon gång...
Citat:
"MicroStrategy, together with its subsidiaries, acquired approximately 5,445 bitcoins for approximately $147.3 million in cash, at an average price of approximately $27,053 per bitcoin, inclusive of fees and expenses," the company said in the filing.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Problemet jämfört med att helt enkelt ligga i dollar är om du vill omsätta dina bitcoins i någonting annat, dvs sälja dem. Hela marknaden skulle raseras och bolaget skulle få en bråkdel av det nuvarande marknadspriset för sina coins. Detta pga marknaden, om man nu vill kalla det för en marknad, har nästan obefintlig likviditet.
Vem fan har 48 miljarder placerade i dollarn? Är det detta du menar med bra investering...?

Bitcoin är upp mot dollarn sedan MSTR började DCA:a.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
S&P 500 har gått ca +25% sedan augusti 2020. Har du månadsköpt sedan denna tidpunkt ligger du ändå på över +10%. Statsobligationer, räntor och till och med vanliga bankkonton har avkastat avsevärt mer än 0 sedan samma tidpunkt.
Precis, varför upprepar du det jag säger?
Kolla tex industriindex eller konsumentindex eller valfria andra börser runt om i världen.
Jag börjar tro att du tror S&P är "börsen", och då förstår jag din dikeskörning. Kan inte hjälpa dig mer än att peka på att det finns andra börser och index.
Skriv något sedvanligt oinitierad tramssvar, och tolka uteblivet svar på det som att du blivit skolad och ombeds läsa de senaste svaren du fått.
Ses vid nästa halmstrå