2023-10-22, 04:58
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Men det här sjukhuset gör ju bara skönhetsoperationer? Det är inte ett sjukhus du hamnar på efter en trafikolycka.

Har inte läst tråden, hoppade bara in lite random det kanske har kommit fram varför hon var där? Om hon var på Bangkok hospital Samui?

Men kom igen nu, ni tittar upp någon random-sida och hävdar att det är "sjukhusets hemsida". HÄR är sjukhusets hemsida: https://bangkokhospitalsamui.com/en/
Citera
2023-10-22, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBrus
Kan bekräfta att den här tjejen va med på TG960 som landade på Arlanda imorse. Längst bak i en Airbus 350-900. Liggande sjuktransport med all möjlig utrustning inkopplad. Hade ett team på två thailändska läkare med sig. Dom va ca 10 st för att få ombord henne. När vi kom till Arlanda så hämtades hon av en stor ambulanstransport direkt från planet.

Kan du bevisa att du var på planet så blir du din trovärdighet väldigt hög, bild på boardingkortet, bagagetaggen om man ser datumet, eller kanske bild från mejlen på bokningsbekräftelsen?
Citera
2023-10-22, 07:12
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Ffs... sjukhuset pa Koh Samui ar det enda vettiga sjukhuset i omradet.
Att de sysslar med plastik-kirugi ma vara, men ar du riktigt illa darann finns inget annat alternativ an detta sjukhus savida de inte lyfter dig med flyg till Bangkok.

Narmaste allmanna sjukhus pa fastlandet ar i Suratthani, fortfarande ett par timmar bort eftersom de i hennes tillstand inte kan frakta henne med "speedboat" utan isf maste anvanda sig av en langsamt gaende farja.

Dvs, mest logiskt ar att en svart skadad person tas till det enda riktiga alternativet, vilket ar det sjukhuset pa Koh Samui som familjen menar att hon vardats pa.

Att operera roven ar fan inget man aker till Koh Samui for att gora, nastan komiskt vad ni kommer fram till har.

Detta stämmer absolut inte.
Har en anhörig som var med om mopedolycka på Koh Tao och han fördes till ett sjukhus på Koh Samui. Minns inte om det var Thai international eller Samui international men det var hursomhelst ett annat, riktigt sjukhus. Inte ett som bara utför skönhetsoperationer.
Citera
2023-10-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Detta stämmer absolut inte.
Har en anhörig som var med om mopedolycka på Koh Tao och han fördes till ett sjukhus på Koh Samui. Minns inte om det var Thai international eller Samui international men det var hursomhelst ett annat, riktigt sjukhus. Inte ett som bara utför skönhetsoperationer.
Att sjukhuset bara skulle utföra skönhetsoperationer vet jag inte vem som först fick för sig, det var åtminstone inget jag skrev.

Kan hända att det finns med i deras utbud, vet ej.

Haft ett par vänner inne på det sjukhuset, men även varit med om att de skickats till fastlandet då de saknat försäkring.

Andra alternativ för svårare olyckor ute på öarna känner jag inte till.
Citera
2023-10-22, 08:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Kan du bevisa att du var på planet så blir du din trovärdighet väldigt hög, bild på boardingkortet, bagagetaggen om man ser datumet, eller kanske bild från mejlen på bokningsbekräftelsen?

Detta rimmar väl dåligt med den offert som presenterades av mamman? Reguljärt plan och med en bår ovanpå stolarna. Njae, detta känns inte verkligt. Flygbolaget tummar inte på säkerheten, det kan jag lova dig.

Och skulle det stämma hade nog media skrivit en rad.

Presentera ditt boardingkort så blir du lite mer trovärdig.
Citera
2023-10-22, 08:21
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Japp, nu har "face to face" Daniel Cedergren blockerat sin facebook sida.

Synd han inte blockerade sig på GFM siten. Stackars de som betalt utan veta vad som händer.
Internet har ju den fördelen att information i Thailand når Sverige på mindre än 1 sekund.

Påminner om killen som lyckades sälja Eiffeltornet två ggr till skrothandlare kontant, direkt efter Parisutställningen. Nu heter det GFM, intill några bevis presenteras.
Senast redigerad av Mullret 2023-10-22 kl. 08:32.
Citera
2023-10-22, 08:37
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De gör väl en form av ”hel-ylle -washing ” .
Kommer nog vara lite svårt med tanke på allt som ändå finns kvar på nätet, alla bilder, allt som finns i denna tråd och dessutom hur hon har gjort om sig för att uppfylla idealet av en sexsymbol. Inte helt lätt att backa bandet, går inte att göra allt ogjort.

Jag tror dock att det finns en del saker som är viktiga att konstatera runt den här händelsen med Felicia och familjen och i den här tråden:

Precis som nu med krig i vår närhet, fullt med bank- och tinderbedragare mm - är det sunt att vara kritisk och källkritisk. Man måste helt enkelt alltid fundera över om en story kan vara fejk och aktivt navigera för att inte bli lurad. Aldrig svälja allt rakt av med hull och hår.

