2023-10-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Vet du vad dokumentären på SVT play heter ?
https://www.svtplay.se/fran-savannen-till-tinder
Citera
2023-10-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Mmh..att du aktivt söker något ja.. Där har jag aldrig varit utan det har bara kommit. Även då jag inte varit redo. Har aldrig törstat efter en relation.

Söker inte aktivt efter just specifikt en relation nej, om man fattar tycke för varandra så finns den möjligheten.
Ja så kan man nästan se på det, att man "är redo" för en relation för rätt person.
Citera
2023-10-20, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Söker inte aktivt efter just specifikt en relation nej, om man fattar tycke för varandra så finns den möjligheten.
Ja så kan man nästan se på det, att man "är redo" för en relation för rätt person.
Lyxigt egentligen att få välja.. Att känna man är redo och nu så. Gläds åt dig där. <3 Hoppas fan du hittar'na!
Citera
2023-10-20, 19:57
Medlem
Citat:
Men hur kan ni säga "seriöst" bara sådär..I min värld är seriösa relationer något som bara kommer när man inte alls var beredd och man umgås länge och det utvecklar sig naturligt dit. Ni låter fan autistiska som sitter med varsitt schema "Jamen klockan då och då datum tre kan jag gå in i något seriöst" Wtf's wrong with y'all? Är ingen av er spontana? Lever ni helt efter scheman?

Undra på att romantiken är död.

...Iofs bra, dejta varandra o överlåt de riktiga relationsfaserna åt oss andra.

Det är inget konstigt att söka seriöst. Dom flesta förstår väl att det gäller om man går på dejt med rätt person. Bara för att man söker seriöst så behöver det inte bli mer än en eller några dejter, och sedan får man söka vidare.
Men sen finns ju ’’casual, öppen för seriöst’’, och dom kan väl tänka sig lite vad som helst, med vem som helst.

Dom som tänker som dig brukar fortfarande vid 40+ inte veta vad dom söker. Skulle gissa att du är det. Och då är ’’riktiga relationsfaserna’’ för sent.
Men man gör som man vill. Jag har dock inga planer på att sitta på tinder vid 40.
Citera
2023-10-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Killar som har "casual öppen för seriöst" har detta som alternativ för att locka både seriösa och mer icke-seriösa tjejer. De är ute efter ligg eller en KK-relation. Jag personligen har "seriöst" när jag söker på Tinder då det är det jag är ute efter. Sedan om jag får en casual relation så är det lugnt, men det är inte det jag söker. Söker min livspartner just nu.

Vad bra att du inte är ytlig. Jag personligen kan rekomendera Hinge då denna appen inte är lika utseende-fokuserad som Tinder. Du får många killar som är mer seriösa, då man måste ha minst 6 bilder på sin profil och skriva någonting intressant för att få likes.

Sedan är det alltid svårt med bilder. Jag personligen tittar aldrig in i kameran på de bilder jag har, irl möter jag gärna en persons blick och blir förlorad i deras ögon.

Det är bra att man kan klicka i vad man söker iallafall.
Det hade varit en bra funktion om man kunde välja att bara se personer som tex. Söker seriöst förhållande.

Jag har aldrig testat någon annan app. Lyckas jag inte på Tinder så kan jag testa den sedan

Ja, det verkar helt omöjligt att få till bra bilder, som ger rätt intryck. Man undra ju vad dom tänker när ens bild dyker upp där. Det var en vecka sedan jag tog min bild nu, och känner fortfarande att den känns ’’okej’’ förutom några detaljer. Så det beror lite på hur noga dom kollar på bilden.
Hur ser dina bilder ut då? Tar du bilden från sidan eftersom du inte tittar in i kameran?
Citera
2023-10-20, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Det är inget konstigt att söka seriöst. Dom flesta förstår väl att det gäller om man går på dejt med rätt person. Bara för att man söker seriöst så behöver det inte bli mer än en eller några dejter, och sedan får man söka vidare.
Men sen finns ju ’’casual, öppen för seriöst’’, och dom kan väl tänka sig lite vad som helst, med vem som helst.

