2023-10-21, 04:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kraftsamlat ordentligt för skilsmässa?
Hon är otrogen och ljuger som en häst travar.
Hon har satt tänderna i en gift man.
Väldigt ego och väldigt skevt med tanke på vad hon själv varit utsatt för och förfasas över.

"Så att hon ser glad ut på nytagna foton speglar nog just denna frihet.
Inte konstigt alls, egentligen. Även om det kan verka iskallt och osmakligt. Vi kan ju försöka tänka oss att gå en mil i HDs skor...

Dessutom blev hon till slut av med både SD och Lena."

Inte konstigt alls?
Det VERKAR inte iskallt och osmakligt.
Det ÄR osmakligt.

Normala personer ser inte förnöjda ut oavsett avsky mot Lena.

Normals personer drar det inte så långt att hoppas att Lena är död.
Det är ett MORD det handlar om.

Skulle inte fresta mig om det innebär att komma med en så drypande version av en offerroll ang HD. Jösses..

Skulle heller inte fresta mig eftersom det även innebär att blunda för att hon ljuger utan problem, hatar in absurdum och uppvisar väldigt äckliga, känslokalla sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad SD har rätt att ta del av (gällande sig själv) är jag medveten om och det är inte vad som diskuteras.

HD säger att SD inte berättar.
Det. Är. Advokaten. Som. Berättar.

Om nu åk bestämmer vad som selektivt kan delges allmänhet (enligt dig) under pågående förundersökning:
så menar du att det var offentlig handling ?
HD är allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Varför skulle inte HD le och vara glad? Skulle min fru bete sej som SD och ta sitt liv så kan jag lova dej att jag skulle dansa pissa och spotta på hennes grav och det med ett mega brett leende.

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis. Folk här lägger sig i allt som inte angår dem! Och ljuger hela tiden för att framställa LW som ett helgon.
Vem har haft allt att vinna på LW's och SD's död?
Citera
2023-10-21, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du har helt rätt.
Det är helt frivilligt att delta i tråden och även att läsa den. Och det är fritt av var och en att tycka precis vad man vill om det som skrivs här, och av nån anledning så kan man inte släppa den här skiten utan man kikar in då och då precis som Du och Jag gör ibland.

Problemet just nu är att Hanna kom så fruktansvärt lindrigt undan trotts att väldigt väldigt mycket pekar på att hon på nåt sätt är inblandad i mordet på Lena. En del anser att hon bara deltagit marginellt och en del (inkl jag själv) är övertygad om att hon var med bakom planket och aktivt deltog. Och eftersom hon nu springer fri, trotts att det i en dels ögon finns otroligt många övertygande indicier som pekar på att hon borde utredas ordentligt och få en prövning i domstol.
Det är inte bara lite märkliga saker runt Hanna utan det är rejält med konstigheter som sammanträffar och olika saker hon inte kan svara på.

Problemet började när Åsa valde att plocka in Hanna.
Hanna plockades in "skäligen misstänkt för mord" men den egentliga anledningen var att hon inte skulle försöka förstöra bevis och på annat sätt hjälpa Stefan.
Så istället får att just då ordentligt utreda Hanna så valde åklagaren att släppa henne efter bara en vecka.
Till och med Hannas bekanta misstänkte henne.
Bekymret som då uppstod när Hanna släpptes var att åklagaren spelade försvaret rakt i händerna med att det kan finnas en annan gärningsman och allt blev 10 ggr svårare att utreda. Och det är en av anledningarna till att Stefan friades i T-rätten.
Åkl borde istället gått stenhårt mot Hanna, för om Stefan till slut kunde dömas med lite bevisning och massor av starka indicier, så hade åkl med en ordentlig utredning kunna fälla Hanna med, för det finns mängder med indicier pekar negativt mot Hanna.
Den sammantagna bilden runt Hannas alla tokigheter pekar entydigt åt ett enda håll, vilket är att hon gemensam och i samförstånd med Stefan har mördat Lena på ett eller annat vis.

