2023-10-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Tack för trådens vettigaste inlägg!

Du kan nog addera CH.swiss till listan också: (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)

Nog för att flashback kan ha hårda nypor och det har väl tidigare varit en del av charmen med plattformen. Men som främst Ehandel och OscarOrso gjort i de här fallet, starta ett helt sjukt drev pga personliga oförätter med ganska grova anklagelser hit och dit som de gjort om till fakta utan någon som helst grund tyder på ett flashback i förfall.

Redan vid Ehandel första inlägg i tråden skriker hen om bedrägeri.

Ehandel har gång på gång trummat på med sina listor med fake facts som sedan blivit till något av en trådsanning. Bemötte en av listorna till slut med ett inlägg (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08) kom det någon replik från Ehandel, nä skulle inte tro det...

Vad är det här ens för trams att sitta på flashen och hota en familj med som befinner sig i kris?

Slutligen, jag VET, inte tror, utan VET att Felicia ligger på KS i mycket dåligt skick och att hon kom på bår från Thailand. Visst familjens kommunikation i samband med att man drivit en gofundme-kampanj har ju knappast varit i världsklass, men vad kan man förvänta sig av en familj som befinner sig i djup kris? Lägg därtill komplikationen som tillstötte med Felicias "liv", inte fan kunde man som familj ha sett den shitstormen komma! Och inte fasiken sitter man på Flashen och chattar med lortar som Ehandel & co för ätt bemöta helt sjuka anklagelser när man kämpar med näbbar och klor för att lösa sjukhusräkningar, hemtransporter och samtidigit ber till gud att ungen ska överleva.

En eloge till morbror Daniel som verkar vara en riktig doer! På lite drygt en vecka lyckades familjen med honom i spetsen skrapa ihop tillräckligt med pengar för att betala både IVA-vård i Thailand och hemtransport och navigera genom alla instanser för att få hem Felicia till Stockholm. Få eller inga här i tråden som skulle ha lyckts med det. Nä, ni är några här inne som borde take a long good look in the mirror och fundera över vad det är för människa ni ser där i spegelbilden.

Jag hoppas innerligt att Felicia återhämtar sig och landar i ett normalt liv och att familjen nu kan få den lugn och ro de så väl behöver och får ta hand om sitt barn i fred. När allt lugnat ner sig är jag övertygad om att familjen stolpar upp hur pengarna de fått in i bidrag har använts, tills dess önskar jag Felicia en speedy recovery och skickar ett well done till familjen som lyckats få hem henne.

Oj oj oj här har vi ett expertuttalande av någon som VET mer än vi andra. Berätta gärna hur du VET att hon ligger på KS och bars ut på bår från flyget?

Förklara också gärna vad i denna mening du fetar från E-handel angående att det inte finns något i Thailändsk media som är ”fake facts”?

Att det sedan finns ngn i tråden som själv blivit utsatt för bedrägeri av Felicia är väl högst relevant då det tyder på att hon är en person som är benägen att göra sådant. Det visar hon ju även i sitt val av partner - om du inte känner till hennes norska pojkvän som bedragit andra stackare på miljonbelopp, så är han väl en googling bort.

Så hoppa ned från din höga häst och kom gärna med konkreta bevis och belägg för det du säger att du VET.
Citera
2023-10-22, 09:30
Medlem
kaktjuvens avatar
Älskar denna tråd och särskilt sebertos språkbruk! Du är i mina ögon, en kung!
Har nu läst denna sen sida 1.

Sen till alla cedergrens runkare.
Sluta skyll ifrån er som att familjen saknar skuld i detta.
Daniel är och måste vara den sämsta kommunikatören som existerar.
Hans damagecontrol av situationen är mer en damage-uncontrol.
Istället för att kväsa de sk trollen som de kallar de ignorerar de att besvara de frågor som folk anser tveksamma runt händelsen.
Familjen cedergren är till största del skyldiga till trådens utveckling.

Det som fick mig att reagera och ta mig till tråden var att det alltid finns något som döljer sig bakom ytan.
Här kräktes jag upp lite när familjen inte har det dåligt ställt utan vill ha hjälp att med andras pengar hämta hem sin dotter som saknar konsekvenstänk.
Säger en hel del om att familjen saknar moral, men sen är de ju hästfolk och de är lite speciella.

Att hon sen beblandar sig med en efterlyst norsk tönt säger ju lite mer om hur hon är funtad.

Tycker inte alls synd om tjejen, däremot att det är tråkigt att hon skadat sig på något sätt och vis.

Därtill så köper jag inte storylinen om att hon varit med om en mc olycka och att de tiggt pengar till just det, en olycka.
Jag tror att hon varit med om en dålig plastikoperation som krävt att hon behöver sjukvård och därmed har de hämtat hem henne.

Stödjer gärna denna b-kopia av paow för en plastikoperation till tänderna.
Citera
2023-10-22, 09:32
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Oj oj oj här har vi ett expertuttalande av någon som VET mer än vi andra. Berätta gärna hur du VET att hon ligger på KS och bars ut på bår från flyget?

Förklara också gärna vad i denna mening du fetar från E-handel angående att det inte finns något i Thailändsk media som är ”fake facts”?