Dom som tänker som dig brukar fortfarande vid 40+ inte veta vad dom söker. Skulle gissa att du är det. Och då är ’’riktiga relationsfaserna’’ för sent.
Men man gör som man vill. Jag har dock inga planer på att sitta på tinder vid 40.

Nej jag testade det själv av ett specifikt skäl (hade inget med att jag letade att göra utan av ett annat skäl då jag träffat mina irl) i 3 dagar och fann det olidligt tråkigt. Jämför att swipea ansikten med att sitta med någon spännande irl. Far from the same, dejtingappar är så..tråkiga. Typ autistiskt.

Nja mitt fall är lite särskilt så jag tillhör nog ingen "pool" atm. Men när jag gjorde visste jag exakt men som sagt med fel partner går det inte. Känner som du där att appar är för de yngre generationerna och att vi äldre ska hålla oss ifrån dem för att låta dem ha sina parningslekar ifred. Men jag vet 50-åriga kvinnor som hänger där och får lammkött så det kanske är jag som inte vill och skyller på det för att kunna..Steppa aside. Dont know men det är inte för mig, dock roligt att läsa om era erfarenheter. Har ni inga duktigt sjuka stories om hur fel dejterna gått? Älskar sånt.
Citera
2023-10-20, 21:24
Avslutad
Tråkigaste skitappen jag haft i telefonen, efter 1 vecka av att tittat runt och prata med några stycken av dessa tragiska människor som är en kopia av en kopia..

både bilder och presentation är lik den andre.. gym/häst/vinglas eller festbild.. spelar ingen roll vilken ålder det är på dem heller.. noll personlighet, noll originalitet och 9 av 10 har minst 1 barn mellan 1-5 år.

dör hellre ensam..
Citera
2023-10-20, 23:41
Avslutad
Jag funderar på att ladda ner appen och börja använda den
Citera
2023-10-21, 01:37
Medlem
Citat:
Nej jag testade det själv av ett specifikt skäl (hade inget med att jag letade att göra utan av ett annat skäl då jag träffat mina irl) i 3 dagar och fann det olidligt tråkigt. Jämför att swipea ansikten med att sitta med någon spännande irl. Far from the same, dejtingappar är så..tråkiga. Typ autistiskt.

Nja mitt fall är lite särskilt så jag tillhör nog ingen "pool" atm. Men när jag gjorde visste jag exakt men som sagt med fel partner går det inte. Känner som du där att appar är för de yngre generationerna och att vi äldre ska hålla oss ifrån dem för att låta dem ha sina parningslekar ifred. Men jag vet 50-åriga kvinnor som hänger där och får lammkött så det kanske är jag som inte vill och skyller på det för att kunna..Steppa aside. Dont know men det är inte för mig, dock roligt att läsa om era erfarenheter. Har ni inga duktigt sjuka stories om hur fel dejterna gått? Älskar sånt.

Jag håller med om att det är roligare att träffas irl istället för att sitta svepa och chatta på appen.
Jag tycker också det är tråkigt. Är bara med för att hitta någon att gå på dejt med.

Tycker också tinder passar mer för oss yngre.
Jag ställde in på att se dom som är 50+ bara för att se vilka som var med och då kom en kollega upp. Och min lärare. Och dom har ställt in på att dom söker unga tydligen. Tänkte nej dom får hålla sig till sin egen ålder och jag letar vidare efter en kille i min ålder.

Tog ett uppehåll från appen men ska starta upp den igen nu. Lite nervös över att bilden jag ska använda kanske är dålig.
Och får jag till några dejter kommer dom väl förmodligen gå fel också så kan berätta om dom då.
Citera
2023-10-21, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Jag håller med om att det är roligare att träffas irl istället för att sitta svepa och chatta på appen.
Jag tycker också det är tråkigt. Är bara med för att hitta någon att gå på dejt med.

