2023-10-22, 10:36
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Du är inte lite störd. Kommer med absurda jämförelser som inte ens ett barn skulle komma med. Vad har sverige och kurder gemensamt jämfört med palestinier och jordanier t.ex. för där är båda grupperna araber. Förstår du inte din dåliga jämförelse själv och man måste påtala den för dig?

Barn eller störd? Vad är din ursäkt?

Mr sion, läs om vad jag skrev. Låtsas inte.

Jag jämförde svenskar med tyskar.

Du säger palestinier kan bo i Jordanien för båda är araber så kan judar få Palestina.

Jag säger svenskar kan bo i Tyskland för båda är germaner så kan kurder få Sverige.

Förstår du hur korkat ditt uttalande är?
Citera
2023-10-22, 10:38
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Israel anser att det palestinska folket finns. Och hela världssamfundet. Du är med andra ord en extremist som i Israel-Palestinafrågan hävdar positioner som till och med är för extrema för den israeliska regeringen.

Eller så är du bara svagbegåvad och förstår inte bättre, vi har ju tidigare sett att du inte är så duktig på svenska. De två behöver i och för sig inte heller utesluta varandra.

Jag visste inte om att mina inlägg här granskas för Pulitzer-priset.

Jag står för vad jag sagt, en stor grupp araber har antagit namnet filistéer från bibeln och kallar sig i modern tid för palestinier. Punkt. Om dina känslor kränks av det så får det vara så. Fakta är fakta.
Citera
2023-10-22, 10:38
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Men Ariel Sharon föddes ju i Kfar Malal i Israel 1928 om han hade levt, var skulle han åkt ?

Fanns ju en massa judar i Israel i generationer
Det var inte en homogen grupp araber

Var kom Sharons mamma och pappa ifrån?

De judar som levt där i generationer har all rätt bo kvar. Även judar som vill bo där får bo där men i en demokratisk palestinsk stat utan apartheid som dagens israel är.
Citera
2023-10-22, 10:39
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Mr sion, läs om vad jag skrev. Låtsas inte.

Jag jämförde svenskar med tyskar.

Du säger palestinier kan bo i Jordanien för båda är araber så kan judar få Palestina.

Jag säger svenskar kan bo i Tyskland för båda är germaner så kan kurder få Sverige.

Förstår du hur korkat ditt uttalande är?

Nej för ditt exempel inkluderade att kurder skulle få sverige. Förstår DU inte hur korkad din jämförelse var? Du jämför äpplen med hinkar, inte ens päron. Då har du gått fööör långt ser du.
Citera
2023-10-22, 10:39
Medlem
Finns araber men helt annan folkgrupp
Finns araber som är svenskar också...så vad vill du komma? Min lärare såg inte precis som Bin Salman eller Asssd om vi ska uttrycka det milt...han tillhörde "ancient Egyptian ppl" som han stolt sa

Citat:
Egypten talar arabiska, är medlem i arabiska förbundet och staten heter Arab Republic of Egypt.

Men nej här kommer David och säger åt egyptierna vad de är och inte.
Citera
2023-10-22, 10:40
Medlem
Citat:
"Detroit synagogue president Samantha Woll found fatally stabbed outside her home"

https://eu.freep.com/story/news/local/michigan/detroit/2023/10/21/samantha-woll-dead-isaac-agree-downtown-detroit-synagogue-president/71271616007/

Ska vi anta att detta också beror på Hamas och Israel-konflikten? Det luktar muslim om hela fallet.

Ja dom islamistiska terrorbrotten avlöser sig nu runtom i världen som ”hämnd” mot Israel och påstådd ”Islamafobi”

Citat:
An Islamist terrorist murdered a man in Hartlepool, England last Sunday in an act of revenge for “Israel killing kids in Gaza

70-y-old Terrence Carney was on his way to an ATM when he was stabbed by a Moroccan asylum seeker who arrived to the U.K. in 2020 on a dinghy

Citat:
The Telegraph has learned that the authorities have chosen so far not to tell the British public that the terror attack in Hartlepool was perpetrated in response to the Hamas-Israel war according to the Moroccan suspect.

https://nitter.net/visegrad24/status/1715657805334511644#m
Citera
2023-10-22, 10:40
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Staten Israel är erkänt av 167 länder och medlem i FN. Så du kan nog glömma den iden. Dessutom har de 200+ kärnvapenladdningar.

Oj kärnvapen, då måste vi låta dem ockupera och mörda fritt. Men vänta, Ryssland har ju också kärnvapen. Vi låter dem inte ockupera och mörda fritt.

Nej du motstånd kommer ske tills en fred uppnås och fred kan inte uppnås utan att Palestina blir fritt.
Citera
2023-10-22, 10:41
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Beskriv tydligt hur mycket rättvisa det skulle finnas i att etniskt rensa Israel på judar.

Vem har sagt judar ska etniskt rensas? De kam bo kvar men under en demokratisk palestinsk stat. De dom inte accepterar kan åka tillbaka till Europa eller var de nu kom ifrån.
Citera
2023-10-22, 10:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
En googling visar att det finns 50 muslimska nationer. De har 50 länder att assimileras i och judarna har bara ett. Inte ens det får de ha i fred. Men alla muslimska länderna får ju vara i fred, så jag förstår inte heller vad världens muslimer vill egentligen. Jo, jag ska säga vad de är ute efter. Det är en utplåning de är ute efter. Etnisk rensning. Nazism 2.0.

Japp, de har ju fått i uppdrag av sin gud att göra hela världen till ett shariastyrt kalifat.
Citera
2023-10-22, 10:42
Medlem
Ja bevisa att alla pallar inte kom från Egypten eller Syrien hur långt bak ska man gå innan du anser det ok??

HAHA Fan du räddar min söndag
Så med ditt resonemang så kan inte Zlatan få bo kvar här då ... haha du tar död på mig

Citat:
Var kom Sharons mamma och pappa ifrån?

De judar som levt där i generationer har all rätt bo kvar. Även judar som vill bo där får bo där men i en demokratisk palestinsk stat utan apartheid som dagens israel är.
Citera
2023-10-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Någon borde meddela yasko om att Jackson hinkle inte är en trovärdigt källa oavsett vad det gäller.

Intressant att denne konspiratör promotas hårt av twitter/X.

Det beror på twitters/X algoritm och fnoskiga ägare. I den här videon tar de delvis upp det problemet. Vidieon är diskussion med flera av USAs (fd) toppnamn i spionsektorn om kriget.

https://www.youtube.com/watch?v=aix9NU_3Prk&t=2811s

"Intelligence Leaders' View: Israel-Hamas War"
Citera
2023-10-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De fick ett land av FN.

Nja, sionisterna, de europeiska judarna, fick fotfäste i Palestina när Palestina ockuperades av britterna och när britterna var på väg att lämna Palestina och avsluta sin ockupation valde britterna att lämna över Palestina till sionisterna som sedan drev ut palestinierna och sedan förklarade sin självständighet.

Men "Israels självständighet" är en illusion och måste utplånas av ett fullskaligt krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in