Bara för att nämna några vattendroppar i detta hav av indicier mot Hanna.
* Hanna hatade på riktigt Lena.
* Hanna ville att Lena skulle försvinna.
* Hanna hade väldigt starka motiv.
* Hanna hade inget alibi vid tidpunkten.
* Hanna visste saker som bara en mördare vet.
* Hanna samarbetar inte vid förhör.
* Hannas vänner misstänkte Hanna.
* Hanna undanröjde spår och bevis.
Detta är bara pyttelite av allt som presenteras här i tråden och det finns massor med mer.

Det är en omöjlighet att Hanna inte är inblandad.
Den enda vinnaren i detta fall är Hanna för 1. Hennes otrogna man är död 2. Lena som raderade hennes 17 loggar två ggr och knullade hennes man i sex år är död 3. Hon kan nu ägna sig helhjärtat åt att fusklogga geo-burkar och knulla andra samtidigt som hon får uppmärksamheten av att ha varit i centrum av denna händelse, och hon älskar det. THE Queen of Geo får all uppmärksamhet.
Hon vann. .... .Och det retar mig/oss här i tråden.
Tyvärr får vi nog leva med det, och det enda man kan göra är att hoppas på att nån säger..
- Nä, detta stämmer inte Jag får fan ta en titt på den där Hanna och se vad hennes roll egentligen var.
Men den chansen är minimal och rättsväsendet accepterar att endast Stefan dömdes för mordet på Lena.
Självklart är det jättemånga i Hannas bekantskapskrets som är inne här och läser av ren nyfikenhet, och det är nog nyttigt att dom får se hur denna hemska människa uppfattas av andra.

Det är svårt att släppa detta fall just för att en av dom ansvariga till Lenas död kommer undan mitt framför näsan på oss.

17 loggar, 17 slag som dödade Lena är ingen slump.

Hanna och Stefan har gemensamt och i samförstånd mördat Lena bakom planket och just nu hånflinar Hanna varje kväll åt oss innan hon somnar.

Citat:
Precis. Folk här lägger sig i allt som inte angår dem! Och ljuger hela tiden för att framställa LW som ett helgon.
Tiden går, men sålänge rättvisa inte skipas kommer en leende mördare gå fri, är det rätt? För att?
Ganska rättsosäkert.
Hur konstigt är det inte att det sköra skalet till människa, mår bättre än någonsin, då det uppdagats att barnens far, hennes exmake, var en mördare, som i sin tur misstänkts ha mördats av hennes egen far?
Citera
2023-10-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det kvarstår frågetecken som kommer stötas och blötas, tills allt är utrett.

Hanna log bredare än någonsin efter Stefans död.

Lite osmakligt hur hon har erövrat Stefans kvarlåtenskap/arv. Hon har fuskat med bouppteckningen och fuskar vidare i livet

Att hon erövrat Stefans kvarlåtenskap… på riktigt. Kan du något om juridik hur detta fungerar? Läs på riksdagens hemsida om hur arvet fördelas så kommer du få kunskap och därmed insikt. Följt av att du är okunnig så blir det tokiga resonemang och tankar helt i onödan.
Ni får givetvis stöta och blöta i all evighet. Jag beklagar att Lenas familj inte har sin Lena kvar men att tro att Hanna är skyldig så är detta lite vrickat.

Tack Smokeonthewater för inläggen!
Citera
2023-10-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du har helt rätt.
Det är helt frivilligt att delta i tråden och även att läsa den. Och det är fritt av var och en att tycka precis vad man vill om det som skrivs här, och av nån anledning så kan man inte släppa den här skiten utan man kikar in då och då precis som Du och Jag gör ibland.

Problemet just nu är att Hanna kom så fruktansvärt lindrigt undan trotts att väldigt väldigt mycket pekar på att hon på nåt sätt är inblandad i mordet på Lena. En del anser att hon bara deltagit marginellt och en del (inkl jag själv) är övertygad om att hon var med bakom planket och aktivt deltog. Och eftersom hon nu springer fri, trotts att det i en dels ögon finns otroligt många övertygande indicier som pekar på att hon borde utredas ordentligt och få en prövning i domstol.
Det är inte bara lite märkliga saker runt Hanna utan det är rejält med konstigheter som sammanträffar och olika saker hon inte kan svara på.

