• 1
  • 2
2023-10-21, 11:03
Medlem
Jag har märkt fler och fler att det finns sådana där lustgas ''saker'' här och där. Jag vet inte vad dessa kallas för.

Det verkar som om det något folk använder för att bli berusade.

Är det farligt?

Jag la märke till att folk använde dessa lustgaser mitt på gatan en krogkväll. Det var till och med poliser bara någon meter bort. Men polisen gjorde ingenting.

Dessa är alltså helt lagligt att bli påverkade/berusade av och helt ofarligt?

Kombinerar man dessa med någonting annat eller är det bara luftgas som man använder?
Citera
2023-10-21, 11:18
Medlem
Ja det är vanligt bland snorungar o inhalera lustgas
Det ger en kick i typ 1-2 sekunder sen är det över.

Svinfarligt att andas in och kan leda till döden men de skiter unga i.

Ligger ju fastgas patroner överallt och gjort det några år nu..

Detta fenomen fanns redan på festorter typ ayia napa mm när man va 15-16.. och de e över 20 år sen. Då sög man in från ballonger
Citera
2023-10-21, 11:45
Medlem
Majasmokers avatar
Har testat 2 ggr tror jag. Händer inte ett jävla skit! Bortkastade pengar. Såg på båda ggr när de fyllde ballongen så tror inte jag blev lurad på innehållet. Andra på samma ställe for runt med dem i käften & verkade roade

Åandrasidan påverkas jag inte av Concerta heller (högsta förskrivna dos, har ej "knarkat" på dem). Om det nu kan ha ett samband?
Citera
2023-10-21, 12:20
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har märkt fler och fler att det finns sådana där lustgas ''saker'' här och där. Jag vet inte vad dessa kallas för.

Är det farligt?

Jag la märke till att folk använde dessa lustgaser mitt på gatan en krogkväll. Det var till och med poliser bara någon meter bort. Men polisen gjorde ingenting.

Kombinerar man dessa med någonting annat eller är det bara luftgas som man använder?

Jag har testat flera gånger och då har vi alltid varit två stycken, så att den andra laddar sifonen med nya patroner och man kan bli riktig väck som på de flesta gaser men det är inte farligt på de sättet som annan gas kan vara .
Jag tror att helium är betydligt farligare och de utsätter man sig bara för att få en rolig röst.

Nu gjorde vi mest detta runt år 2010 , vet inte varför det blivit uppmärksammat först nu.
Ingenting är helt ofarligt det är fullt möjligt att dö om man ersätter vanligt syre med lustgas, sen långtidseffekterna är att de sliter på b12.
Citera
2023-10-21, 12:21
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Har testat 2 ggr tror jag. Händer inte ett jävla skit! Bortkastade pengar. Såg på båda ggr när de fyllde ballongen så tror inte jag blev lurad på innehållet. Andra på samma ställe for runt med dem i käften & verkade roade

Åandrasidan påverkas jag inte av Concerta heller (högsta förskrivna dos, har ej "knarkat" på dem). Om det nu kan ha ett samband?

Ballong? man ska dra i sig en patron för att de ska hända något.
Citera
2023-10-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Nu gjorde vi mest detta runt år 2010 , vet inte varför det blivit uppmärksammat först nu.
Du ska se, snart kommer kidsen på att man kan sniffa thinner.
Citera
2023-10-21, 12:31
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ballong? man ska dra i sig en patron för att de ska hända något.
Men varför köper då en massa folk ballonger som de har & suger i sig av & verkar nöjda? Det ger mer effekt att bara andas in lite koldioxid från min sodastream. Då blir jag åtminstone lite yr av syrebristen.
Citera
2023-10-21, 12:48
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Men varför köper då en massa folk ballonger som de har & suger i sig av & verkar nöjda? Det ger mer effekt att bara andas in lite koldioxid från min sodastream. Då blir jag åtminstone lite yr av syrebristen.

Jag har ingen aning faktiskt, vad betalar dom egentligen för en jävla ballong?
Jag tror det är ganska stor skillnad om man sätter sifonen direkt mot munnen och verkligen fyller lungorna, en ballong måste de ju sippra ut väldigt fjuttigt?
Klart att de fungerar med lustgas de används ju som läkemedel inom sjukvården, och då är det ändå utblandat med syre.
Citera
2023-10-21, 13:00
Medlem
Citat:
Lustgasen i sig ger berusningseffekt, och smärtlindring. Det är inte endast bristen på syre som ger euforin.
Citera
2023-10-21, 13:28
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Jag har ingen aning faktiskt, vad betalar dom egentligen för en jävla ballong?
Jag tror det är ganska stor skillnad om man sätter sifonen direkt mot munnen och verkligen fyller lungorna, en ballong måste de ju sippra ut väldigt fjuttigt?
Klart att de fungerar med lustgas de används ju som läkemedel inom sjukvården, och då är det ändå utblandat med syre.

Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Lustgasen i sig ger berusningseffekt, och smärtlindring. Det är inte endast bristen på syre som ger euforin.
Jodå, jag är väl medveten & påläst om dikväveoxidens euforiserande effekt. Men jag menade att syrebrist av att ha inandats kolsyra ger mer effekt för mig än att andas ur en ballong med lustgas. Hålla det inne kan jag också men det händer inget. Möjligen att det är för jag redan har varit berusad av alkohol de ggr jag har testat.

Om man fyller en ballong direkt från en patron/tub så är det naturligtvis också bara det i ballongen & en ballong fyller jag ju på bara ett par andetag om jag blåser upp den själv.
Citera
2023-10-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Är det farligt?

Ja det är livsfarligt det kallas för hippy crack, D och B12 problem i framtiden, flera turister i Thailand som dött i sömnen av krampanfall kopplat till att de inhalerat ballonger.
Citera
2023-10-21, 13:49
Medlem
Room531s avatar
Vad jag har läst så ska man få i sig b12-vitamin om man drar mycket av det för att det bryter ned eller orsakar brist på den vitaminer på något sätt.. i övrigt ska det inte vara någon nämnvärd fara att dra ibland vad jag har läst...

Med några såklart & kanske inte stå brevid kajkanten på fyllan och dra ballonger liksom... Varva med att få syre...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in