2022-10-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaX1966
Martin var verkligen unik och annorlunda. Han var inte som andra. Det var därför vi träffades flera gånger i veckan. Jag saknar honom verkligen och våra trevliga stunder i hans lägenhet.

Jag håller verkligen med. Det käns så konstigt att Martin är borta. Jag pratade med Martin bara några dagar innan han försvann. Han sa då att det hade spårat ur så han kunde inte vara kvar hos henne. Så när Martin sedan försvann helt utan förvarning så tänkte jag direkt på vad han hade berättat för mig bara några dagar innan.
Citera
2022-10-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Enligt mrkoll så har han "särskild postadress" som går till en släkting (10 år äldre än Martin) så tippar att den personen (faster/kusin?) även är god man/förvaltare.

Så länge man inte är dödförklarad så får nog syrran nöja sig med sin laglott.

Det blir inga snabba cash så hon får nöja sig med halva mammans egendom under tiden.
Citera
2022-10-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronblom1939
Jag håller verkligen med. Det käns så konstigt att Martin är borta. Jag pratade med Martin bara några dagar innan han försvann. Han sa då att det hade spårat ur så han kunde inte vara kvar hos henne. Så när Martin sedan försvann helt utan förvarning så tänkte jag direkt på vad han hade berättat för mig bara några dagar innan.

Berättade han några detaljer? Han sa ju till sin syster att han trodde att hans tjej skulle döda honom. Var också bara några dagar innan han försvann.
Citera
2022-10-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Booty
Berättade han några detaljer? Han sa ju till sin syster att han trodde att hans tjej skulle döda honom. Var också bara några dagar innan han försvann.

Bara att han behövde hjälp med att fixa några saker direkt på grund av att han inte kunde stanna kvar längre.
Citera
2022-10-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronblom1939

Då var det kanske hon som kom förbi och banckade på dörren när jag var där. När Martin hade pratat med henne så hade han fått en rejäl smäll på kinden. Så jag förstår att han inte kunde vara kvar.
Citera
2022-11-16, 16:41
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Då var det kanske hon som kom förbi och banckade på dörren när jag var där. När Martin hade pratat med henne så hade han fått en rejäl smäll på kinden. Så jag förstår att han inte kunde vara kvar.

När skedde detta? Nära inpå Martins försvinnande?
Citera
2022-11-16, 19:31
Medlem
Vem tog död på mamman? Eller var det ens ett brott ?
Ligger tjejen bakom Martins försvinnande ? Eller ligger han bakom allt?
Citera
2022-11-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
När skedde detta? Nära inpå Martins försvinnande?
Det var några år sedan.
Citera
2022-11-23, 14:12
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Det var några år sedan.

Med tanke på att Martin snart varit borta i två år så är det "några år sedan" men antar att det var långt innan hans försvinnande?
Citera
2022-11-24, 06:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Sjukt skum tråd detta?

Om mamman blivit mördad hade polisen såklart utrett det förstår ni väl? Och Martin hade självklart varit efterlyst. Jösses.

Vad gäller Martin så verkar han varit promiskuös och tämligen gränsöverskridande. Strippor, fester och våldsamma sexträffar. Och så ett udda förhållande på det?

Jag tror att han stuckit helt enkelt. Men hade han med sig pass, pengar och mobil? Har hand kort använts?
Citera
2022-11-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt skum tråd detta?

Om mamman blivit mördad hade polisen såklart utrett det förstår ni väl? Och Martin hade självklart varit efterlyst. Jösses.

Vad gäller Martin så verkar han varit promiskuös och tämligen gränsöverskridande. Strippor, fester och våldsamma sexträffar. Och så ett udda förhållande på det?

Jag tror att han stuckit helt enkelt. Men hade han med sig pass, pengar och mobil? Har hand kort använts?

Polisen har rubricerat mammans död som mord så det är klart att de har en utredning. Och Martin är internationellt efterlyst sedan länge.

Martins liv var långt från Svenssonlivet, absolut. Men jag tror inte att han skulle försvinna frivilligt utan att meddela de som står honom nära.
Citera
2022-11-24, 22:14
Medlem
Om jag minns rätt larmade någon 112 under natten. Martin var inte på plats när hjälp anlände.

Finns minst ett vittne som sett Martin efter han lämnade mammans hus. Väldigt uppenbart signalement.

Som jag hört det hade han inte läkt efter operationen efter en idrottsskada under hösten. Eventuellt hade han sepsis, vilket i sig kan leda till psykoser. Paranoida tendenser fanns sen tidigare.

Att man inte letade mer berodde på att man inte visste var man skulle leta. Typ skogar i närheten av Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in