2023-10-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Går ikke an å gjøre noen match-test nå ihvertfall. Da måtte det blitt gjort den gang.
Men jeg vil tro at en møkkakjeller har forskjellige områder med forskjellige sammensetninger.
På vinteren spiser de gress som er tilsatt maursyre. Altså silogress. På våren slipper de ut på beite, og da blir konsistensen en annen.
Men dette er vel forskjellig fra gård til gård. Og så fylles jo all møkka som blandes med urin, i møkkakjelleren. Der blir det en flytende grøt som brukes til å gjødsle åkrene. Møkkakjellerne har en stor elektrisk pumpe som pumper møkka over i disse grønne tank-hengerne som hektes på traktorer.
Men liket blir jo liggende igjen.
Men jeg tenker at hvis hun er droppet i en møkkakjeller, så vil det bli veldig vanskelig for TH å reversere denne handlingen, å ta opp liket og legge det et annet sted. Så hvis hun er dumpet i en møkkakjeller, så ligger hun nok der fremdeles.
Han trenger heller ikke å kjenne gårdeieren. De fleste gårder står vel åpne og uten noe sikkerhet, så de er vel bare å gå rett inn der, åpne luken i gulvet, og så dumpe henne nedi, festet til et tungt blybatteri. Men jeg vil tro at han har sett seg ut dette stedet på forhånd.
Hvis gården drives av en enslig gammel mann, så er sjansen liten for å bli oppdaget osv.
Men hvilken gård kan det være snakk om?
Et sted ved Robsrudgjordene?

Flere gårder ble vel revet og avviklet ifbm coca cola og posten. Kan det være at en møkkakjeller står igjen, og at den er brukt?

Fra Futurum er det 5 minutter til Utfartsparkeringa på Ekerud. Tror en kan kjøre bomfritt den strekken. Da er veien åpen til flere gårdsbruk. Men det er en svær risk å ta, om en vet det er bebodd.
Citera
2023-10-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nå har flere av oss vært engasjert i denne saken i snart fem år. Hvis jeg skal komme med mine betraktninger i forhold til hva jeg har lært av krim- astrologi i løpet av denne tiden, er min konklusjon følgende:
Det var absolutt ikke en «rolig tankestund ved vinduet» etter teaterbesøket. Det kan se ut som om hundepasseren fremdeles var i S4 på den tiden, mye aggresjon i huset etter kl 23.00. Jeg tror hun ble drept da.
Sønnen har noe med dette å gjøre, TH har brukt en han har full kontroll på. AE var på en måte helt alene mot alle..
Det kan også være noe med et bilbytte dagen etter, hun kan ha blitt hentet rett før 10.07.

Jeg har to teorier om hvor hun kan være, enten fraktet vekk av VE mot hans hytte i Sverige( som han solgte 2022) eller murt inn i den enorme betongterrassen VE satte opp i samme tidsrom når han pusset opp huset i Ski.

Tviler på om saken noensinne blir løst. Det går nok et år til før det skjer noe.

Det er så grusomt mørkt.
Er sønnen uskyldig innblandet? Eller beskytter TH en kanskje rusa og gal sønn? Hva sier horoskopene om anger hos familien?
Er tvilen din om løsning basert på horoskopene?
Citera
2023-10-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom møkkafunnet skulle ha sammenheng med bortføringen av AE, må GM ha vært innom S4 etter at han var på en gård for å kvitte seg med AE i møkkakjelleren. Det blir vanskelig å få det til å gå opp at GM har reist tilbake til S4 etter bortføringen, og tørket av seg møkk der. Da vil det i alle fall være kumøkk i bilen GM brukte.

Var nok grisete å stram lukt inne i Ås BMW`en. Var vel derfor to stk måtte 100% makere seg inni bilen
Citera
2023-10-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Nye lekkasjer, forhåpentligvis er ting i emning.
vet ikke om dette er spikersuppe eller nytt blindspor.
Senast redigerad av LH07 2023-10-21 kl. 16:00.
Citera
2023-10-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så nå kan "valpehistorien" føye seg inn i rekken bak "badekarhistorien"..

Er det ikke slikt man kaller "tilpassede forklaringer"?
nylig...gikk hun tur med valpen denne morgenen?
Citera
2023-10-21, 15:38
Medlem
Hensikten ved denne lekasjen er kanskje å få inn tips rundt gårder eller å sette i gang snakk hos personer man har under KK.
Citera
2023-10-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom møkkafunnet skulle ha sammenheng med bortføringen av AE, må GM ha vært innom S4 etter at han var på en gård for å kvitte seg med AE i møkkakjelleren. Det blir vanskelig å få det til å gå opp at GM har reist tilbake til S4 etter bortføringen, og tørket av seg møkk der. Da vil det i alle fall være kumøkk i bilen GM brukte.
TH som kom tilbake etter en times biltur på morgenen?
Senast redigerad av LH07 2023-10-21 kl. 16:02.
Citera
2023-10-21, 15:40
Medlem
Når man snakker om gamle møkkakjellere.

Hva er egentlig det firkantede platået som ligger på Langvanns-siden i hagen i Sloraveien 4. Det er godt synlig på alle fotografier fra den siden.

Det ser ut som en gammel grunnmur. Der gulvet på grunnplanet er beholdt, omtrent som et lokk, og som ser ut til å ligge over noe som kan ligne en kjeller.