Problemet började när Åsa valde att plocka in Hanna.
Hanna plockades in "skäligen misstänkt för mord" men den egentliga anledningen var att hon inte skulle försöka förstöra bevis och på annat sätt hjälpa Stefan.
Så istället får att just då ordentligt utreda Hanna så valde åklagaren att släppa henne efter bara en vecka.
Till och med Hannas bekanta misstänkte henne.
Bekymret som då uppstod när Hanna släpptes var att åklagaren spelade försvaret rakt i händerna med att det kan finnas en annan gärningsman och allt blev 10 ggr svårare att utreda. Och det är en av anledningarna till att Stefan friades i T-rätten.
Åkl borde istället gått stenhårt mot Hanna, för om Stefan till slut kunde dömas med lite bevisning och massor av starka indicier, så hade åkl med en ordentlig utredning kunna fälla Hanna med, för det finns mängder med indicier pekar negativt mot Hanna.
Den sammantagna bilden runt Hannas alla tokigheter pekar entydigt åt ett enda håll, vilket är att hon gemensam och i samförstånd med Stefan har mördat Lena på ett eller annat vis.

Bara för att nämna några vattendroppar i detta hav av indicier mot Hanna.
* Hanna hatade på riktigt Lena.
* Hanna ville att Lena skulle försvinna.
* Hanna hade väldigt starka motiv.
* Hanna hade inget alibi vid tidpunkten.
* Hanna visste saker som bara en mördare vet.
* Hanna samarbetar inte vid förhör.
* Hannas vänner misstänkte Hanna.
* Hanna undanröjde spår och bevis.
Detta är bara pyttelite av allt som presenteras här i tråden och det finns massor med mer.

Det är en omöjlighet att Hanna inte är inblandad.
Den enda vinnaren i detta fall är Hanna för 1. Hennes otrogna man är död 2. Lena som raderade hennes 17 loggar två ggr och knullade hennes man i sex år är död 3. Hon kan nu ägna sig helhjärtat åt att fusklogga geo-burkar och knulla andra samtidigt som hon får uppmärksamheten av att ha varit i centrum av denna händelse, och hon älskar det. THE Queen of Geo får all uppmärksamhet.
Hon vann. .... .Och det retar mig/oss här i tråden.
Tyvärr får vi nog leva med det, och det enda man kan göra är att hoppas på att nån säger..
- Nä, detta stämmer inte Jag får fan ta en titt på den där Hanna och se vad hennes roll egentligen var.
Men den chansen är minimal och rättsväsendet accepterar att endast Stefan dömdes för mordet på Lena.
Självklart är det jättemånga i Hannas bekantskapskrets som är inne här och läser av ren nyfikenhet, och det är nog nyttigt att dom får se hur denna hemska människa uppfattas av andra.

Det är svårt att släppa detta fall just för att en av dom ansvariga till Lenas död kommer undan mitt framför näsan på oss.

17 loggar, 17 slag som dödade Lena är ingen slump.

Hanna och Stefan har gemensamt och i samförstånd mördat Lena bakom planket och just nu hånflinar Hanna varje kväll åt oss innan hon somnar.

Detta är fortfarande aktuellt.
Citera
2023-10-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ständigt denna HD.

Hon pratar blod med LW. Hon pratar blod lite för mycket med TB.
Har på nåt sätt SD på ”medhörning” under det samtalet i bostaden.
Hon pratar dock typ inte blod med SD?

Hon åker omväg med pappa till stugan. De ser polisbil men pratar nog inte om det typ eller.

Hon nämner på arbetsplatsen att LW är borta runt tre timmar innan SD meddelar att LW är försvunnen.
Osv
Osv
Osv

Blir lite knepigt när de mesta konstigheterna står HD för. SD har ju sin del av märkligheter men det som avviker med HD:s utsagor och beteende biter inte så väl på SD i rätten.

Tvärtom så förklarar HD:s berättelser många av SD:s märkligheter detta dygn.

Ständigt denna leende dam.
Citera
2023-10-21, 09:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Vem har haft allt att vinna på LW's och SD's död?

Skärp dig!

SD hade alibi för mordet. Så ni kan gräva reda på den riktiga mördaren istället. Det fanns fler med motiv. KKs och deras partners.
Citera
2023-10-21, 09:50
Avslutad
Citat:
Skärp dig!

