Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-19, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Mer bevis på att dom har en relation från hennes instagram:

https://i.gyazo.com/eae7983d67650211...df9528df3f.png

Finns mer av samma på hennes insta. Tror detta är förklaringen tyvärr... hennes pojkvän är en dömd bedragare på rymmen. Skulle vara extremt förvånad om han inte var inblandat i detta på något sätt. Antingen att dom två bluffar hennes familj, eller så är alla med på det hela. Det återstår att se...
Hon verkar vara ett typiskt WT så norrbaggen har nog grundlurat henne
Citera
2023-10-19, 09:19
Medlem
Bara det att mamman skrev sådär idiotiskt på Gofundme om någon "smutskastningskampanj" skrämde nog iväg alla givare. De flesta som donerar pengar där hänger nog inte på flashback. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Har någon mer anmält till sidan?
Citera
2023-10-19, 09:27
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Bara det att mamman skrev sådär idiotiskt på Gofundme om någon "smutskastningskampanj" skrämde nog iväg alla givare. De flesta som donerar pengar där hänger nog inte på flashback. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Har någon mer anmält till sidan?
Detta med överföring av pengar till SOS International är lite märkligt, tar de ö h t emot pengar från privatpersoner?
Jag trodde att SOS International bara hanterade försäkringsärenden, men jag kan förvisso ha fel på den punkten.
Citera
2023-10-19, 09:28
Medlem
11 dagar sedan ”MC-olyckan” och inte ett ENDA BEVIS från familjen på att detta har ägt rum. Istället utsätts vanligt folk för härskartekniker och utskällningar för att man ser igenom deras berättelse till media. Jag kräver att familjen går ut med en FET ursäkt till hela svenska folket om detta visar sig vara en bluff. Inga bortförklaringar. Varje krona ska återbetalas. De involverade ska dömas. Journalisterna ska sparkas på dagen.
Citera
2023-10-19, 09:31
Medlem
Det hade troligtvis inte spelat någon roll om hon så hade 100 olika försäkringar då hon med största sannolikhet saknar MC kort, som man måste ha för att köra lätt MC, som det som många kallar för "moppe" i Thailand är.
Citera
2023-10-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det är ju också jättehemskt om det är så. Oavsett anledning så är det ju tragiskt när en person råkar illa ut.
Dom borde ju ha sagt det då. Eller vill folk inte donera pengar isåfall?
Nej, jag tror inte folk hade skänkt närmare en miljon om de vetat om alla omständigheterna runt Felicia, bara se hur folk resonerar här på flashen.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer.

Det är inte eleka människor som ifrågasätter, det är ett sunt förfarande att vara kritiskt fundersam i en alltför ofta oärlig värld.

Av uppskattning, tacksamhet och av hänsyn till alla som donerat - och inte minst för att få fortsatta donationer - borde anhöriga naturligtvis ha en vilja att snabbt tysta eventuella oklarheter.
Det normala hade ju varit att noga uppdatera vad som händer med Felicia etc etc. Det är väl det minsta man kan begära när fullständiga främligar har öppnat plånboken för att ens unge inte har alla hästarna hemma och försatt sig i en situation som är omöjlig att ta sig ur utan andra människors välvilja. Jag kan väl någonstans förstå att man kanske inte vill lägga ut bild, samtidigt pratar vi om en tjej som lagt ut bilder på sin kropp på ett sätt de allra flesta aldrig skulle komma på tanken att göra. De är ändå 3 personer därborta i Koh Samui, någon av dem skulle väl kunnat uppdaterat sina välgörare på GFM, så gör ju alla andra som tigger pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Nu har insamlinge stannat upp helt. 500 kr de senaste 10 timmarna. Ja de bjöd ju på det genom att skriva på GFM sidan rakt ut att det finns en tråd på FB om deras crowdfunding. Detta slår något slags rekord i idioti.
Ja, det var väl ändå osedvanligt korkat.

Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Mer bevis på att dom har en relation från hennes instagram:

https://i.gyazo.com/eae7983d67650211...df9528df3f.png

Finns mer av samma på hennes insta. Tror detta är förklaringen tyvärr... hennes pojkvän är en dömd bedragare på rymmen. Skulle vara extremt förvånad om han inte var inblandat i detta på något sätt. Antingen att dom två bluffar hennes familj, eller så är alla med på det hela. Det återstår att se...
Måste ju varit baggen som kontaktat mamman. Med tanke på hans historik så ligger det ju nära till hands att han presenterat samma historia vi andra fått ta del av och att det sedan visat sig ligga helt andra anledningar bakom att Felicia hamnat på IVA. Killen verkar ju minst sagt helt slut i huvudet och är säkerligen kapabel till i stort sett vad som helst.

D@niels post på fb:
Citat:
hej och tack för din donation! Vi tror inte att en bild på Felicia i sjukhussängen kommer att göra de som inte tror mer tillfredställda. Utan gränsen för bevisföring kommer hela tiden att förflyttas. De som inte tror på att detta har hänt kommer hela tiden att ifrågasätta. Tyvärr. Jag känner som anhörig att det blir för mycket att hantera ifrågasättanden samidigt som vi jobbar för att få Felicia hem. Vi har bevis som är väldigt starka kopplat till olykcan, men vi kan inte visa upp dessa offentligt nu då vi är i en polisanmälan.

