Kenneth Greggs uppdatering, mer info om varför ryssarnas förluster blev så stora.
Citat:
21.10.2023 uppdateringen och vi börjar i Kherson på den ockuperade sidan av Dnipro. Nu har jag sett videon och bilder av landstigningen och kan konstatera att det är en punch attack och inte en attack att bita sig fast och öppna ett brohuvud, tyvärr. Om du skall bita dig fast måste du ha åtminstone spadar med dig, detta absolut om du inte har tyngre grävverktyg. Videorna visar marins med mycket lätt utrustning. Nu har ju våra mariner varit på skolning hur man landstiger i Tyskland. Troligtvis är denna punch av typen rekognisering och det första steget i att planera en äkta landstigning. Eftersom denna punch hade onormalt stort manskap tror jag att vi kommer att se en sådan landstigning under vintern.
Så till gårdagens information om de massiva turistförlusterna. Först när Oryx kommer ut med sin statistik (deras siffror baserar sig på videon och foton, dvs visuellt bekräftade) får vi något sånär sanna siffror. Vad orsakade då katastrofen för turisterna? Väldigt enkelt, de var VÄNTADE. Jag har börjat få en hel del kritik att jag inte underbygger mina påståenden så jag skall försöka göra förbättring och börjar nu. Det är 2 saker som stöder mitt påstående; den första är att 42th Meckanized Brigade var på plats. De var i reserv eftersom de var på rotation från Zaporizhzhia fronten och hade flyttats i god tid till Avdiivka fronten (deras exakta lokationer nämner jag inte här pga säkerhetsskäl). Den andra pointen är, att inte ens turistofficerarna är så dumma att de försöker igen på samma ställe där de redan fått ordentligt med bank, att turisterna fått någon typ av fejk information och utförde attacken. Man kan gott påstå att vi gillrade en fälla för dem.
Eftersom turisterna är i antal mycket mer än oss fortsätter vi med att låta dem ta ett wind brake och avancera lite tills vi har dem i sådan position att vårt artilleri kan slå ut dem, därefter tar vi tillbaka positionen. Det finns ingen arme´i världen som kan fortsätta med sådana förlustsiffror under en längre tid, inte ens turisterna.
Vad vi kommer att få se är att turisterna efter dessa massiva förluster kommer att börja attackera med små grupper, vilket i sin tur betyder att de inte kommer att uppnå operativa resultat.
Från Zaporizhzhiafronten fortsätter den massiva informationsblockaden så något konkret finns inte att rapportera, det betyder inte att det inte skulle ske saker där. Bästa informationskanalen här är de publicerade uppfångade turistsoldaternas telefonsamtal hem. Kontinuerligt får vi höra att de har stor brist på vatten och mat, att ukrainska presenter kommer varje dag, att sårade inte blir evakuerade (man har tom tagit av sig skyddsvästarna, man vill hellre dö än att bli svårt sårad), officerarna vet inte vad de skall göra, ingen mat eller vatten men iallafall alkohol. Om de har det besvärligt nu så vänta tills vintern anländer.
Arealmässigt har vi haft den största framgången nordost om Klishchiivka, vi har befriat land och utvidgat den gråa zonen.
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440