2023-10-21, 01:59
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det är exakt detta jag tror är helt omöjligt. Hamas har redan lagt ihop 2+2. De vet att Israel har kopplat loss bromsen. Antagligen var inte 7:e oktober menat att bli så "framgångsrikt" som det blev. Men de vet 100% att Israel inte kommer backa bara för att Hamas kommunicerar mjukhet och samförstånd via dialog så där med har gisslan ett värde. I. spionromanernas värld så känns det som att någonting bytts. Inte bara att Hamas vill visa strupen.

Min tanke är att det inte är en slump att det är två amerikaner som släppts utan att detta skett för att visa att man kan få hem sina gisslan om Israel går med på att förhandla istället för att invadera. Helt utsiktslöst tror jag, men det behöver ju inte betyda att Hamas tänker på samma sätt. Har svårt att tro att Israel givit Hamas något. Skulle det ha skett och komma ut så kan nog Netanyahu hitta sig annan sysselsättning omedelbart.
Citera
2023-10-21, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Jag kan nog tillräckligt om kroppen för att förstå vad du skrev.

De våldtog alltså kvinnor, mormödrar och BARN så hårt att de krossade deras bäckenben. Dina ord.

Bäckenben är ben men nu snackar du plötsligt om muskler. Och du skrev krossad. Så var det ben som krossades eller muskler som lossnade? Du som kan mycket om kroppen

Edit: Läste "artikeln" som du länkade. Står pelvis. Är du lika duktig på engelska som du är på medicin? Har för mig att pelvis betyder höften. Du får dig själv att framstå som dum, jag påpekar bara ett faktum. Du är dum.

Mvh
Pallesvin
Jag skrev fel i början. Händer den bästa, menade muskulaturen. Gick efter artikelns ord som måste ha felöversatts.

Är inte här för att käfta med ett palesvin som vill märka ord för att dra igång en fight. Hamas blir slaktade och ditt folk har fått fly så all is good in this hood. Mer väntar er dessutom så..

Lycka till..! Not.
Citera
2023-10-21, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag skrev fel i början. Händer den bästa, menade muskulaturen. Gick efter artikelns ord som måste ha felöversatts.

Är inte här för att käfta med ett palesvin som vill märka ord för att dra igång en fight. Hamas blir slaktade och ditt folk har fått fly så all is good in this hood. Mer väntar er dessutom så..

Lycka till..! Not.

Men det står ju pelvis i artikeln. Menar du att det översatts fel från hebreiska? Vadå dra igång en fight? Kan vi inte diskutera din artikel där det står att höftbenet knäckts under en våldtäkt? Varför yrar du så mycket? Och vilka är mitt folk? Vart har de flytt? Försöker du utmåla mig som en Hamas anhängare för att försöka ogiltigförklara mina argument mot dig? Är det för att du inte har några riktiga argument? Är du bara här för att sprida hat mot araber? Eller är det muslimer du hatar? Eller så kanske du blir kåt på mord och våld, därför delade du en artikel om våldtäkter?

Du ser, nu när jag svamlar så här i stycket ovanför och gissar en massa random bullshit om dig. Exakt så framstår du. Så. Inte höften? Eller bäckenbenet? Kan vi NU enas om att sluta sprida sån här dynga? Du som kan så mycket om kroppen borde insett att pelvis(bäckenbenet) INTE kan krossas av en våldtäkt.

Mvh
Pallesvin
Citera
2023-10-21, 02:19
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Måste man hata en grupp för att vara på Palestinas sida i konflikten? Vad vill du komma fram till?

