2023-10-21, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Stämmer det? De kan inte utvandra och väntar på en säker död i form av svält, sjukdom eller bombningar. Även om de vill fly så kan de alltså inte. Ska vi inte sätta Palestina flaggar på våra Facebook profiler i så fall?

Egypten har stängt gränsen helt och sagt att de inte vill ha flyktingar. Med det sagt så går det att dra slutsatsen att dem inte kan utvandra. Vidare har jag svårt att tyda resten av det du försöker säga, men det låter bra!
Citera
2023-10-21, 03:12
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Menar och menar, det var ju det rent statistiskt.
Texten är beskrivningen till videon som är upplagd av Välden Idag - jag kopierade bara. Se gärna videon!
Senast redigerad av rednaxela90 2023-10-21 kl. 03:18.
Citera
2023-10-21, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Okej, bedömer vi hur bra länder är att leva i nu eller bedömer vi krigsbrott mellan två länder i konflikt? Såvitt jag vet är inte Nordkorea i krig med USA, men rätta mig om jag har fel.

Är dödsfallen oviktiga? Du kallar palestinier onda för att dom dödar barn, jag visar det motsatta, och helt plötsligt är siffror inte viktiga, slut-på-hjärncellsförvaring? Klart det är ett diskussionsunderlag. Jag tog inte upp barnmord, du gjorde det. Glöm inte det. Backa inte, din orm.

I din lilla förtvinade hjärna är Palestina ett bättre land för att de förlorat fler medborgare, men krig är inte så enkelt. (Sorry, jag kan inte komma på ett mer patetiskt smeknamn än poopybutthole en lördagsnatt med 2 promille i blodet, din jävla nolla).
Citera
2023-10-21, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Texten är beskrivningen till videon som är upplagd av Välden Idag - jag kopierade bara. Se gärna videon!

Fast oavsett video så var det ju faktiskt så, det är fakta, oavsett video.
Citera
2023-10-21, 03:23
Medlem
Citat:
Du svarar fortfarande inte, slut-på-argument-och-hjärncellsförvaring. Du, inte jag, tog upp palestinier som onda för att dom dödar barn. Är 157 och 3500 barn mördade oviktigt nu helt plötsligt?

Undviker du order barn nu? Medborgare är det nu. Nej, krig är inte enkelt, men det var du som kallade dom onda som dödar barn, eller hur?

För dig är kvantitet det viktigaste, det ger ju bäst chockeffekt.

Jag gör skillnad på 1000 som kallblodigt och medvetet mördats och vilken siffra du nu vill hitta på som passar din agenda i försvarsbombningar.
Citera
2023-10-21, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Tror inte det handlar om vilket land som är bättre. Det är ingen jävla fotbollsmatch. Du förstår väl att riktiga människor dör varje dag? Inte som i tv spelen.

Verkligen inte, men varför skulle Israel inye ha rätt att försvara sig när de attackeras?
Citera
2023-10-21, 03:27
Medlem
Citat:
Du svarar fortfarande inte, slut-på-argument-och-hjärncellsförvaring-alkoholist. Du, inte jag, tog upp palestinier som onda för att dom dödar barn. Är 157 och 3500 barn mördade oviktigt nu helt plötsligt?

Undviker du ordet barn nu? Medborgare är det nu. Nej, krig är inte enkelt, men det var du som kallade dom onda som dödar barn, eller hur?

Ok, barn. Varför vill du trivialisera att israeliska barn dött? Och fortfarande sitter gisslan, där antagligen våldtagits av grottmänniskorna du försvarar.
Citera
2023-10-21, 03:31
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Fast oavsett video så var det ju faktiskt så, det är fakta, oavsett video.
De valde att journalistiskt skriva på ett visst sätt. Ett ord som du tycker att de skulle valt mot ett annat för att vara tydligare. Urlöjlig diskussion. Jag orkar inte lägga tid på att debattera något som inte är något att debattera.
Citera
2023-10-21, 03:34
Medlem
Citat:
Nej, jag vill ha slut på kriget och önskar att inte en enda person till dör, till skillnad från er som önskar död på alla, vuxna som barn.

Sa du att palestinier är onda för att dom dödar barn? 157 stycken de senaste 23 åren, alkoholisten?

Då har vi samma mål, men palestinierna vill mörda samtliga judar. Precis som de vill mörda dig och mig, du är en sådan jävla landsförrädare.
Citera
2023-10-21, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
De valde att journalistiskt skriva på ett visst sätt. Ett ord som du tycker att de skulle valt mot ett annat för att vara tydligare. Urlöjlig diskussion. Jag orkar inte lägga tid på att debattera något som inte är något att debattera.

Jag valde ingenting alls, DU skrev ”Många Israeler menar”, för sprida osäkerhet runt något som är statistiskt säkerställt.
Citera
2023-10-21, 03:38
Medlem
Citat:
Verkligen inte, men varför skulle Israel inye ha rätt att försvara sig när de attackeras?

Kan inte komma att tänka på en enda anledning till att de inte ska få försvara sig. Har väl inte sagt det? Kan du komma på en anledning? Tror snarare att det handlar om att deras försvar är i form av att bomba civila på andra sidan gränsen just nu, inte skjuta ner terrorister i sitt eget territorium. De befinner sig i krig. Jag kan komma på ett liknande scenario där Ryssland bombar civila på andra sidan gränsen och hävdar självförsvar. Är det verkligen självförsvar? Har inte Israel tryckt ut Hamas inifrån sitt territorium?
Citera
2023-10-21, 03:40
Bannlyst
Citat:
Min sort? Jag är redan här, tyvärr. Vem ockuperade vems land? Sidan med 3500 döda barn eller 157?

Du, likt slut-på-hjärncellsförvaring, ignorerar fortfarande tabellen. Jag vet, jag vet, ni måste undvika den för ni har inte en förklaring som både tillfredsställer er skeva världssyn och samtidigt slår mig på näsan, därför backar du och tar en mer pacifistisk ståndpunkt trots hatet och gallan du spytt senaste inläggen.

Kommentera tabellen är du snäll, Vildincel. 5 år är mycket, men det är inte Palestinas fel att ingen vill vara intim med dig.

Och lek med tanken att det är våldtäkter som har skadat bäckenbottenmuskulaturer. Det är värre än barnmord.

Vildincel! Jag är ju kvinna. Och kristen så hur...? You funny though. Palesvinhumor.

Om jag har slut på förvaring åt mina hjärnceller är de ju många, alltså kallade du mig nyss intelligent? Jag tackar, jag tackar.. ..Ska inte säga något igen om din intelligens där, tystnad är en dygd ibland. (Men det måste klart svida att bli utägd av en liten kvinna..tihi)

Har redan svarat om tabellen. Hade ni avslutat kriget när ni avtalat så hade detta inte hänt och ert folk hade inte fortsatt mördas. Ni var INTE i Israel först, landet är givet av herren till Israeliterna, inte till er. Ni startade kriget, man kan inte bosätta sig hos andra och räkna med att få landet. Landet är inte givet åt er. Vad ska de göra? Bara ta att ni gör såhär? Det är klart de bombar men du? Förklara mig detta:

Hur kommer det sig att israel förvarnar 30 minuter innan de bombar och att Palesvina inte varnar alls? Är det att kriga rättvist, menar du? jag förstår helt att Israel tappat tålamodet med er, ni vill inte alls komma till någon slags förlikning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in