2023-10-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Du tror fortfarande att sjukhuset träffades trots källorna jag visat som säger p-plats?
Jag kan nog inte hjälpa dig med läsförståelsen, min lille vän. Jag kan inte rå för att The New York Times "envisas" med att rapportera om ett sjukhus i Gaza som träffades av någon sorts missil eller flygbomb. Jag kan inte heller rå för att Al Jazeera skriver om samma sjukhus i Gaza, och om hundratals dödsoffer.

Det är bara du som kämpar i motvind och vill övertyga hela världen om att det enda som träffades var en tom parkeringsplats i det extremt tätbefolkade Gaza.

Glöm inte att du kan ta din kamp till en annan sektion av Flashback, Samhälle Konspirationer och alternativa teorier
Citera
2023-10-20, 23:57
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tönt. En lång rad internationella medier har redan, om än försiktigt, tvingats tillbakavisa Israels och IDF:s direkta lögner och fantasier om att sjukhusattacken skulle ha orsakats av Hamas. Bevisen är överväldigande för ett israeliskt angrepp, inklusive flera videoklipp som korsrefererats för att fastställa exakta tidpunkter för när järnkupolen sköt ned de sista Hamas-raketerna och när det israeliska stridsflyget släppte bomben mot sjukhuset.

Du är en jävla amatör och judeapologet. Jag förstår att du är missnöjd över muslimsk invandring till Sverige, men någonstans måste det väl ändå finnas en gnutta mänsklighet kvar i dig?
Du visar än en gång att du saknar bevis. Du kan inte hänvisa till Media då de bevisat sig basunera ut hamas nyheter ofiltrerat.
Jag är inte nöjd över muslimsk invandring. Jag är missnöjd över islamister såsom majoriteten av palestina samt du. Jag känner dock att vinden i vårt vackra land har vänt och att er tid snart kommer.
Citera
2023-10-20, 23:58
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
"Lögner. Lögner!"

1:09-1:33.

https://www.youtube.com/watch?v=yyNLvL_8SeY
När ska du sluta hänvisa till islamistisk propaganda och tro att det innehåller någon substans?
Det vore ju som att hänvisa till åkesson kring allt som har med muslimer att göra. Idiot.
Citera
2023-10-21, 00:00
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Jag kan nog inte hjälpa dig med läsförståelsen, min lille vän. Jag kan inte rå för att The New York Times "envisas" med att rapportera om ett sjukhus i Gaza som träffades av någon sorts missil eller flygbomb. Jag kan inte heller rå för att Al Jazeera skriver om samma sjukhus i Gaza, och om hundratals dödsoffer.

Det är bara du som kämpar i motvind och vill övertyga hela världen om att det enda som träffades var en tom parkeringsplats i det extremt tätbefolkade Gaza.

Glöm inte att du kan ta din kamp till en annan sektion av Flashback, Samhälle Konspirationer och alternativa teorier
De rapporterar att p-platsen utanför sjukhuset träffades och att en vägg på sjukhuset skadades (rasade? minns ej). Snacka om att kämpa i motvind.
Ja - gaza är så tätbefolkat att det står femhundra människor på varenda p-plats. Saknar du verkligen all form av logiskt tänkande?
Citera
2023-10-21, 00:02
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Du visar än en gång att du saknar bevis. Du kan inte hänvisa till Media då de bevisat sig basunera ut hamas nyheter ofiltrerat.
Jag är inte nöjd över muslimsk invandring. Jag är missnöjd över islamister såsom majoriteten av palestina samt du. Jag känner dock att vinden i vårt vackra land har vänt och att er tid snart kommer.

Okej, om inte "media" går att använda som bevis så antar jag att israelernas egna propagandaorgan och militär är den enda trovärdiga källan.

Jag är kristen. Men jag förstår att du måste avhumanisera och etikettera dina meningsmotståndare för att rättfärdiga dina oförsvarliga åsikter.
Citera
2023-10-21, 00:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
När ska du sluta hänvisa till islamistisk propaganda och tro att det innehåller någon substans?
Det vore ju som att hänvisa till åkesson kring allt som har med muslimer att göra. Idiot.

