2023-10-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nej de kan inte utplåna dem men de kan avväpna dem, det är det viktiga.
Att palestinier inte gillar Israel är något man tar för givet, det essentiella är att de inte ges möjlighet att angripa landet.

Har frågat flera gånger i denna tråd hur folk tror att man ska ta sig an Hamas utan att för den skulle civila kommer i vägen, eftersom Hamas gömmer sig bland civilbefolkningen och eftersom Hamas säger åt civilbefolkningen att inte evakuera stan.
Hittils har jag inte fått något svar alls, så jag antar därför att folk bara tycker saker utan att bry sig om att det de säger inte har någon korrelation med verkligheten.
Israel kan såklart utplåna Hamas, men de steg som krävs är dem inte villiga att ta.

Se USA och talibanerna. Är man villig att sjunka till Hunnernas nivå kan USA/Israelutplåna Palestina/Libanon/Iran
Citera
2023-10-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Din lilla Hamas-gubbe. Du verkar hålla med din profet som levde för 1400 år sedan.

Han var också en pedofil,krigsherre och våldtäktsman.

Så dumt. Snälla utveckla era argument hahaha ni är så löjliga använder samma argument sedan 100 år. Så fort ni kan inte svara börja snacka samma sak om och om igen.
Citera
Medlem
Citat:
Varningsskott i luften fungerar nog bra det med.
Och om man måste skjuta på kroppen så kan man sikta på benen.
Om han var livrädd så är det en märklig reaktion att gå fram och pistol-whippa någon i ansiktet.

Nu var det ett väldigt kort klipp som var halvkasst och svårt att se riktiga detaljer. Han kanske sköt varningsskott innan klippet började.

Kan också vara så att han gick fram för att säga något eller hota honom och i stunden fick panik för kanske snubben drog upp en kniv. Äckligt och oförlåtligt oavsett.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Om vi leker med tanken att Iran kliver in och attackerar Israel nu också som de hotat med, blir de the bad guy i tråden då, eller får de frikort precis som palestinierna eftersom de är muslimer?
Eftersom de slåss för palestinierna så antar jag att folk härinne kommer ge dem frikort, allt verkar tillåtet när det kommer till Palestiniernas kamp. Även IS-fasoner.
Citera
2023-10-15, 02:44
Bannlyst
Citat:
Bra att du belyser det faktum att flybombningarna primärt är till för att förstöra infrastruktur, inte döda civila palestinier.
De flesta härinne verkar dock tro att det är urskinningslöst flygbombande på valfritt mål som gäller.

Helt riktigt! Man hade dock kunnat hoppas att dom gick efter varenda palestin.
Citera
2023-10-15, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
I en aldrig tidigare skådad opposition har mer än 180 före detta höga tjänstemän från Mossad, Shin Bets inhemska säkerhetsbyrå, militären och polisen enats mot åtgärder som de säger kommer att krossa Israels motståndskraft inför tilltagande hot från Västbanken, Libanon och Iran

Tror det är allmänt känt för de lite mer pålästa att Netanyahu är en galen psykopat. En hel del är helt övertygade om att han var med och såg till så att 911 (elfte september attackerna) utfördes.
Citera
2023-10-15, 02:46
Medlem
Citat:
Jaha du menar att de ser sina egna som soldater?
Ja det är sant, men de flesta länder har ett liknande åldersspann där de medborgare som ingår i den kan kallas in till att försvara landet.
För exempelvis Sverige är det 18-65, så det är inget ovanligt eller förvånande alls.

Länkade till bilder på brända och ihjälsagna israeliska barn igår här i forumet, men det inlägget blev tydligen borttaget, så om jag länkar bilderna igen kommer inlägget bara försvinna eller så blir jag avstängd.
Men allt Hamas-våld och de brända och lemlästade israeliska barnen du efterfrågar finns att se i denna Reddit-tråd:
https://www.reddit.com/r/2ndYomKippurWar/

Det skiljer sig från Sverige. I Sverige är värnplikten inte obligatorisk för alla. I Israel är det så.
Under 1973 kriget blev nästan hela Israels befolkning soldater. Även efter de slutar sin militärtjänst, De kan sedan bli återkallade tills de fyller 65 år.

