2023-10-21, 10:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Vanligen inte.

Men du såg väl vilken källa mr Bottenslam hänvisade till? KP "nyhetsförmedling" är mer agendastyrd än faktabaserad. Var det inte den siten som i våras hävdade att ukrainska soldater deserterade i tiotusental?
Jo våra vatniks har bara såna källor som stöder deras ryska narrativ.

Övriga seriösa media hävdar de bara att de är judestyrda.

Deras USA och judehat verkar vara deras livsluft!
Citera
2023-10-21, 10:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad är det som träffar det här fordonet? Två riktningar, och ser ut att gå rakt igenom. Utarmat uran?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/PznZ3hhcaL

Nja, det är sannolikt en Bofors BONUS granat.
Citera
2023-10-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Fascinerande inslag av skabb-Olga från rysslands nya BFF forever: Nordkorea. Undrar hur länge det dröjer innan de båda despoterna Putin och Kim Jong Un utbyter tips på konjak, telefonnummer till horor, etc. https://www.youtube.com/watch?v=cxAScMYgyJs

Roligaste är att skabb-Olga hänvisar till Kim Jong Un som "nationens ljus" och verkligen slickar regimen, men ändå har en säkerhetsvakt som följer efter kamerateamet. Inslaget, som var tänkt att visa hur "normalt" livet är i Nordkorea, lyckas istället bevisa motsatsen.
Freak-showen fortsätter mot nya höjder.

Ryska TV-sändningar är ta mig fan surrealistiska att se. Vad är oddsen för att Skabb-olga och gänget är sådär verklighetsfrånvända på riktigt? Jag menar, tror de på sina egna påhitt eller är allting bara rysk vansinnesteater? Ibland undrar jag..

Det måste finnas en och annan vatnik här i tråden som skäms innerst inne. Med skämskudde!
Senast redigerad av Chillgren 2023-10-21 kl. 10:39.
Citera
2023-10-21, 10:50
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, mer info om varför ryssarnas förluster blev så stora.

Citat:
21.10.2023 uppdateringen och vi börjar i Kherson på den ockuperade sidan av Dnipro. Nu har jag sett videon och bilder av landstigningen och kan konstatera att det är en punch attack och inte en attack att bita sig fast och öppna ett brohuvud, tyvärr. Om du skall bita dig fast måste du ha åtminstone spadar med dig, detta absolut om du inte har tyngre grävverktyg. Videorna visar marins med mycket lätt utrustning. Nu har ju våra mariner varit på skolning hur man landstiger i Tyskland. Troligtvis är denna punch av typen rekognisering och det första steget i att planera en äkta landstigning. Eftersom denna punch hade onormalt stort manskap tror jag att vi kommer att se en sådan landstigning under vintern.
Så till gårdagens information om de massiva turistförlusterna. Först när Oryx kommer ut med sin statistik (deras siffror baserar sig på videon och foton, dvs visuellt bekräftade) får vi något sånär sanna siffror. Vad orsakade då katastrofen för turisterna? Väldigt enkelt, de var VÄNTADE. Jag har börjat få en hel del kritik att jag inte underbygger mina påståenden så jag skall försöka göra förbättring och börjar nu. Det är 2 saker som stöder mitt påstående; den första är att 42th Meckanized Brigade var på plats. De var i reserv eftersom de var på rotation från Zaporizhzhia fronten och hade flyttats i god tid till Avdiivka fronten (deras exakta lokationer nämner jag inte här pga säkerhetsskäl). Den andra pointen är, att inte ens turistofficerarna är så dumma att de försöker igen på samma ställe där de redan fått ordentligt med bank, att turisterna fått någon typ av fejk information och utförde attacken. Man kan gott påstå att vi gillrade en fälla för dem.
Eftersom turisterna är i antal mycket mer än oss fortsätter vi med att låta dem ta ett wind brake och avancera lite tills vi har dem i sådan position att vårt artilleri kan slå ut dem, därefter tar vi tillbaka positionen. Det finns ingen arme´i världen som kan fortsätta med sådana förlustsiffror under en längre tid, inte ens turisterna.
Vad vi kommer att få se är att turisterna efter dessa massiva förluster kommer att börja attackera med små grupper, vilket i sin tur betyder att de inte kommer att uppnå operativa resultat.
Från Zaporizhzhiafronten fortsätter den massiva informationsblockaden så något konkret finns inte att rapportera, det betyder inte att det inte skulle ske saker där. Bästa informationskanalen här är de publicerade uppfångade turistsoldaternas telefonsamtal hem. Kontinuerligt får vi höra att de har stor brist på vatten och mat, att ukrainska presenter kommer varje dag, att sårade inte blir evakuerade (man har tom tagit av sig skyddsvästarna, man vill hellre dö än att bli svårt sårad), officerarna vet inte vad de skall göra, ingen mat eller vatten men iallafall alkohol. Om de har det besvärligt nu så vänta tills vintern anländer.
Arealmässigt har vi haft den största framgången nordost om Klishchiivka, vi har befriat land och utvidgat den gråa zonen.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-10-21, 11:02
Medlem
Dom är en skäms.

Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Ryska TV-sändningar är ta mig fan surrealistiska att se. Vad är oddsen för att Skabb-olga och gänget är sådär verklighetsfrånvända på riktigt? Jag menar, tror de på sina egna påhitt eller är allting bara rysk vansinnesteater? Ibland undrar jag..

Det måste finnas en och annan vatnik här i tråden som skäms innerst inne. Med skämskudde!
Citera
2023-10-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, mer info om varför ryssarnas förluster blev så stora.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Skönaste stycket:

Citat:

"Bästa informationskanalen här är de publicerade uppfångade turistsoldaternas telefonsamtal hem.

Kontinuerligt får vi höra att de har stor brist på vatten och mat, att ukrainska presenter kommer varje dag, att sårade inte blir evakuerade (man har tom tagit av sig skyddsvästarna, man vill hellre dö än att bli svårt sårad), officerarna vet inte vad de skall göra, ingen mat eller vatten men iallafall alkohol. Om de har det besvärligt nu så vänta tills vintern anländer."

Verkar vara lite dålig stämning bland Z-dårarna.
Senast redigerad av Chillgren 2023-10-21 kl. 11:37.
Citera
2023-10-21, 11:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad är det som träffar det här fordonet? Två riktningar, och ser ut att gå rakt igenom. Utarmat uran?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/PznZ3hhcaL
Den träffas två gånger andra gången ser man en projektil komma in från kl 8.
Första gången verkar den träffas från luften? kanske Bonus?
Citera
2023-10-21, 11:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
God mat höjer soldatmoralen. Här är sånt som ryssarna gillar - konserverat tryne 🐽
https://twitter.com/osint_69/status/1715470408210608449?t=CUrMEs1GX9YDw4DNP6UJ8w&s=19
Tja? Jag äter gärna grisfötter.
Skiva trynet tunt, så slinker det nog ned utan problem.
Har du ätit korv, har du nog redan smakat på det.
Citera
2023-10-21, 12:00
Medlem
Sarumans avatar
Citat:

I det här klippet är det helt uppenbart att hon sprider propaganda och lögner. Hon är stenhårt kontrollerad men låtsas som att hon får röra sig fritt. I och med detta klippet är det uppenbart att hon medvetet ljuger och bedrar. Tidigare har jag givit henne ”the benefit of doubt” och tänkt att det finns 0,5% chans att hon själv är lurad genom att hon feedats med lögner från den ryska militären.
Citera
2023-10-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ja, det är bara en tidsfråga tills kollapsen kommer. De förlorar på alla fronter num tanks, APC, artilleri, logistik. Skulle inte bli förvånad om inte nästa steg är att de även kommer försvagas i det frontnära luftrummet .

Varenda högre befäl i Ryssland måste ha insett för längesedan att det är kört, men upplever väl fortfarande att tiden inte är mogen för att göra revolution mot Putin.

För det är så det kommer sluta. Att folkets militären etc tycker det är bättre odds att strida mot Putin än mot Ukraina.

9 helikoptrar varav 5 Ka-52 på en kväll är en stor förlust i det luftrummet, bara det. Följer samma mönster.
Citera
2023-10-21, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Fascinerande inslag av skabb-Olga från rysslands nya BFF forever: Nordkorea. Undrar hur länge det dröjer innan de båda despoterna Putin och Kim Jong Un utbyter tips på konjak, telefonnummer till horor, etc. https://www.youtube.com/watch?v=cxAScMYgyJs

Roligaste är att skabb-Olga hänvisar till Kim Jong Un som "nationens ljus" och verkligen slickar regimen, men ändå har en säkerhetsvakt som följer efter kamerateamet. Inslaget, som var tänkt att visa hur "normalt" livet är i Nordkorea, lyckas istället bevisa motsatsen.
Jag tror att skabeeva menar att hennes reportage när hon är ute på stan och även när hon kommenterar mercorna ska tas med en stor nypa ironi, ja det är nästan övertydligt.
Jag får en känsla av att hon är förskräckt av den Nordkoreanska personkulten, eller hur?
Jag kan vara naiv och ha totalfel.
Citera
2023-10-21, 12:26
Medlem
Citat:

De tränar ryssarna att gilla sin nya värld nu när de är hatade överallt annars? Lavrov, vilket jävla snöpligt slut på karriären han fick. Från att ha varit med runt stora bordet till att luffa runt i Nordkorea och tigga 60-tals vapen av undermålig kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in