2023-10-20, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vem bryr sig?

Citat:
HD ville bara få leva sitt liv i lugn och ro. Hon begärde skilsmässa och flyttade. Men det räckte inte för LW. För SD ville ändå inte ha henne. Hon kom på att HD var SDs svaga punkt. Att om hon gav sig på HD så skadade hon SD. Det var därför hon började bråka om loggarna. För att påminna HD om att hon, LW, varit med SD när han loggade dem. Det handlade inte om loggarna. Det handlade om hennes besatthet av SD. Hon kunde inte ta ett nej.

Om SD valt henne så hade det antagligen inte tagit lång tid för henne att tröttna och jaga vidare efter någon bättre. Ingen var god nog åt henne.
Det finns många som bryr sig, uppenbarligen.

Du försöker förvränga sanningen, är det HD som är död och begraven?

HD fuskade för att kunna vinna i burkleken borta i USA. DET är sjukt.

HD flyttade så att hon hade uppsikt över LWs bostad.

HD såg till att frysa ut LW och tog åt sig äran för LWs arbete med The Heart of Sweden Geo Tour.

LW förföljdes av HD och SD.
Citera
2023-10-20, 12:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Så du tror inte att SD var skyldig till mordet?

I så fall kan vem som helst av "alla hennes karlar" ha mördat henne.

Hade inte SD alibi egentligen som HR struntade i?
Enligt SD hade åklagaren skrivit i direktivet att det var viktigt att bland annat 23.34-aktiviteten (sannolik manuell aktivitet på SD:s jobbdator nära tidpunkten för mordet) utreddes då det kunde ge den misstänkte alibi. Efter att IT-teknikern i Örebro sagt att "det var svårt"och NFC sagt att "det kostade mer än det gav" så gjordes inget mer.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-10-20 kl. 12:08.
Citera
2023-10-20, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Enligt SD hade åklagaren skrivit i direktivet att det var viktigt att bland annat 23.34-aktiviteten (sannolik manuell aktivitet på SD:s jobbdator nära tidpunkten för mordet) utreddes då det kunde ge den misstänkte alibi. Efter att IT-teknikern i Örebro sagt att "det var svårt"och NFC sagt att "det kostade mer än det gav" så gjordes inget mer.
Minns du vem/vilka av alla utredare som uttalade sig om svårigheterna och att det inte skulle vara mödan värt?
Citera
2023-10-20, 12:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Minns du vem/vilka av alla utredare som uttalade sig om svårigheterna och att det inte skulle vara mödan värt?
Nej jag minns inte men var det inte någon Eriksson i Örebro?

Min minnesbild när jag läste FUP för ett par år sedan var att NFC också tyckte det var krångligt och egentligen aldrig gjorde något åt saken.
Citera
2023-10-20, 12:23
Avslutad
Citat:
Nej jag minns inte men var det inte någon Eriksson i Örebro?

Min minnesbild när jag läste FUP för ett par år sedan var att NFC också tyckte det var krångligt och egentligen aldrig gjorde något åt saken.
Det var ganska mycket som inte ägnades en suck i hela utredningen, tyvärr
Citera
2023-10-20, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Stefan trodde in i det sista att han skulle komma undan.
Han har lurat alla i sin omgivning inklusive flera i den nära kretsen.
Oavsett vad HD vet så är hon ensamstående förälder nu till två döttrar och måste ta ansvar för det. De måste få en chans att få bygga upp en ny tillvaro och notera gärna att livet spelas inte endast på sociala medier även om ni verkar tro det. Allt HD gör syns inte, denna kommentar till de kritiker som inte verkar tro att hon tar hand om sina barn. Det finns inte heller någon anledning för dem att reflektera eller älta om denna sjuka historia. Den varade alldeles för länge för att vara sund för någon och livet måste vidare. De två (SD/LW) som skapade ett helvete för flera och utnyttjat människor för sitt eget syfte är nu borta oavsett om det är rätt eller fel. Ingen är värdig en död och framför allt inte LW givetvis. Stefan blev dömd och är borta, familjen LW har på något sätt då fått en ”upprättelse” även om det inte ersätter en mor så klart. De kvarvarande måste få en chans att gå vidare. Denna tråd fortsätter att älta något som idag är oväsentligt och det blir smaklöst sjukt då ni inte har insyn. Låt de som lever få en chans att få le igen… inklusive HD och hennes döttrar men även LWs barn. Tänk på att de kan läsa allt skit här. Ta hänsyn till dem om inte annat.

/första o sista kommentar
Det kvarstår frågetecken som kommer stötas och blötas, tills allt är utrett.

Hanna log bredare än någonsin efter Stefans död.

Lite osmakligt hur hon har erövrat Stefans kvarlåtenskap/arv. Hon har fuskat med bouppteckningen och fuskar vidare i livet
Citera
2023-10-20, 19:53
Medlem
Det kommer spekuleras och grävas vidare i denna tråd tills upprättelse ges, dom som inte klarar av det tex HD vänner här får surt vara med, mår ni så dåligt av det så läs eller skriv inte mer då, låt dom få som tror på upprättelse göra det bara.
Citera
2023-10-21, 00:34
Medlem
Kan Stefan ha haft kontakt med Wellner och fått hjälp i datorfrågor? Som det här med tidpunkten?
Citera
2023-10-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det kvarstår frågetecken som kommer stötas och blötas, tills allt är utrett.

Hanna log bredare än någonsin efter Stefans död.

Lite osmakligt hur hon har erövrat Stefans kvarlåtenskap/arv. Hon har fuskat med bouppteckningen och fuskar vidare i livet

+1

Det var mycket fusk med bouppteckningen. Så lätt kan man undanhålla det som var Stefans och barnens. Men det verkar inte finnas ngn samvete där. Viktigast att man kan bre lett på alla bilderna.
Citera
2023-10-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
+1

Det var mycket fusk med bouppteckningen. Så lätt kan man undanhålla det som var Stefans och barnens. Men det verkar inte finnas ngn samvete där. Viktigast att man kan bre lett på alla bilderna.

Varför skulle inte HD le och vara glad? Skulle min fru bete sej som SD och ta sitt liv så kan jag lova dej att jag skulle dansa pissa och spotta på hennes grav och det med ett mega brett leende.
Citera
2023-10-21, 03:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Tack. Då kan alltså SD ha varit oskyldig och vem som helst kan ha mördat henne.

Eftersom han inte häktades innan domen så trodde han kanske att han skulle klara sig även i HR. Chocken kanske gjorde att han begick självmord.
Citera
2023-10-21, 03:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Det finns en dom! Detta fall är oerhört genomarbetat. Fallet är avslutat. Ni är inget annat än elaka och missunnande till Hanna. Hur kan ni tro annat än att hon lidit, lider men också vill och måste leva. Hon har dessutom två barn. Ni kommer inte få fram något. Det lilla jag nu läst i tråden är ett ältande och inget nytt finns… för att det finns inget mer. Det är ni som är sjuka som inte kan släppa taget… inte Hanna. Så kom till er sjukdomsinsikt.

Skrivet 2021-09-16, 18:49

Fortfarande lika aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in