Försökte gå in och kolla men du länkar bara till många trådar och jag vet inte i vilken av dem ska jag gå in och kolla. Här har du en klipp där Hamas-soldater släpper en mamma med sina två barn trots att de kunde fängsla dem och kräva därefter byte av våra kvinnor och barn i israeliska fängelsen.

https://www.aa.com.tr/en/world/hamas...tivity/3016279
Senast redigerad av vansterLeft 2023-10-15 kl. 02:54.
Citera
2023-10-15, 02:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Bra att du belyser det faktum att flybombningarna primärt är till för att förstöra infrastruktur, inte döda civila palestinier.
De flesta härinne verkar dock tro att det är urskinningslöst flygbombande på valfritt mål som gäller.

2200 döda på en vecka är ganska urskillningslöst bombande. Kolla gärna nyheterna:
https://www.dn.se/varlden/israeliska...eda-till-atal/
Citera
2023-10-15, 02:47
Medlem
Citat:
En privat youtuber är ingen trovärdig källa.
Ge mig video eller en nyhetssite som du kan citera.

Hmmm, har du varit med om ett krig med trovärdiga källor? Då har du nog sovit djupt under en sten. Räkna inte med att få något som helst trovärdigt, alla ljuger. Du kan få uppskattningar och hitta mer eller mindre trovärdiga källor men i krig är massmedia ett viktigt vapen
Citera
2023-10-15, 02:48
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Israel kan såklart utplåna Hamas, men de steg som krävs är dem inte villiga att ta.

Se USA och talibanerna. Är man villig att sjunka till Hunnernas nivå kan USA/Israelutplåna Palestina/Libanon/Iran
Dör en Hamas-medlem tar väl hans son, farbröder eller liknande upp kampen för att de vill hämnas. Det är så folk resonerar.

Eftersom ingen ger mig en lösning så kan jag väl själv lansera en:
Markinvasion som lamslår Gaza och tar kål på så många Hamas-medlemmar man finner.
När Gaza tagits delar man den i två delar.
Samtliga invånare slussa til den ena delen och får sedan gå över till den andra efter att de kroppsvisiterats.
När man säkerställt att ingen har något vapen på sig så går man igenom hela staden och letar efter gömda vapen.
Efter detta låter man folk bo kvar där, men man kontrollerar i praktiken alla in och utfarter, speciellt den som går till Egypten (där all vapensmuggling skett genom tunnlar)
Kan man bara garantera Israels säkerhet så finns det ingen anledning att köra ut palestinierna från Gaza.
Citera
2023-10-15, 02:49
Medlem
Citat:
Nej de kan inte utplåna dem men de kan avväpna dem, det är det viktiga.
Att palestinier inte gillar Israel är något man tar för givet, det essentiella är att de inte ges möjlighet att angripa landet.

Har frågat flera gånger i denna tråd hur folk tror att man ska ta sig an Hamas utan att för den skulle civila kommer i vägen, eftersom Hamas gömmer sig bland civilbefolkningen och eftersom Hamas säger åt civilbefolkningen att inte evakuera stan.
Hittils har jag inte fått något svar alls, så jag antar därför att folk bara tycker saker utan att bry sig om att det de säger inte har någon korrelation med verkligheten.

En avväpning är bara temporär tills de återskaffat fler och bättre vapen till nästa hämd i cykeln. Vapenindustrin går på högvarv och vapentillgång kommer vara ett ickeproblem de närmaste decenniet.

Svaret du söker finns naturligtvis inte. Det finns ingen silver-bullet som tar bort Hamas hel eller elimnerar det hat som odlats pga av Israels Apartheid- och bosättar-politik. Det man kan göra är att sluta hämnas och förbättra skydd, underättelse, och hjälpa palestinierna istället för att förtrycka. Det stora problemet är när politiker och populister säljer in enkla lösningar som inte fungerar eller förvärrar problemet, med argumentet att det inte finns en alternativ "perfekt" lösning.
Citera
2023-10-15, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Det finns mörka krafter som vill radera all kultur, religion och identitet och sedan införa en universalreligion, med en valuta och en ledare....
Att Schwab,Musk,Gates och Fink kan samarbeta håller jag som otroligt. Alla är narcissistiska psykopater som hatar varandra.

Jag ser på miljardärer som en svagare variant av medeltidens adelsätter. Galningar som krigar om makt och gunst sinsemellan.

Mänskligheten rör sig trots allt framåt.

On topic- Israel kommer aldrig göra något utan USA:s godkännande. Iran pissar på sig just nu. Kina och Ryssland kommer aldrig våga kriga direkt mot USA.

USA har nästan alltid krigat på 70% av sin förmåga, mot Japan visade man sina 100%. Alla är livrädda för USA, med rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in