2023-10-21, 21:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Var hittar du förhören? Vilken del?

Finns i den andra delen av FUP, aktbilaga 944.
Citera
2023-10-21, 21:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Någon som plöjt FUP:en och kan sammanfatta/delge oss det intressanta?

Jag har bara hunnit skumma igenom ca. 6.000 av totalt nästan 10.000 sidor. Jag tycker att Polisen gjort ett bra och grundligt arbete med att koppla riktiga personer till alias/nicks i olika appar. Det är en nyckel för att kunna koppla en viss person till ett visst alias och därmed till saker som skrivs i en viss chat/sms. Jag tycker att det får anses vara ostridigt att Yousef D**b*sse a.k.a. Kaninen verkligen är den person som ligger bakom aliaset "Dunya Ali" som beställt t.ex. taxiresan som skytten skulle ta från Emporia (eller rättare sagt hotellet som ligger bredvid) till Norra Grängesbergsgatan 35 där Polisen senare samma dag säkrade 20kg sprängmedel och narkotika. Så, utan att vara expert inom straffrätt skulle jag hålla det för troligt att Kaninen åker på medhjälp.

Intressant nog hade Polisen S*ad under lupp redan innan mordet på Shahin, vad det verkar. Jag tror därför att tilltaget mot NGG 35 troligtvis skulle gjorts även utan mordet på Shahin och taxiresan med den angivna adressen. Eftersom man hade hemlig övervakning av olika slag mot S*ad får man anta att de redan satt på alla chattar mellan S*ad och Patricia där han beordrade henne och skicka ut narkotika och sprängmedel på beställning. S*ad och Patricia kommer nog åka på det skulle jag säga.

Jag anser också att det får anses ostridigt att S*ad hyrt en lägenhet där skytten var inhyst under en viss period. Skulle tro att sannolikheten är hyfsad för att S*ad också åker på medhjälp, men vem vet?

Förhören med Kanin/skytten/Polacken osv. gav inte så mycket vad jag kunnat se hittills.

Shanins syster pratar oväntat mycket i sina förhör, hon vill verkligen att de som är skyldiga ska åka fast. Fair enough, tycker jag. Det som kommit fram kring anledningen till att Shahin överhuvudtaget var på Emporia är att han skulle medla i någon form av konflikt mellan Om*r El och M*rdin Osm*n. Oklart exakt vad konflikten skulle bestå av dock. Denna medling skedde, vad jag kunnat utläsa, på Espresso House men jag kan ha fel så om någon annan har läst FUP noggrannare än jag avseende detta så rätta mig. Men så uppfattade jag det i alla fall. Så, skytten ska alltså EFTER detta ha lyckats hitta Shahin inne på Emporia (troligtvis med hjälp av Polacken) när Shahin med flera hyfsat planlöst gick runt där inne. Inte helt självklart att lyckas med den typen av uppdrag som skytt kan jag tycka.

Historien med Om*r och Isop som får ett pris på sina huvuden får en underhållande upplösning i FUP, där man kan läsa chattar och transkribering av röstsamtal där Om*r - efter att totalt 400 lax för "mordet" på Om*r och Isop sägs ha utförts med de där smink-bilderna som bevis – ringer upp en lätt stressad L*o (*=e) för att föröka få honom att förklara varför han satt ett pris på Om*rs och Isops huvuden Ni som läst FUP vet vem L*o avses, jag skriver inte ut mer än så gällande honom.

Det finns en del dokumentation kring Satudarah Assassins som i alla fall jag inte har sett tidigare. Shahin chattar med H*ng Nemo, där det framgår att det är Shahin, H*ng, Ricky och Dino som har positioner i Assassins d.v.s. som inte bara är vanliga medlemmar. Finns också en lista med vilka personer i Malmö som är medlemmar i Assassins.
Citera
2023-10-21, 21:45
Medlem
Dino vem?

Utmärkt sammanfattning.

Förvånad Hong är med i Assansins.
Citera
2023-10-21, 22:10
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Dino vem?

Utmärkt sammanfattning.

Ja, framförallt förvånad över att Hong är med i Assassins och har en position hos dem och inte bara är en vanlig medlem.

Dino = *hmed *bed el k*rim
Citera
2023-10-22, 17:08
Medlem
Har skummat igenom FUP!

Väldigt intressant, däremot fan jag något intressant ett återkommande namn: m@ysem? Menar jos*f k@nin m@ysem mek@wi?

Ser att Jos*f k@nin även har i sin kontakt lista @bdul @ziz personer (släkt/kussiner) till @hmed får som sköts ihjäl i rosengård.

Hur hamnar k@nin i den här grupperingen? S@@da h@jj@r/om@r el?

T@ha el @lis namn dyker även upp ser jag?
(Kopplad till mogrh@bi/@hmed j@wad).

H@ssan w@hids namn med?
(Kopplad till im@d alzur*y/S@@D Gibar@)

Väldigt många olika konstellationer inblandade.

H0ng?

@hmed Dino?

@li khe@r är med på bilder med satudarah/sh@hinsa.

En sak är säker, sh@hinsa blev SÅLD och jag är ganska säker på att andra större grupperingar i Malmö har dragit i dessa trådar.
Citera
2023-10-22, 20:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Har skummat igenom FUP!

