2023-10-20, 23:38
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Jo då, du vet mycket väl vad jag menar. Först ifrågasatte du Al-Jazeeras trovärdighet. Just därför citerade jag även The New York Times. BÅDA skriver om sjukhuset som träffades. Så nu behöver du inte ljuga mer.

Nej, det har ingen kunnat konstatera. Dessutom visar USA:s motvilja till en internationell oberoende utredning att det finns intresse att dölja något.
Du tror fortfarande att sjukhuset träffades trots källorna jag visat som säger p-plats?
Har du googla lite? Det finns dussintals bilder på parkeringen som träffades, geolokaliserat. Men fortsätt köra ditt muslimhuvud i sanden. Ska vi ta upp diskussionen när utredningen är klar?

USA har ingen sådan motvilja, Biden EFTERFRÅGAR en oberoende utredning. Sluta ljug arab.
Citera
2023-10-20, 23:40
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag kan inte riktigt ställa mig bakom en strategi som går ut på att bomba sönder småbarn för att förhindra hypotetiska framtida övergrepp på andra barn.

Om "enbart" 100 dödades i det israeliska krigsbrottet mot baptistsjukhuset i Gaza så är detta goda nyheter. Det är nu Israels ansvar att öppna säkra flyktvägar och flyktingläger i Israel för den civilbefolkning man nu tvångsfördrivit från norra Gaza.
Strategin är att bomba hamas. Att hamas tvingar civila att äta frukost bland avfyrningsramper är ett lokalt palestinskt problem och inget annat. Det är militära mål som bombas.

Du är på tunn is om bullshiten om sjukhusbomben, du vet lika väl som jag att det förmodligen var hamas själva. Du har sett filmerna på den massiva raketavfyrningen som sker, där en av de tar en sjuk bana och så BANG. Så bygg ditt luftslott försiktigt och inte för högt, för du kommer snart falla hårt (när utredningen överbevisar dig en gång för alla).
Citera
2023-10-20, 23:41
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Okej, autentiska videoklipp på sönderbombade kvinnor och barn i blodiga pölar är alltså "inte alls vad du pratar om", men fejk news (som redan vederlagts av otaliga internationella observatörer och analytiker) om "halshuggna bebisar" är på riktigt? Du är en lustigkurre.
Att civila dör av bomber har jag inte emot sagt, har jag det?
Gå tillbaka i din tjatiga snedvridna dialog med mig - tills du hittar det första jag skrev. Sedan försöker du svara på DET, istället för dina försök att prata om annat.
Bebisar utan huvud är hard evidence och det vet du också. Varför har ni araber ingen moral?

Vad har du att säga om detta vittnesmål?
https://twitter.com/sumlenny/status/1715016786997866514
Citera
2023-10-20, 23:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
1: Sjukhuset bombades inte.
2: Raketen som slog ner på parkeringen är med största sannolikhet avfyrad av hamas (syns jävligt tydligt på videos som delats, men utredningen får bevisa)
3: Eftersom hamas tvingar civila att bo kvar som sköldar så kommer de dö som flugor, japp. Hamas bryr sig inte om palestinier mer än israeler. Tack för att du gör det tydligt för alla.

1. Redan bevisat bortom alla rimliga tvivel att Israel bombade sjukhuset. Om du vill påstå att bomben tekniskt sett detonerade i luften ovanför parkeringsplatsen och "enbart" sprängde sönder en lång rad bilar, väggen till sjukhuset, och en stor folkmassa som samlats på parkeringsplatsen, så antar jag att du har rätt i det.

2. Redan motbevisat av internationella observatörer, journalister, och bilder/videoklipp som visar 4-5 enorma explosioner i Gaza samtidigt som sjukhuset exploderade. Hamas-raketerna fångades av järnkupolen och flyg bort från sjukhuset (videoklipp finns).

3. Alldeles oavsett dina fantasier om att Hamas "tvingar civila att bo kvar som sköldar" (plockat direkt från israelisk propaganda) så kommer det alltid att förbli ett vedervärdigt krigsbrott och brott mot mänskligheten att medvetet bomba sönder civila, kvinnor, barn och kritisk infrastruktur i tätbefolkade områden.
Citera
2023-10-20, 23:47
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
1. Redan bevisat bortom alla rimliga tvivel att Israel bombade sjukhuset. Om du vill påstå att bomben tekniskt sett detonerade i luften ovanför parkeringsplatsen och "enbart" sprängde sönder en lång rad bilar, väggen till sjukhuset, och en stor folkmassa som samlats på parkeringsplatsen, så antar jag att du har rätt i det.

2. Redan motbevisat av internationella observatörer, journalister, och bilder/videoklipp som visar 4-5 enorma explosioner i Gaza samtidigt som sjukhuset exploderade. Hamas-raketerna fångades av järnkupolen och flyg bort från sjukhuset (videoklipp finns).