Det finns starka skäl att alltid ha en sund förnuftigt avvaktande lätt ifrågasättande inställning till någon som vill ha något av dig.
Om magkänslan att något är fel med tiden blir större, vederbörande vägrar verifiera det han påstår och bemöter frågor med ilska och ignorans - ja då talar mycket för att något inte stämmer.

Att någon som startat ett GFM-tiggarkonto blir irriterad och raderar vänliga artigt ställda fullt rimliga frågor om vad den donerade miljonen använts till och hur processen framskrider är både märkligt och fel. Det lyser stora varningslampor för misstänkt bedrägeri över ett sådant beteende.

Det är därför fullkomligt självklart att familjen måste och ska verifiera och redovisa hur pengarna använts för dem som donerat. Alldeles särskilt när saker framkommit som skaver och kopior på underlag lyser med sin frånvaro trots att de efterfrågas av givarna.

Att vägra göra det är fullkomligt förödande för framtida insamlingar när någon annan uppger sig vara i nöd och plötsligt behöver en stor summa till en sjuk anhörig.
Gofoundme organisationen tar en liten procent av varje donation och tjänar således pengar på det hela. Om färre donerar förlorar organisationen intäkter.
Det vill de inte. Det ligger därför även i GFM-organisationens intresse att det hela sköts korrekt och att fakta i fallet med Felicia verifieras.

Det är inte givarna som vill veta sanningen som det är fel på.
Det är de som tagit emot pengarna men vägrar visa underlag vart pengarna gått som gör fel.

Så länge inte Felicias familj redovisar kopior av korrekta underlag av polisrapporten, sjukhusräkningen och kostnaden för flyget - kvarstår en allt starkare misstanke på att något inte stämmer.
Den misstanken kommer inte minska, inte försvinna utan bara bli större.

Har familjen inte redovisat korrekta underlag senast på måndag 23/10 hoppas jag att fler gör som jag och polisanmäler dem för bedrägeri.

Man kan tänka sig att de blev överväldigande och fartglada över responsen? Är väl inte helt oväntat att de inte vill sluta mjölka kon.

Tyvärr för F, det kostar mer än det smakar.
Citera
2023-10-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Vad kan vi lära oss utav denna shitshow?

Vi i Sverige ska vara jävligt glada att E-handels och hans dickriders inte jobbar inom polisen. Då hade vårat Sverige sett ännu värre ut än vad det redan gör idag. ingen jävel hade åkt fast.
Detta är bland de sjukare trådar jag har varit med och följt. Galna påstående om F och desperata försök att hitta nya saker som stärker eran påhittade story. Inte ett jävla rätt sitter ni på och ni blir konstant motbevisade.

Jag har sedan tidigare sagt att killen har det varit alldeles för tyst om men ändå lägger ni fortfarande fokus på helt fel saker. Bara att gå in i mina tidigare inlägg där jag skrev för flera dagar sedan att något inte stämmer med killen. Ni fokuserade istället på att man inte kan flyga IVA-patienter på ett reguljärflyg, vilket sedan visade sig att ni inte kunde någonting om?

Har varit så kul att se er kasta bort 7 dagar av erat liv för att leka Martin Späck på heltid. Nu får ni gå tillbaka till erat sorgliga liv och göra något vettigt. Några av er bör fan be om ursäkt till familjen Cedergren, men det lär ni ju aldrig att göra.

E-handel ska inte bara ha skit, tänker att vi kan göra en liknande lista som ni har gjort tidigare fast på användare i denna tråd som bör avgå genast och ta bort kontot.

1. E-handel
2. seberto
3. stayboosted
4. OscarOrso
5. twogirlsonecup

Fyll gärna på med användare

Tack för trådens vettigaste inlägg!

Du kan nog addera CH.swiss till listan också: (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)

Nog för att flashback kan ha hårda nypor och det har väl tidigare varit en del av charmen med plattformen. Men som främst Ehandel och OscarOrso gjort i de här fallet, starta ett helt sjukt drev pga personliga oförätter med ganska grova anklagelser hit och dit som de gjort om till fakta utan någon som helst grund tyder på ett flashback i förfall.

Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Det finns inga bilder. Om det dyker upp är det fake. Det finns inte heller någon från SOS international som kan bekräfta att ngt ärende är öppnat i hennes personnummer.
Hoppas innerligt att de alla åker dit för grovt bedrägeri.
JSkulle må otroligt bra av det, då jag personligen själv blivit blåst av henne på pengar.

Redan vid Ehandel första inlägg i tråden skriker hen om bedrägeri.
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Detta var skumt! Finner ingen som helst information om olyckan i thailändsk media. Jag mailade även sjukhuset de pratade om, "Bangkok Samui Hospital", som svarade idag. De har inte mottagit någon med det namnet eller från Sverige under den tidsperioden.

Varken Expressen eller GoFundMe visar bilder på henne i sjukhuset. Det finns ingenting som bekräftar att detta skett. Det är endast snyfthistorier i media. Finner enbart två bloggar (på engelska) som hänvisar till Expressen och GoFundMe.

Jag har sökt på thailändska och engelska - finns 0 sökresultat. Nu när sjukhuset även bekräftat att de inte har någon med det namnet, då var det spiken i kistan!