Tycker också tinder passar mer för oss yngre.
Jag ställde in på att se dom som är 50+ bara för att se vilka som var med och då kom en kollega upp. Och min lärare. Och dom har ställt in på att dom söker unga tydligen. Tänkte nej dom får hålla sig till sin egen ålder och jag letar vidare efter en kille i min ålder.

Tog ett uppehåll från appen men ska starta upp den igen nu. Lite nervös över att bilden jag ska använda kanske är dålig.
Och får jag till några dejter kommer dom väl förmodligen gå fel också så kan berätta om dom då.
Akta dig tjejen.. De 3 dagarna jag var med fick jag 99+ likes (vanligt som tjej) på o snackade med några av dem. En var inom bankväsendet, någonstans i övre 20 årsåldern och jag kollade upp namnet och allting och jodå, med tanke på var han bodde och hur han såg ut kan jag tänka mig han var vad han sade. Han var på de 3 dagarna vi snackade SÅ svartsjuk att han frågade mig flera ggr om dagen "Hur många har du legat med idag då? 10?"

Förklarade om och om igen att jag inte beter mig så utan enbart är intim i långa relationer mem det var samma sak varje dag så till slut tog jag bort kontot. Läste senare då jag självstuderade psykologi att kluster B personligheter ofta är på sådana appar i jakten på bekräftelse. Aldrig pratat med en så svartsjuk person förr. Blev fan rädd. Särskilt också med tanke på att han bodde minuter från mig och hade bil. Glad jag aldrig delade mitt namn.

Snälla var försiktig!
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-21 kl. 02:21.
Citera
2023-10-21, 09:00
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
det är absolut socialt efterblivet att inte höra av sig om man sagt det
lovar jag något håller jag det, både privat och på jobbet
annars kommer jag ses som opåtlitlig och i längden få sparken om jag fortsätter lova men inte leverera

vet inte vart du jobbar men säg till din chef han är "aspig" och har "tramsiga principer" nästa gång han ber dig om något, som du från början sade du skulle gör men sen inte igenomför, för det är enligt dig en "rådande norm" , lycka till !

men det kanske bara gäller män?
kvinnor vill bli behandlande som gämnlikar tills det kommer till Tinderdating, då sitter feministerna tysta och det ska daltas med vuxna kvinnor som om ni vore barn
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Haha kan ju inte bli tydligare när hon själv sa att hon skulle höra av sig.
Tänk om det var killen som sa att han skulle höra av sig då skulle du knappast kalla kvinnan för aspig och tramsig.
"Men hon sa ju..."

Ni missar min poäng. Vad kvinnor säger i datingsammanhang ska tas med en nypa salt. Säger hon att hon ska höra av sig kan det vara för att hon inte vågar säga något annat. Hon vill kanske inte ses igen men vågar inte säga det till ens face eller så vill hon ses men vill att mannen ska vara drivande. Det senare är den rådande normen (blanda inte ihop det med mina personliga värderingar). Det är bara att gilla läget. De flesta män och kvinnor agerar utefter dessa normer. Väljer man att inte göra det kommer man onekligen ha det lite svårare med dejtandet.

Citera
2023-10-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
"Men hon sa ju..."

Ni missar min poäng. Vad kvinnor säger i datingsammanhang ska tas med en nypa salt. Säger hon att hon ska höra av sig kan det vara för att hon inte vågar säga något annat. Hon vill kanske inte ses igen men vågar inte säga det till ens face eller så vill hon ses men vill att mannen ska vara drivande. Det senare är den rådande normen (blanda inte ihop det med mina personliga värderingar). Det är bara att gilla läget. De flesta män och kvinnor agerar utefter dessa normer. Väljer man att inte göra det kommer man onekligen ha det lite svårare med dejtandet.

Om jag får gissa angående det här exemplet (där det faktiskt är hon som först säger att hon vill ses igen) så tror jag att hon faktiskt där och då menade både att hon vill träffas mer och att hon kommer att höra av sig. Men sen efter någon dag tar tinder och bekräftelseberoendet över och hon kan inte motstå spänningen med att fortsätta letandet efter något som är liiiite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in