Vilken del av övervakningsfilmerna som visar bombningarna är "propaganda"?
Citera
2023-10-21, 00:08
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Vilken del av övervakningsfilmerna som visar bombningarna är "propaganda"?
Vad är det för filmer?
Citera
2023-10-21, 00:12
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vad är det för filmer?

Åtminstone två filmer finns med i Al Jazeeras analysvideo som jag postade tidigare. Där syns tydligt att den sista raketen som avfyrades av Hamas fångades och tillintetgjordes av järnkupolen, och att en gigantisk explosion äger rum vid sjukhuset bara sekunder senare – en likadan explosion som Israels fyra andra flygbombningar av Gaza som ägde rum bokstavligen några minuter innan sjukhusbomben detonerade. Det finns dessutom ett annat videoklipp som väldigt tydligt visar att Hamas-raketerna avfyrades i motsatt riktning mot sjukhuset, om det nu fanns några som helst tvivel om detta.
Citera
2023-10-21, 00:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Åtminstone två filmer finns med i Al Jazeeras analysvideo som jag postade tidigare. Där syns tydligt att den sista raketen som avfyrades av Hamas fångades och tillintetgjordes av järnkupolen, och att en gigantisk explosion äger rum vid sjukhuset bara sekunder senare – en likadan explosion som Israels fyra andra flygbombningar av Gaza som ägde rum bokstavligen några minuter innan sjukhusbomben detonerade. Det finns dessutom ett annat videoklipp som väldigt tydligt visar att Hamas-raketerna avfyrades i motsatt riktning mot sjukhuset, om det nu fanns några som helst tvivel om detta.
Jo jag har sett dessa bilder.
Frågan är om det är sant som man säger på Al Jazeera, att raketen fullständigt förstörs där i luften?
Jag är egentligen mer intresserad av vad som faktiskt hände än av exakt hur många som dog, om du förstår hur jag menar...
Citera
2023-10-21, 00:22
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Men vad är det du inte förstår? Sjukhusbombningen var en hamaslögn. Det är en parkering som bombades.

Citat:
Det handlar inte om mig, lille vän. Fokusera på världen, som inte tycks dela din verklighetsuppfattning.

Det var en parkering.
Vårdcentralen Ahli arab medical center (80 platser), ligger strax intill nämnda parkering och står kvar.

Att hävda att "500 dog" blir jättekonstigt här. Det strider mot all logik.
Jag gissar att siffran var Hamas idé
Citera
2023-10-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det var en parkering.
Vårdcentralen Ahli arab medical center (80 platser), ligger strax intill nämnda parkering och står kvar.

Att hävda att "500 dog" blir jättekonstigt här. Det strider mot all logik.
Jag gissar att siffran var Hamas idé
Blir det enklare att acceptera om vi för enkelhetens skull tar de amerikanska uppgifterna om 100-300 döda?
Varför "envisas" världens medier med att skriva om sjukhuset, och inte om parkeringsplatsen?
Citera
2023-10-21, 00:43
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Blir det enklare att acceptera om vi för enkelhetens skull tar de amerikanska uppgifterna om 100-300 döda?
Varför "envisas" världens medier med att skriva om sjukhuset, och inte om parkeringsplatsen?

Lite bättre. Min ljugradar blir i alla fall inte överhettad …

Varför man skriver om sjukhuset? Du vet hur det funkar. Det smäller på en parkering nära en vårdcentral under pågående krig. Hamas tar tillfället att göra en grej av det, skyller på Israel och passar på att krydda budskapet som man gör när man pratar om sin fiende, det är det logiska här … och medierna, ja de lever på att skapa drama.

Vad hade du själv skrivit om du var en slaskhinksjournalist på Aftonbladet?
Att någon felparkerat en raket, eller att alla barnen dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in