SD hade alibi för mordet. Så ni kan gräva reda på den riktiga mördaren istället. Det fanns fler med motiv. KKs och deras partners.
Enligt dig är SD inte mördaren?
Vem hade då mest att vinna på att LW försvann? Man behöver inte gräva alls, sanningen finns i fupen, så löjligt enkelt att ett barn kan se det.
Ska jag skärpa mig?
Du drar in och kastar bajs på totalt oskyldiga människor, när mördaren är uppenbar.
Citera
2023-10-21, 09:59
Medlem
Jerry gray har mycket på sitt samvete. Intressant att notera att Hannas försvarsgrupp inte bryr sig om Jerry. Jerry har inte varit vetande om mordets genomförande på direkten men vi kan utgå från att han förstod snabbt även om han förnekade det och försökte rikta ljuset mot andra oskyldiga personer. Han kan även råkat få veta saker direkt av Stefan som hade svårt att hålla tyst och därmed blev försatt i en svår situation och på det undanhållit information om familjens Davidssons självmordsplaner. Det framkom vid avlyssningar att Jerry visste mycket som kunde ha bidragit till att korta ner denna process till fällande dom. Vi kan utgå från att han har full vetskap om Hannas deltagande men av någon anledning inte vågar kontakta polisen. Vi kan förstå varför men för sherrys samvetes skull måste han kontakta polisen och isåfall i en annan stad där familjens tentakler inte når dit.
Vi vet hur hårt ansatt Jerry blev av Stefan med den stilen Stefan körde med gaslighting och lekande med ord och erkännanden. ”Bara jag vet om jag utfört eller inte”. Bevingade ord.
Citera
2023-10-21, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Att hon erövrat Stefans kvarlåtenskap… på riktigt. Kan du något om juridik hur detta fungerar? Läs på riksdagens hemsida om hur arvet fördelas så kommer du få kunskap och därmed insikt. Följt av att du är okunnig så blir det tokiga resonemang och tankar helt i onödan.
Ni får givetvis stöta och blöta i all evighet. Jag beklagar att Lenas familj inte har sin Lena kvar men att tro att Hanna är skyldig så är detta lite vrickat.

Tack Smokeonthewater för inläggen!
Tack, men jag är mycket väl insatt i hur det ska gå till.
Att det inte är korrekt i detta fall, är uppenbart.
Handlingarna finna att inhämta, där HD "sanningsenligt" uppgett värdet av ägodelar, samt företrätt sina döttrar, som god man, för att se till arvingarnas bästa.
Hanna skulle inte ha ett nickel.
Stefan och Hanna hade gjort upp i bodelning, dom ägde bilen tillsammans.
Stefan stod i skuld till Hanna, när han köpte henne ur huset, en skuld som dödsboet återbetalade. Dödsboet som Hanna förvaltade, fiffigt.
Tror du mig inte, ta reda på fakta, i detta fall.
Det är kutym att tillförskanska sig andras ägodelar.
Hanna flyttade glatt in i huset, som hon förvägrade Stefan att sälja.
Det liktar riktigt illa.
Jag hoppas att Stefans anhöriga en dag berättar, för Hanna och company kommer neka in i döden.
Citera
2023-10-21, 10:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Enligt dig är SD inte mördaren?
Vem hade då mest att vinna på att LW försvann? Man behöver inte gräva alls, sanningen finns i fupen, så löjligt enkelt att ett barn kan se det.
Ska jag skärpa mig?
Du drar in och kastar bajs på totalt oskyldiga människor, när mördaren är uppenbar.

Det vet du inte. Det fanns otaliga KKs med partners som kan ha haft motiv att mörda henne.

Ditt hat för HD förblindar dig.
Citera
2023-10-21, 10:07
Avslutad
Citat:
Det vet du inte. Det fanns otaliga KKs med partners som kan ha haft motiv att mörda henne.

Hat? Ska en mördare gå fri, tycker du?
Att tysta ner så här allvarliga saker, vad ger det för signaler?
Plocka bort skyldiga och misstänkliggöra oskyldiga?
Hur var det nu med tillsättande av tjänster inom polis och rättsväsendet?
J Ä V
Citera
2023-10-21, 10:09
Avslutad
Citat:

Hur kommer det sig att du litar blint på en människa som har haft allt att vinna på att LW och SD dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in