2023-10-22, 00:30
  #1849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Även obegripligt att man väljer bilder med magra hästar. Hade man haft hästar som sett ut så i Sverige så hade Länsstyrelsen knackat på dörren. Nu kan det ju vara nåt rescue center för vanskötta hästar. Följer en del såna konton på Instagram där hästarna ser förjävliga ut, men sen får dom ordning på dom. Men ändå. Man hajar ju till när man ser bilden med den gråa hästen.


Ja helt klart, men jag antar att det är för att visa en relativt ny bild av en oskyldig hästtjej som är på ”resa” i Thailand.
Ja jag håller helt med om skicket på hästarna, men de tillhör COLTS Horse Riding Koh Samui och används till turer för turister samt ridlektioner
Citera
2023-10-22, 00:57
  #1850
Medlem
Nu är det bråk i kommentarerna på mammans senaste Facebook post. Daniels fru bråkar med ifrågasättande människor som skänkt pengar. Mycket handlar om mr Kuhn. Men det är ju utrett för länge sen här.
Citera
2023-10-22, 00:59
  #1851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Märkligt sammanträffande att man tar fina hästbilder bara några få veckor innan personen hamnar i detta läget också.


Ja eller hur, hon kanske hade börjat hitta tillbaka till den tjejen hon var förut med kärlek till hästar och finner en nygammal glädje till livet med nya vänner där de dokumenterar genom bilder och filmer. Eller så har Felicia bara hyrt någon häst och bett om bilder, så de kan användas i ett potentiellt bedrägeri i framtiden. Men hur som helst så är det ett sammanträffande som stämmer in i tidslinjen
Citera
2023-10-22, 01:04
  #1852
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagthality
Jag har följt tråden sen inlägg #15 och har själv hittat lite tveksamma saker men utan att kommentera. Men en sak som jag kan dela med mig av är att bilderna de har lagt ut på Felicia med hästen är faktiskt tagna i September. Så de har varit smart med val av bilder, även med att de har taggat hennes privata oskyldiga Instagram i inlägg och storys, men inte hennes riktiga kända offentliga.

De gör väl en form av ”hel-ylle -washing ” .
Kommer nog vara lite svårt med tanke på allt som ändå finns kvar på nätet, alla bilder, allt som finns i denna tråd och dessutom hur hon har gjort om sig för att uppfylla idealet av en sexsymbol. Inte helt lätt att backa bandet, går inte att göra allt ogjort.

Jag tror dock att det finns en del saker som är viktiga att konstatera runt den här händelsen med Felicia och familjen och i den här tråden:

Precis som nu med krig i vår närhet, fullt med bank- och tinderbedragare mm - är det sunt att vara kritisk och källkritisk. Man måste helt enkelt alltid fundera över om en story kan vara fejk och aktivt navigera för att inte bli lurad. Aldrig svälja allt rakt av med hull och hår.

Det finns starka skäl att alltid ha en sund förnuftigt avvaktande lätt ifrågasättande inställning till någon som vill ha något av dig.
Om magkänslan att något är fel med tiden blir större, vederbörande vägrar verifiera det han påstår och bemöter frågor med ilska och ignorans - ja då talar mycket för att något inte stämmer.

Att någon som startat ett GFM-tiggarkonto blir irriterad och raderar vänliga artigt ställda fullt rimliga frågor om vad den donerade miljonen använts till och hur processen framskrider är både märkligt och fel. Det lyser stora varningslampor för misstänkt bedrägeri över ett sådant beteende.

Det är därför fullkomligt självklart att familjen måste och ska verifiera och redovisa hur pengarna använts för dem som donerat. Alldeles särskilt när saker framkommit som skaver och kopior på underlag lyser med sin frånvaro trots att de efterfrågas av givarna.

Att vägra göra det är fullkomligt förödande för framtida insamlingar när någon annan uppger sig vara i nöd och plötsligt behöver en stor summa till en sjuk anhörig.
Gofoundme organisationen tar en liten procent av varje donation och tjänar således pengar på det hela. Om färre donerar förlorar organisationen intäkter.
Det vill de inte. Det ligger därför även i GFM-organisationens intresse att det hela sköts korrekt och att fakta i fallet med Felicia verifieras.