Att det sedan finns ngn i tråden som själv blivit utsatt för bedrägeri av Felicia är väl högst relevant då det tyder på att hon är en person som är benägen att göra sådant. Det visar hon ju även i sitt val av partner - om du inte känner till hennes norska pojkvän som bedragit andra stackare på miljonbelopp, så är han väl en googling bort.

Så hoppa ned från din höga häst och kom gärna med konkreta bevis och belägg för det du säger att du VET.

Vem har blivit bedragen av porrstjärnan?
Citera
2023-10-22, 09:32
Medlem
BestCoast.s avatar
Betalar OF tillbaks pengarna om man har subbat, men kontot tas bort?
Citera
2023-10-22, 09:36
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Därtill så köper jag inte storylinen om att hon varit med om en mc olycka och att de tiggt pengar till just det, en olycka.
Jag tror att hon varit med om en dålig plastikoperation som krävt att hon behöver sjukvård och därmed har de hämtat hem henne.

Detta tror jag också är det mest sannolika just nu. Får erkänna att jag trodde allt var en total bluff ett tag, men det verkar som att hon faktiskt är skadad och behöver sjukvård. Men alla röda flaggor som tidigare tagits upp tyder ju starkt på att något är fel här.

Jag tror antingen på misslyckad operation, eller att hennes grovt kriminella bedragare till pojkvän bankat skiten ur henne. Jag tror inte på MC-olycka storyn. Om familjen presenterar ett ordentligt bevis på att olyckan skett så ändrar jag mig så klart. Men tror tyvärr vi aldrig kommer höra från denna familj igen, nu lär dom försvinna från internet och hoppas alla glömmer bort detta.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-22 kl. 09:38.
Citera
2023-10-22, 09:56
Medlem
Camanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Men det här sjukhuset gör ju bara skönhetsoperationer? Det är inte ett sjukhus du hamnar på efter en trafikolycka.

Har inte läst tråden, hoppade bara in lite random det kanske har kommit fram varför hon var där? Om hon var på Bangkok hospital Samui?

Jag har varit på exakt det sjukhuset efter att min dotter skadade sig, inte bara plastikkirurgi som utförs på sjukhuset
Citera
2023-10-22, 10:03
Medlem
https://instagram.com/itsfeliciaskyy?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Det fanns en backup konto.
Citera
2023-10-22, 10:12
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Bra att de som donerat pengar börjar ifrågasätta och be om uppdatering. Ta er i kragen nu familjen Cedergren! Tusentals har hjälpt er- ge tillbaka nu.
Citera
2023-10-22, 10:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruthteller656
https://instagram.com/itsfeliciaskyy?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Det fanns en backup konto.

Kanske sillisarna som har spruckit och orsakat infektion..?

Men alltså, så gräsligt hemskt! Nu har snälla, välmenande människor betalat för denna [fult ord], som de kunde ha skänkt till någon organisation som hjälper barnen i Gaza i stället!
Citera
2023-10-22, 10:25
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Jag garanterar dig att inte vårdpersonal går i och tittar i journaler till patienter de inte vårdar själva. Det registreras och leder till direkt avstängning.

Och därav kan jag säga att ingen skulle kunna bekräfta tillståndet på en patient.
Att ”skvallra på jobbet” skiljer sig nog en del om du är överläkare på KS eller om du står i receptionen på vårdcentralen i Eslöv.

Det du beskriver är hur det var tänkt att fungera, inte hur det fungerar i verkligheten. Det finns noll och ingen sekretess inom sjukhusvården idag tyvärr.
Citera
2023-10-22, 10:28
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Denna tråden visar tydligt på hur värdelösa ni svenskar är att ta hand om varandra.

Ni måste verkligen hata varandra, ni har NOLL gruppkänsla, NOLL gemenskap, ni fullständigt skiter i varandra.

Ni ger pengar till negrer å araber med era skattepengar, men när en av era råkar illa ut och ej har försäkring, då blire "nej skit i henne hon får skylla sig själv".

Ni är så extremt patetiskt skitfolk så jag vet fan ínte vad jag ska säga, vad fan är felet i huvudet på er svenskar?

Om något är svenskar alldeles för naiva och lättlurade. Svenskar bryr sig för mycket om varandra och lever i en fantasivärld där alla är ärliga och vill varandras bästa hela tiden. Har säkert med landets historia att göra. Detta fall är ett bra exempel på det... I bästa fall, där allt familjen säger stämmer, så har ju F själv tabbat sig rejält genom att fly sina skulder i Sverige och åka omkring på moppe utan hjälm och försäkring i Thailand med sin kriminella pojkvän. Och ändå slänger folk direkt sina pengar för att hjälpa.

Men tror snarare det handlar om något helt annat. Fortfarande lika sjukt att "svenskar" kan ge bort 1 miljon så snabbt genom att blint lita på en snyfthistoria...
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-22 kl. 10:31.
Citera
2023-10-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horungen.Muhammed
Det du beskriver är hur det var tänkt att fungera, inte hur det fungerar i verkligheten. Det finns noll och ingen sekretess inom sjukhusvården idag tyvärr.

Du har fel. Sekretess råder och det händer att vårdpersonal stängs av och t.o.m sägs upp för att de tittat i journaler de inte har anledning att titta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in