Jag läser mellan raderna. Väldigt konstigt i mitt tycke att påtala att "man inte är rasist" och samtidigt även lägga in att man "inte är judeälskare", vilket i sig förtäljer att man har något emot judar. Att lägga in att man är "etnisk svensk" är ett sätt att vinna förtroende här, men det är så genomskinligt.
Citera
2023-10-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Jag läser mellan raderna. Väldigt konstigt i mitt tycke att påtala att "man inte är rasist" och samtidigt även lägga in att man "inte är judeälskare", vilket i sig förtäljer att man har något emot judar. Att lägga in att man är "etnisk svensk" är ett sätt att vinna förtroende här, men det är så genomskinligt.
Jag tror inte du behöver läsa mellan rader utan det brukar räcka med att läsa inlägget innan. Varje gång någon känner sig manad till att betona sin nationalitet är för att någon, typ en person som du, kallar en för arab eller palestinier. Så det är lite en tvåfilig väg, inte sant? Väldigt konstigt i mitt tycke att påtala att någon är MENA för att dom försvarar Palestina. Går inte att vinna mot er, för är man inte MENA så måste man vara en lögnare.
Citera
2023-10-21, 02:24
Medlem
Citat:
Du kan inte radera historik. Vad menade du med "de godas parti". Vilken annan insinuation kan du ha haft?

Vad är din riktiga syn på slakt på kvinnor och barn, eftersom du är så jävla nyanserad?

Ah, nu vill du backa, när du visat med dina fina siffror att du bara bryr dig om när muslimska barn dör, de som kommer växa upp och indoktrineras till att mörda dig.
Citera
2023-10-21, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Iran är definitivt av intresse då de tillsammans med Syrien är deras största allierade i regionen.

Nej. Ryssland har knappt resurser att försvara direkta intressen och hantera kriget i Urkaina. Vilka resurser menar du att ska sätta av för att fösvara indirekta intresssen i Iran?

Citat:
Dessutom exporterar Iran en hel del vapensystem odyl till Ryssland tex drönare, missiler och luftvärnsystem som är ljusår bättre än ryssarna egna prylar men det är snarare en diskussion för vapen och militärtråden.

Iran säljer drönare och inget annat. Ska Ryssland gå it krig för det? Löjligt. Rysslands anses ledan världsledande på luftvärn. Så var inte fånig.

Citat:
Man kan säga mycket om Rysslands insats i Ukraina men börjar USA hota upp Iran om de blir sugna på att lägga sig I Israel / Palestinakonflikten så är den ingen högoddsare att Ryssland drar hotet om kärnvapenkortet om de inte kan intervernera på annat sätt för att hålla Biden i Schack.

Det är en extrem lågoddsare. Ryssland har försökt hota med kärnvapen i Ukraina men inte gjort slag i saken av något hot. Inte minst då det vore självmord.

Det blir sen dyrt att hota med saker man inte är beredd att göra, eftersom man tvingar in sig själv i ett höra som man inte är beredd att slå sig ur.

Ryssland är självklart inte beredda att använda kärnvapen för att skydda Iran. Det vore komplett dårskap. Att då hota med det är nästan lika korkat.
Citera
2023-10-21, 02:37
Bannlyst
Citat:
Klart man inte vill käfta när man gör bort sig i en väldigt grundläggande översättning, Vildhora. Ta med socialbidragstagande dyslexi-David till Komvux. Han har ändå semester. Han kan öva svenska och du engelska.

Hahha, "Vildhora" - - - - - > Inte haft sex på 5 år... Going on 6.

Jaaa.. Jag hade nog inte tjänat så mycket pengar om jag vore i den branschen. Hade fan fått gå på en lååååång fasta. Jag och fröken katt här.

Du måste väl kunna ta en argumentation som en vuxen. Det Hamas gjort är fruktansvärt. De är ju inte i det för krigets skull, de skiter i sina landsmän, de skiter i dig, de är enbart i det för våldet. Finns ju skäl till att hamassonen går emot pappan. Man kan inte våldta småbarn till deras bäckenmuskulatur går av "för att det är krig" Även krig har regler och det räcker med vanliga våldtäkter som i vietnamn där amerikanarna brände ner byarna och våldtog samt sköt kvinnorna. Det blir krigsrätt och det vi hört om här är det absolut vidrigaste.. Våldta barn till deras bäckenbotten går sönder.. Era "hjältar" är ju monster. Detta kan ni inte fira och kommer få betala dyrt för.
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-21 kl. 02:39.
Citera
2023-10-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Ah, nu vill du backa, när du visat med dina fina siffror att du bara bryr dig om när muslimska barn dör, de som kommer växa upp och indoktrineras till att mörda dig.