Er det gamle hustufter. Jeg har spurt om dette mange ganger tidliger, men, det later ikke til at det er noen her som vet hva som har vært plassert på det firkantede murområdet.

Eller, kan det faktisk være rester av et fjøs, med møkkakjeller under?

Var det opprinnelig storfemøkk i en gammel møkkakjeller, så er det vel fremdeles storfemøkk der, 50 eller 100 år senere.
Senast redigerad av kornblomst 2023-10-21 kl. 15:43.
Citera
2023-10-21, 15:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det hadde vært interessant å vite hvor på åstedet det er funnet dyreavføring. Og hva slags type dyreavføring det er snakk om på det enkelte sted.

Vi vet at Tassen skal ha gjort fra seg i gangen i 2. etasje. Men, ut fra artikkelen så er det mulig å skille feks storfeavføring fra hundeavføring. Hvis vi skal tro på vitenskapen. Altså, dna-eksperter ved UiO.

Svært lett å skille avføring fra ku og hund. Herbivor vs. carnivor. Kumøkk har dessuten en
helt unik konsistens og sammensetning siden den består av drøvtygget materiale.

De sier ellers ingenting mer enn at kumøkka ble funnet på disse to papirbitene samt på
et plagg som var AE sitt, og som lå på det lille toalettet.

Ikke utenkelig at noen har tråkket inn i huset med kumøkk på sko eller støvler, og at
dette har blitt tørket av med papir. Men mye var det ikke snakk om.
Citera
2023-10-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Går ikke an å gjøre noen match-test nå ihvertfall. Da måtte det blitt gjort den gang.
Men jeg vil tro at en møkkakjeller har forskjellige områder med forskjellige sammensetninger.
På vinteren spiser de gress som er tilsatt maursyre. Altså silogress. På våren slipper de ut på beite, og da blir konsistensen en annen.
Men dette er vel forskjellig fra gård til gård. Og så fylles jo all møkka som blandes med urin, i møkkakjelleren. Der blir det en flytende grøt som brukes til å gjødsle åkrene. Møkkakjellerne har en stor elektrisk pumpe som pumper møkka over i disse grønne tank-hengerne som hektes på traktorer.
Men liket blir jo liggende igjen.
Men jeg tenker at hvis hun er droppet i en møkkakjeller, så vil det bli veldig vanskelig for TH å reversere denne handlingen, å ta opp liket og legge det et annet sted. Så hvis hun er dumpet i en møkkakjeller, så ligger hun nok der fremdeles.
Han trenger heller ikke å kjenne gårdeieren. De fleste gårder står vel åpne og uten noe sikkerhet, så de er vel bare å gå rett inn der, åpne luken i gulvet, og så dumpe henne nedi, festet til et tungt blybatteri. Men jeg vil tro at han har sett seg ut dette stedet på forhånd.
Hvis gården drives av en enslig gammel mann, så er sjansen liten for å bli oppdaget osv.
Men hvilken gård kan det være snakk om?
Et sted ved Robsrudgjordene?

Det virker som de alltid kommer litt sent inn i alt under etterforskningen og med det går glipp av mulig viktige spor. Hvorfor tar det 3 år før de undersøker denne møkka på klesplagg og tørkepapir? Har de mottatt tips de har funnet interessant som har ført til en kobling i hode på noen opp mot denne møkka kanskje? Gårdsdrift? At møkka i en slik sammenheng plutselig ble høyaktuell for dem?

Virker som de har vært på en «rundreise» i ett eller flere områder med gårder ganske lokalt når man lytter til Krimpodden og leser VG uten at det nevnes spesifikke steder.

Vi får håpe en kurukelegger i 2018 fortsatt lever i beste velgående og fortsatt legger ruker her og der i samme område.
Citera
2023-10-21, 15:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Når man snakker om gamle møkkakjellere.

Hva er egentlig det firkantede platået som ligger på Langvanns-siden i hagen i Sloraveien 4. Det er godt synlig på alle fotografier fra den siden.

Det ser ut som en gammel grunnmur. Der gulvet på grunnplanet er beholdt, omtrent som et lokk, og som ser ut til å ligge over noe som kan ligne en kjeller.

Er det gamle hustufter. Jeg har spurt om dette mange ganger tidliger, men, det later ikke til at det er noen her som vet hva som har vært plassert på det firkantede murområdet.

Eller, kan det faktisk være rester av et fjøs, med møkkakjeller under?

Var det opprinnelig storfemøkk i en gammel møkkakjeller, så er det vel fremdeles storfemøkk der, 50 eller 100 år senere.

Det er grunnmuren etter en hytte eller et lite hus som sto der frem til S4 ble bygget.
Du kan sjekke på 1881 og se på historiske bilder, og velge luftfoto fra 1977, da ser
du tydelig et hyttetak akkurat der muren ligger i dag.

Tror ikke det er snakk om en gammel møkkakjeller, og det ville naturligvis ikke være
noe møkk igjen etter så lang tid. Organisk bløtmasse brytes raskt ned.
Citera
2023-10-21, 16:03
Medlem
Nye opplysninger tyder på at TH har rett i at AEH gikk tur med hunden på morgenen. Tipper hunden har løpt rundt på noen jorder og at AEH selv tok av seg klærne nede på toalettet for ikke å spre møkka rundt. Hun kan ha brukt håndkle og tørkepapir til å tørke av sko og hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in