Väldigt intressant, däremot fan jag något intressant ett återkommande namn: m@ysem? Menar jos*f k@nin m@ysem mek@wi?

Ser att Jos*f k@nin även har i sin kontakt lista @bdul @ziz personer (släkt/kussiner) till @hmed får som sköts ihjäl i rosengård.

H@ssan w@hids namn med?

H0ng?

@hmed Dino?

En sak är säker, sh@hinsa blev SÅLD och jag är ganska säker på att andra större grupperingar i Malmö har dragit i dessa trådar.

Hur Kanin hamnat i samma gruppering som S*ad, Om*r El osv.? Han är ju uppvuxen på Rosengård tillsammans med Jazz (död) och bröderna Osm*n så jag tänker att det är det som är kopplingen. Men vet inte säkert, alltså om M*rdin har en annan koppling till Shahin och de andra än att han är tillsammans med Ari*na?

Intressant att H*ng dyker upp igen, trodde han var helt ute ur gängvärlden nuförtiden.
Citera
2023-10-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Har skummat igenom FUP!

H@ssan w@hids namn med?

H0ng?

@hmed Dino?

Hur tyder men det här egentligen, prat om en bil också kan det vara samma bil han sköts i?
https://ibb.co/Vx2zX72
https://ibb.co/09zSQ6V
https://ibb.co/41SgQL6
https://ibb.co/vv5xvYY
https://ibb.co/swr4LrH
https://ibb.co/XXyptGW
Senast redigerad av 424lacak 2023-10-22 kl. 21:20.
Citera
2023-10-23, 00:13
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Helt galet att en 15 åring kan vara iskall i förhör.

Han vet precis vad han ska svara på och inte svara. Kan det vara så att killarna utanför har lärt honom?

Märks på långa vägar iallafall att mordet är beställd. Han svarar att han inte känner sahin men när han får frågan vrf han sköt honom då är det "inga kommentar" som gäller.

Riktigt intresant fup.
Framgår i fuppen att han är svagbegåvad, kanske autistisk. Han kissar i sängen också.
Citera
2023-10-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Framgår i fuppen att han är svagbegåvad, kanske autistisk. Han kissar i sängen också.
Det är rätt anmärkningsvärt att göra det som 15-åring, ja. Hoppas att den som rekryterade honom får ett rejält straff.
Citera
2023-10-23, 11:18
Medlem
Hajer är på emporia fram rill 17.03 då han lämnar och shahin skjuts exakt fem minuter senare 17.08.... okej.

Fuppen (ialf. del1 var ju en hel del om taxibokningar, lägenhetskontrakt, mastuppkopplingar och en massa annat skit. Jag Ska se om man hittar nägot roligare i andra delarna.
Citera
2023-10-23, 17:34
Moderator
Mappings avatar
Jag tycker det är väldigt skralt med saker i FUP som verkligen pekar mot att S*ad med flera skulle ha lagt pengar på Shahins huvud? Eller är det någon som hittat något mer konkret att gå på i chattar eller annat?
Citera
2023-10-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Dino vem?

Utmärkt sammanfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, framförallt förvånad över att Hong är med i Assassins och har en position hos dem och inte bara är en vanlig medlem.

Dino = *hmed *bed el k*rim

Det verkar inte som att Hong ens var med under våren -22. Men i augusti har han blivit sekreterare och föreslår i en chatt med Shahin att de ska lägga ut ASSASSINS REGLER i gruppen eftersom ”grabbarna” är osäkra på vad som gäller.

Shahin tycker dock det är bättre att ta det muntligt så att övriga Satudhara inte ska se dom. Och det kan man kanske förstå anledningen till….

Från fup s 5266:

Citat:

”REGLER!
1. LYDA ORDER, till varje pris, oavsett order! (Konsekvens) 500K plus förlust av posit- ion
2. ALDRIG LJUGA för någon i klubben, ALLTID tala sanning när högre rang utfrågar dig. (Konsekvens) 100K plus förlust av position.
3. RESPEKTERA rangordning. (Konsekvens) 50K plus kollektiv stryk i 20sek
4. PRATA ALDRIG med polis. (Konsekvens) DÖDEN!
5. ALDRIG inleda relation med annan medlems fru, tjej eller ex. (Konsekvens) DÖ- DEN!
6. STRIKT FÖRBJUDET att prata med utomstående om klubbens angelägenheter och om klubben allmänt. Förbjudet att även föra vidare vad högre i rang har sagt eller be- rättat i förtroende för dig till andra medlemmar! (Konsekvens) 100K
7. FÖRBJUDET att använda tunga droger så som heroin, kokain, amfetamin. (Konse- kvens) 100K
8. ALLTID vara närvarande och tillgänglig när det gäller klubben och aktivt delta i klubbens möten o angelägenheter. (Konsekvens) 50K
9. VARJE MÅNAD ska medlemmen betala en avgift på 2500kr samt 20% på alla affärer den gör, oavsett var och när och hur de görs. (Konsekvens) Missad månbet. 25K extra & dölja inkomst gör att hela affären går till klubben & ett påslag på minimum 100K
10. Önskar en medlem lämna klubben och Presidenten godkänner det, 500K”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in