Vad menar han med det här??? Bevis som är väldigt starkt KOPPLAT till olyckan? Vadå, antingen är det en mc-olycka eller så är det det inte.
I så fall, vem körde? Var det baggen? Är det han som ska polisanmälas eller vad är det som är så komplicerat med en polisanmälan?
Varför har man inte ens nämnt namnet på hennes pojkvän som ändå var den som larmade mamman, utan ännu en gång kommer det fram via flashbacks skvallerpool, tror fasiken folk undrar vad det är som pågår. Vi pratar faktiskt om att familjen fått in närmare EN MILJON KRONOR på bara några dagar och tycker inte att de behöver göra vare sig uppdateringar eller klargöra frågetecken, utan bara låter snöbollen fortsätta rulla lavinartat.

Jag tror inte att allt är en scam, jag tror att Felicia ligger säkert på IVA. Men vad som lett till att hon hamnat där är definitivt höljt i dunkel och något familjen absolut inte vill gå in på. Desperata situationer skapar väl också desperata åtgärder.

Kan väl tycka att man är sjukt otacksam mot folk som skänkt pengar när man bara fortsätter mörka både det ena och det andra. hade man som normala människor lagt upp konstanta uppdateringar om aldrig så små saker hade det kännts mer genuint. Nu känns det bara smutsigt. Men som sagt, det hade nog kanske varit svårt att dra av folk en mille om man berättat att ungen är ett tatuerat, plastic bombastic OF-fnask med skulder upp över öronen, bosatt i Thailand sedan minst ett år, troligen illegalt också, med andra ord ganska långt ifrån bilden av en backpackande, gullig och oskyldig hästtjej.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-19 kl. 09:43.
Citera
2023-10-19, 09:33
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Tar hon bort det kommer nog insamlingen ta fart igen. Kanske dumt att hjälpa dem att tänka, men såna människor som hon är nog fullt övertygade om sin egen förträfflighet.
Citera
2023-10-19, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Om du reser till Thailand, prova att hyra en moped/motorcykel på nån av öarna. Prova fem ställen och du kan hyra på minst ett utan vare sig körkort eller internationellt körkort.

Ja, det går att hyra överallt. Det betyder inte att det är lagligt, vilket det inte är om man saknar MC kort. Den som kör MC utan att ha giltigt körkort får skylla sig själv helt enkelt Hur många skulle köra MC i Sverige utan att ha MC kort?
Citera
2023-10-19, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Måste ju varit baggen som kontaktat mamman. Med tanke på hans historik så ligger det ju nära till hands att han presenterat samma historia vi andra fått ta del av och att det sedan visat sig ligga helt andra anledningar bakom att Felicia hamnat på IVA. Killen verkar ju minst sagt helt slut i huvudet och är säkerligen kapabel till i stort sett vad som helst.

Ja. Norrbaggen är absolut involverad. Han kanske rentav orsakat eller planerat en olycka tillsammans med Felicia med förhoppningen att kunna tillskaffa sig enkla pengar snabbt.
Citera
2023-10-19, 09:50
Medlem
rimpoas avatar
Med tanke på hur känsligt det är för anhöriga som är på plats och att IGkontot inte uppdaterats sen 29 september. Så kan det vara en annan tragisk olycka.
Citera
2023-10-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Körkort behövs i regel inte för att hyra motorcykel i Thailand.

SOS Alarm ansvarar ju för 112, lite mer än semantisk skillnad - men bra, du menade SOS International, då har du koll. Jag fullföljde inte min tankeprocess så den andra frågan kan du stryka.

---

Jag har dålig koll på hur det fungerar i Thailand. Det kan mycket väl vara så att det inte finns trafikförsäkringar som hjälper till med vårdkostnader. Thailändsk straff- och/eller trafikrätt har jag inte heller någon särskilt bra koll på, men är det inte anmärkningsvärt att det skulle ligga hos Felicia/Felicias familj att besluta huruvida en anmälan mot den andra föraren ska upprättas?

Och att en sådan allvarlig trafikolycka inte förekommer alls i lokal media är inte helt oproblematiskt.

Det spelar ingen roll att det går att hyra MC utan körkort, det är fortfarande inte lagligt. Det dör flera varje dag på olika mc olyckor i Thailand. Men jag har inte hört något om hennes och då är jag medlem i flera olika fb grupper om Thailand och följer flera Thailändska nyhetssidor som rapporterar på engelska. Det brukar alltid rapporteras om det är en allvarlig olycka. Dock så dog en fransman i en MC olycka för några veckor sedan och det rapporterades inte om den av någon anledning. Han var lite lokal kändis i Pattaya dessutom.
Citera
2023-10-19, 09:55
Medlem
Ni ber om bevis, vart är era bevis?

Ni har verkligen inget bättre för er i era stackars liv än att leka detektiver på Flashback. Tragiska, patetiska jävlar som har det så illa ställt själva att ni avundas exakt allt som händer andra. Tillochmed uppmärksamhet efter en motorcykelskada.
Jag tycker vi gör så här nu. Ni söker jobb, tar en promenad och skaffar ett gymkort. Efter det så försöker ni prata med en tjej denna vecka. Först då kan ni logga in igen era sorgliga incels.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in