Det är inte givarna som vill veta sanningen som det är fel på.
Det är de som tagit emot pengarna men vägrar visa underlag vart pengarna gått som gör fel.

Så länge inte Felicias familj redovisar kopior av korrekta underlag av polisrapporten, sjukhusräkningen och kostnaden för flyget - kvarstår en allt starkare misstanke på att något inte stämmer.
Den misstanken kommer inte minska, inte försvinna utan bara bli större.

Har familjen inte redovisat korrekta underlag senast på måndag 23/10 hoppas jag att fler gör som jag och polisanmäler dem för bedrägeri.
__________________
Senast redigerad av coli 2023-10-22 kl. 01:26.
Citera
2023-10-22, 01:08
  #1853
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Orelevant till olyckan, men hittade en kul grej på mammans Hästnet profil, en webbplats man köper/säljer hästar på.

Hästnet.se är dåliga på säkerhet. Kanske Sveriges mest osäkra webbplats.
Ett ärende hos IMY vore på sin plats.
IP tillhör Region Skåne / Skåne läns landsting.
AS34576 Skane Lans Landsting - skane.se

Personen i fråga verkar anställd av region Skåne, så det lär stämma.

Någon idiot lär snart höra talas om GDPR.


Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Han kanske jobbar i Thailand om det är bättre löner där eller nåt. Eller en del i nån utbildning/kompetenshöjning.
Eller kanske nån expert inom området.
Så är det nog inte. Eftersom någon här kontaktade Röda korset i Burma, och dom bekräftade att dom kände till ärendet. Så oberoende av just den personen så verkar Röda korset i Burma vara involverat på oklart vis.
Citera
2023-10-22, 01:10
  #1854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
IP tillhör Region Skåne / Skåne läns landsting.
AS34576 Skane Lans Landsting - skane.se

Personen i fråga verkar anställd av region Skåne, så det lär stämma.

Någon idiot lär snart höra talas om GDPR.



Så är det nog inte. Eftersom någon här kontaktade Röda korset i Burma, och dom bekräftade att dom kände till ärendet. Så oberoende av just den personen så verkar Röda korset i Burma vara involverat på oklart vis.

Kanske är nån flykt från myndigheter i Thailand då? Eller? Frågetecknen hopar sig.
Citera
2023-10-22, 01:29
  #1855
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Nu är det bråk i kommentarerna på mammans senaste Facebook post. Daniels fru bråkar med ifrågasättande människor som skänkt pengar. Mycket handlar om mr Kuhn. Men det är ju utrett för länge sen här.

Skärmdump?
Citera
2023-10-22, 02:03
  #1856
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De gör väl en form av ”hel-ylle -washing ” .
Kommer nog vara lite svårt med tanke på allt som ändå finns kvar på nätet, alla bilder, allt som finns i denna tråd och dessutom hur hon har gjort om sig för att uppfylla idealet av en sexsymbol. Inte helt lätt att backa bandet, går inte att göra allt ogjort.

Jag tror dock att det finns en del saker som är viktiga att konstatera runt den här händelsen med Felicia och familjen och i den här tråden:

Precis som nu med krig i vår närhet, fullt med bank- och tinderbedragare mm - är det sunt att vara kritisk och källkritisk. Man måste helt enkelt alltid fundera över om en story kan vara fejk och aktivt navigera för att inte bli lurad. Aldrig svälja allt rakt av med hull och hår.

Det finns starka skäl att alltid ha en sund förnuftigt avvaktande lätt ifrågasättande inställning till någon som vill ha något av dig.
Om magkänslan att något är fel med tiden blir större, vederbörande vägrar verifiera det han påstår och bemöter frågor med ilska och ignorans - ja då talar mycket för att något inte stämmer.

Att någon som startat ett GFM-tiggarkonto blir irriterad och raderar vänliga artigt ställda fullt rimliga frågor om vad den donerade miljonen använts till och hur processen framskrider är både märkligt och fel. Det lyser stora varningslampor för misstänkt bedrägeri över ett sådant beteende.