Islamisterna slaktar barn kallblodigt kvinnor och barn skrev du i inlägget jag citerade. Du påpekar sedan sarkastiskt att baggebo1 har tagit de godas sida, med antydan att Palestina är onda och Israel goda. När jag sedan visar en tabell på antalet dödade barn så blir du upprörd över att jag fokuserar på siffror. För antalet döda barn spelar ingen roll i sammanhanget, är det det du vill komma fram till?

Så klargör lite saker för mig, Slut-På-Hjärncellsförvaring, vad är det jag backar från? Det är två inlägg bort vi snackar om, inte någon essä eller djup diskussion. Vilka är dom goda som DU tar upp, inte jag?

Jag har ställt en enkel fråga. Var ställer du dig i frågan om döda barn? Spelar det någon roll att en sida har dödat 157 och den andra 3500+? Är det oviktigt i sammanhanget?

Så, nu har jag tagit upp varenda liten detalj i vår korta diskussion på två-tre inlägg. Finns inte mycket att backa från nu, din lilla orm.
Citera
2023-10-21, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Hahha, "Vildhora" - - - - - > Inte haft sex på 5 år... Going on 6.

Jaaa.. Jag hade nog inte tjänat så mycket pengar om jag vore i den branschen. Hade fan fått gå på en lååååång fasta. Jag och fröken katt här.

Du måste väl kunna ta en argumentation som en vuxen. Det Hamas gjort är fruktansvärt. De är ju inte i det för krigets skull, de skiter i sina landmän, de skiter i dig, de är enbart i det för våldet. Finns ju skäl till att hamassonen går emot pappan. Man kan inte våldta småbarn till deras bäckenmuskulatur går av "för att det är krig" Även krig har regler och det räcker med vanliga våldtäkter som i vietnamn dör amerikanarna brände ner byarna och våldtog samt sköt kvinnorna. Det blir krigsrätt och det vi hört om här är det absolut vidrigaste.. Våldta barn till deras bäckenbotten går sönder.. Era "hjältar" är ju monster. Detta kan ni inte fira och kommer få betala dyrt för.
Vad tycker du om detta eftersom brott mot barn är så viktigt, för dig? https://i.imgur.com/deN2NAI.png. Lägg till ca 1000+ de senaste två veckorna. Säg till om du har svårt att läsa tabellen, verkar vara ett genomgående tema för er.

Eller för att leka med tanken, ersätt det med 157 och 3500 skadade bäckenbottenmuskulaturer till följd av våldtäkt. För barnmord är väl inte så mycket lindrigare, eller? Vad hade du sagt då, Vildincel?
Senast redigerad av poopybutthole 2023-10-21 kl. 02:46.
Citera
2023-10-21, 02:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Många etnisk svenskar, som inte stöder invandring.. men stöder samtidigt palestinier. Varför är detta konstigt, tycker ni alla rassar??

Nej de enda etniska svenskar som inte stöder invandring men som samtidigt stöder palestinier är nazister. D.v.s. rasister som stödjer "Palestina" för att de hatar judar. Det ser du ju här i tråden. Andra som stödjer palestinier är vänsterliberaler men de älskar massinvandring.
Citera
2023-10-21, 02:46
Bannlyst
Citat:
Vad tycker du om detta eftersom brott mot barn är så viktigt, för dig? https://i.imgur.com/deN2NAI.png. Lägg till ca 1000+ de senaste två veckorna. Säg till om du har svårt att läsa tabellen, verkar vara ett genomgående tema för er.
Jag säger att så blir det när man ockuperar någon annans land. Jag hade inte heller velat ha er sort i eller i närheten av mitt hem. Det är fel, det ska inte vara såhär att ni båda krigar. "Du skall icke döda" Gäller för er båda. Men nu menade ju Palestina att det rådde fred och Israel trodde allt var väl och så startar ni igen. Varför? VARFÖR var detta nödvändigt?

"När de säger Fred och säkerhet skall plötslig förstörelse komma över er" Den profetian var detta. Det står solklart. Kunde ni verkligen inte ha hållit freden så att allt detta hade undvikits istället för att starta WW3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in