Detta är bedrägeri! Förutom folkbokförings- och skattebrott i Sverige har familjen nu sattit upp en fejkad snyfthistoria och lyckats få in över 700000 på GoFundMe! Anmäl detta genast till GoFundMe, Skatteverket och tipsa polisen (Sverige & Koh Samui).

Det finns ingen anledning för sjukhuset att ljuga. Eller har hon registrerats där med ett fejkat namn?! Detta luktar bedrägeri! Det finns som sagt ingenting som backar upp historian - det är endast deras egna ord (utan bevis/bilder!). Om någon där ute har bevis, posta det här. Men det är jävligt skumt att sjukhuset meddelat de inte har tagit in någon patient med det namnet!

Ehandel har gång på gång trummat på med sina listor med fake facts som sedan blivit till något av en trådsanning. Bemötte en av listorna till slut med ett inlägg (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08) kom det någon replik från Ehandel, nä skulle inte tro det...

Vad är det här ens för trams av coli att sitta på flashen och hota en familj med som befinner sig i kris?
Citat:
Har familjen inte redovisat korrekta underlag senast på måndag 23/10 hoppas jag att fler gör som jag och polisanmäler dem för bedrägeri.

Slutligen, jag VET, inte tror, utan VET att Felicia ligger på KS i mycket dåligt skick och att hon kom på bår från Thailand. Visst familjens kommunikation i samband med att man drivit en gofundme-kampanj har ju knappast varit i världsklass, men vad kan man förvänta sig av en familj som befinner sig i djup kris? Lägg därtill komplikationen som tillstötte med Felicias "liv", inte fan kunde man som familj ha sett den shitstormen komma! Och inte fasiken sitter man på Flashen och chattar med lortar som Ehandel & co för ätt bemöta helt sjuka anklagelser när man kämpar med näbbar och klor för att lösa sjukhusräkningar, hemtransporter och samtidigit ber till gud att ungen ska överleva.

En eloge till morbror Daniel som verkar vara en riktig doer! På lite drygt en vecka lyckades familjen med honom i spetsen skrapa ihop tillräckligt med pengar för att betala både IVA-vård i Thailand och hemtransport och navigera genom alla instanser för att få hem Felicia till Stockholm. Få eller inga här i tråden som skulle ha lyckts med det. Nä, ni är några här inne som borde take a long good look in the mirror och fundera över vad det är för människa ni ser där i spegelbilden.

Jag hoppas innerligt att Felicia återhämtar sig och landar i ett normalt liv och att familjen nu kan få den lugn och ro de så väl behöver och får ta hand om sitt barn i fred. När allt lugnat ner sig är jag övertygad om att familjen stolpar upp hur pengarna de fått in i bidrag har använts, tills dess önskar jag Felicia en speedy recovery och skickar ett well done till familjen som lyckats få hem henne.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-22 kl. 09:16.
Citera
2023-10-22, 08:41
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Synd han inte blockerade sig på GFM siten. Stackars de som betalt utan veta vad som händer.
Internet har ju den fördelen att information i Thailand når Sverige på mindre än 1 sekund.

Påminner om killen som lyckades sälja Eiffeltornet två ggr till skrothandlare kontant, direkt efter Parisutställningen. Nu heter det GFM, intill några bevis presenteras.

Krishantering när den är som sämst.

Jag reagerade främst på den aggressiva texten på GFM. Det är ju människor som skänker pengar i god tro.

Blir ju sjukt konstigt att läsa det meddelandet.
Citera
2023-10-22, 08:52
Medlem
Citat:
Enligt lagen har alla svenska medborgare rätt att åter bosätta sig i Sverige och ta del av samma sociala förmåner (och skyldigheter) som andra invånare.
Jag har genom mitt jobb träffat ett flertal utlandssvenskar som återvänt, är också själv en, det har aldrig varit minsta problem eller ifrågasättande. Flyttar man tillbaka och formellt folkbokför sig i Sverige är man åter en invånare i landet.

Hur lång tid själva pappersexercisen och registreringen kan ta vet jag ej, tidigare tog det 1-2 veckor.

Men då kommer ju knäck frågan, om man har rätt till detta hur gör man då om ngn ligger nedsövd för förmodar att personen i fråga antingen skall skriva på ett papper eller skall signera ett BankID. Om ngn annan gör det borde det väl vara brottsligt.

Stör mig som fan att det e så enkelt som du skriver ,man tackar Sverige genom att ge fingret att dra här ifrån men sedan när man får problem då passar det o man skall gnida på svenska skattepengar
Citera
2023-10-22, 08:53
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha

Slutligen, jag VET, inte tror, utan VET att Felicia ligger på KS i mycket dåligt skick och att hon kom på bår från Thailand.

Berätta mer, hur VET du det?
Citera
2023-10-22, 09:01
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Ja och då ökar även risken för en olycka. Alla är som ena vildingar i trafiken där nere.

Ja jag hyrde själv MC på den där ön för kanske 10 år sedan, minns att befolkningen där bara smället på full gas hela tiden typ, finns inget mellanting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in