Det är därför fullkomligt självklart att familjen måste och ska verifiera och redovisa hur pengarna använts för dem som donerat. Alldeles särskilt när saker framkommit som skaver och kopior på underlag lyser med sin frånvaro trots att de efterfrågas av givarna.

Att vägra göra det är fullkomligt förödande för framtida insamlingar när någon annan uppger sig vara i nöd och plötsligt behöver en stor summa till en sjuk anhörig.
Gofoundme organisationen tar en liten procent av varje donation och tjänar således pengar på det hela. Om färre donerar förlorar organisationen intäkter.
Det vill de inte. Det ligger därför även i GFM-organisationens intresse att det hela sköts korrekt och att fakta i fallet med Felicia verifieras.

Det är inte givarna som vill veta sanningen som det är fel på.
Det är de som tagit emot pengarna men vägrar visa underlag vart pengarna gått som gör fel.

Så länge inte Felicias familj redovisar kopior av korrekta underlag av polisrapporten, sjukhusräkningen och kostnaden för flyget - kvarstår en allt starkare misstanke på att något inte stämmer.
Den misstanken kommer inte minska, inte försvinna utan bara bli större.

Har familjen inte redovisat korrekta underlag senast på måndag 23/10 hoppas jag att fler gör som jag och polisanmäler dem för bedrägeri.

Klockrent!
Ge inte upp!
Låt såna här beteenden aldrig någonsin passera!
Citera
2023-10-22, 02:03
  #1857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Skärmdump?

Vilken app är bäst för det? Har fotat av allt nu.
Annars är profilen öppen. Översta inlägget även om det står att man inte kan se inlägget eller att det är borttaget.

Sus*nn* C*d*rgr*n. ( a e)
Citera
2023-10-22, 02:40
  #1858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Vilken app är bäst för det? Har fotat av allt nu.
Annars är profilen öppen. Översta inlägget även om det står att man inte kan se inlägget eller att det är borttaget.

Sus*nn* C*d*rgr*n. ( a e)

Imgur brukar vara bra.
Citera
2023-10-22, 02:47
  #1859
Medlem
Merwinnas avatar
Är det förresten någon som vet varför mamman o morbrodern är de som engagerar sig, och inte mamman o pappan - vilket vore mest normalt? Är pappan inte med i bilden? Var mamman likadan som dottern som ung? Blev F. till vid en porrfilmsinspelning? Frågorna hopar sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Episk tråd, fram med Felicias porrfilmer. Mamma Susanne måste vara riktigt stolt över att dottern får sin anal uttöjd av norsk bedragare.

Fram med porren NUUUUUUU!

Det här är också något som familjen borde ha förutsett när de gjorde F. offentlig: att det skulle bli diskussioner och gräv, och att obehagliga saker skulle komma till allmänhetens kännedom. Det sker ju alltid i dag. F. kanske inte ens kommer att tacka dem när hon vaknar? Utan tycka att de borde ha använt sin egna stora privata förmögenhet i stället för att tigga pengar av vilt främmande? Det hade varit en annan sak, om de absolut inte skulle ha haft några andra möjligheter att få hem henne, än att tigga av allmänheten. Då hade de väl fått tänka, att det är bättre att F. överlever än att hon dör, även om hon blir utskämd för hela Sverige. Nu hade de ett alternativ - men var för snåla.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2023-10-22 kl. 03:07.
Citera
2023-10-22, 04:40
  #1860
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Jo det gör det, Bangkok Hospital Samui. Går man in på deras sida ser man snabbt vad de är specialicerade på. Gå in under fliken priser. https://www.medicaldepartures.com/clinic/bangkok-hospital-samui-medical-center

Bara en märkligt sammanträffande eller?


Men det här sjukhuset gör ju bara skönhetsoperationer? Det är inte ett sjukhus du hamnar på efter en trafikolycka.

Har inte läst tråden, hoppade bara in lite random det kanske har kommit fram varför hon var där? Om hon var på Bangkok hospital Samui?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in