3. Alldeles oavsett dina fantasier om att Hamas "tvingar civila att bo kvar som sköldar" (plockat direkt från israelisk propaganda) så kommer det alltid att förbli ett vedervärdigt krigsbrott och brott mot mänskligheten att medvetet bomba sönder civila, kvinnor, barn och kritisk infrastruktur i tätbefolkade områden.
Var i helvete har du bevis "bortom alla rimliga tvivel" att ISRAEL gjort detta? Allt pekar för att det var hamas. Du har inte ett - enda - sånt - bevis. Arabfan.
Det är inte israelisk propaganda om hamas civila sköldar. Det är internationellt erkänt. Sluta ljug.
Jag slutar prata med dig nu, obehagligt att vi har hamaskramare i vårt demokratiska land. Jag hoppas vi lyckas deportera er snarast. Adjö.
Citera
2023-10-20, 23:47
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Strategin är att bomba hamas. Att hamas tvingar civila att äta frukost bland avfyrningsramper är ett lokalt palestinskt problem och inget annat. Det är militära mål som bombas.

Du är på tunn is om bullshiten om sjukhusbomben, du vet lika väl som jag att det förmodligen var hamas själva. Du har sett filmerna på den massiva raketavfyrningen som sker, där en av de tar en sjuk bana och så BANG. Så bygg ditt luftslott försiktigt och inte för högt, för du kommer snart falla hårt (när utredningen överbevisar dig en gång för alla).

Om civilbefolkningen är Hamas så förstår jag varför Israel bombar sönder civilbefolkningen. Jag antar att det finns en slags obscen logik i det resonemanget.

Självklart har jag sett videoklippen som bevisar att Israel låg bakom bombningen av sjukhuset. Hamas-raketerna skickades inte bara iväg i en helt annan färdriktning än sjukhuset, men de fångades också av järnkupolen och detonerade i luften (videoklipp finns), samtidigt som israeliska stridsflyg släppte gigantiska bombar på flera platser i närheten av sjukhuset, och, slutligen, direkt intill sjukhuset.
Citera
2023-10-20, 23:48
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
samtidigt som israeliska stridsflyg släppte gigantiska bombar på flera platser i närheten av sjukhuset, och, slutligen, direkt intill sjukhuset.
Bevisa det. Lögner.
Citera
2023-10-20, 23:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Att civila dör av bomber har jag inte emot sagt, har jag det?
Gå tillbaka i din tjatiga snedvridna dialog med mig - tills du hittar det första jag skrev. Sedan försöker du svara på DET, istället för dina försök att prata om annat.
Bebisar utan huvud är hard evidence och det vet du också. Varför har ni araber ingen moral?

Som nordisk människa är massmord på småbarn för mig ett ohyggligt brott, alldeles oavsett vilka svepskäl israelerna lyckas hitta på för sina vidrigheter.

Citat:
Vad har du att säga om detta vittnesmål?
https://twitter.com/sumlenny/status/1715016786997866514

En inte särskilt trovärdig jude som, utan bevis, upprepar statlig propaganda. Med tanke på att fantasierna om "40 halshuggna bebisar" redan motbevisats (och aldrig hade några bevis överhuvudtaget) är det svårt att ta ytterligare lögner på allvar. Eller hur?
Citera
2023-10-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Vi vet det redan. Amerikansk propaganda? Du menar att alla svenskar upprepar dem i kör?

Behold real journalism:

https://www.youtube.com/watch?v=UgoUq69NZ30
Citera
2023-10-20, 23:54
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Som nordisk människa är massmord på småbarn för mig ett ohyggligt brott
Vad bra. Då enas vi om att fördöma de vidriga hamas. Tack, adjö.
Citera
2023-10-20, 23:55
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Var i helvete har du bevis "bortom alla rimliga tvivel" att ISRAEL gjort detta? Allt pekar för att det var hamas. Du har inte ett - enda - sånt - bevis. Arabfan.
Det är inte israelisk propaganda om hamas civila sköldar. Det är internationellt erkänt. Sluta ljug.
Jag slutar prata med dig nu, obehagligt att vi har hamaskramare i vårt demokratiska land. Jag hoppas vi lyckas deportera er snarast. Adjö.

Tönt. En lång rad internationella medier har redan, om än försiktigt, tvingats tillbakavisa Israels och IDF:s direkta lögner och fantasier om att sjukhusattacken skulle ha orsakats av Hamas. Bevisen är överväldigande för ett israeliskt angrepp, inklusive flera videoklipp som korsrefererats för att fastställa exakta tidpunkter för när järnkupolen sköt ned de sista Hamas-raketerna och när det israeliska stridsflyget släppte bomben mot sjukhuset.

Du är en jävla amatör och judeapologet. Jag förstår att du är missnöjd över muslimsk invandring till Sverige, men någonstans måste det väl ändå finnas en gnutta mänsklighet kvar i dig?
Citera
2023-10-20, 23:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Bevisa det. Lögner.

"Lögner. Lögner!"

1:09-1:33.

https://www.youtube.com/watch?v=yyNLvL_8SeY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera