2023-10-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Har du svårt att ta in information själv? Inte ens i din arabnyhetstidning står det något om hundratals döda barn.
Har uppdaterat det, jävligt fler än en länk oavsett?
Så igen... Svårt med att läsa o ta in info?

Över femhundra döda inklusive barn
Citera
2023-10-20, 23:25
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Har uppdaterat det, jävligt fler än en länk oavsett?
Så igen... Svårt med att läsa o ta in info?

Över femhundra döda inklusive barn
Det är inte över femhundra döda:
Citat:
On 17 October 2023, an explosion took place in the parking lot of the courtyard of al-Ahli Arab Hospital in Gaza City during the 2023 Israel–Hamas war, resulting in an unverified number of fatalities and injuries.

At the time of the explosion, around 1,000 displaced Palestinians were taking refuge at the hospital. Reports of the number of fatalities varied widely. Initial reports from the Hamas-run Gaza Health Ministry reported a figure of over 500 deaths, before revising the count to 471. Some analysts estimated that the death toll was as low as 50, and U.S. intelligence agencies ultimately assessed a range of between 100 and 300.

HAMAS SJÄLVA säger 471, så du är inte bara medlem i hamas, du är förmodligen överste häxdoktor, eftersom du bräcker hela organisationens egen uppfattning. Gratulerar.
Citera
2023-10-20, 23:27
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Du skrev israeliska när du uppenbarligen menade palestinska! Du inser att det var palestinier som stormade in i israeliska samhällen och mördade alla män kvinnor och barn som de bara fick tag på? Har du många diagnoser eller du bara sadistiskt lagt och gillar tanken på halshuggna bebisar?

Vad jag inser är att Israel till synes medvetet valt att flygbomba bostadsområden, sjukhus och civil infrastruktur till tonerna av tusentals döda och skadade, varav en mycket stor andel är barn (en stor andel av Gazas befolkning är barn). Detta är i linje med Israels stridsfilosofi, som går ut på att Hamas "gömmer sig bland civilbefolkningen". Om det inte finns någon civilbefolkning kvar finns det heller inget Hamas.

Jag har vid flertalet tillfällen frågat Israelfetischisterna om ni helt enkelt är sadister som njuter av extremt vidriga, blodiga och satanistiska övergrepp på oskyldiga barn och mammor. Hittills har ingen vågat svara.

Citat:
Jo, det kan jag förneka. Inte ett enda palestinskt barn har lemlästats och bränts levande av Israeler. Om det vore sant, så har du en stor mängd källor att presentera som styrker din hamasvänliga teori.

Jag antar att alla videoklipp och fotografier på söndertrasade barnkroppar från rasmassor efter israeliska bombangrepp bara är på låtsas? Jag antar att alla intervjuer med 7-åringar som upplevt obeskrivliga grymheter och brutaliteter från israelerna bara är fejkade?
Citera
2023-10-20, 23:28
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

Jag antar att alla videoklipp och fotografier på söndertrasade barnkroppar från rasmassor efter israeliska bombangrepp bara är på låtsas? Jag antar att alla intervjuer med 7-åringar som upplevt obeskrivliga grymheter och brutaliteter från israelerna bara är fejkade?
Vänligen hitta ett enda foto på ett barn där Israeliska soldater skurit lemmarna av barn och satt eld på de medans de levde.
Har du så dålig läsförståelse så att jag nu behöver upprepa detta en tredje gång?
Citera
2023-10-20, 23:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Det är inte över femhundra döda:

HAMAS SJÄLVA säger 471

Jag antar att palestinierna skall tacka sina israeliska överherrar för att de "enbart" dödade 471 civila, kvinnor och barn, och inte 500?

Du är vedervärdig.
Citera
2023-10-20, 23:30
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Vad jag inser är att Israel till synes medvetet valt att flygbomba bostadsområden, sjukhus och civil infrastruktur till tonerna av tusentals döda och skadade, varav en mycket stor andel är barn (en stor andel av Gazas befolkning är barn). Detta är i linje med Israels stridsfilosofi, som går ut på att Hamas "gömmer sig bland civilbefolkningen". Om det inte finns någon civilbefolkning kvar finns det heller inget Hamas.
Du kommer inte hitta en enda byggnad som är bombad utan att vara ett militärt mål. Du får vända ilskan mot hamas som använder civila avfyrningsramper.
Det är inte Israels filosofi att hamas gömmer sig bland civila, det är hamas strategi. Hela världen känner till detta (förutom du).
Citera
2023-10-20, 23:31
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Jag antar att palestinierna skall tacka sina israeliska överherrar för att de "enbart" dödade 471 civila, kvinnor och barn, och inte 500?

Du är vedervärdig.
Vi humana ska tacka hamas för att de äckliga arabludrena ljög om siffran 471, det är förmodligen färre än 100 (vänta några dagar på utredningarna ska du få se).
Sedan ska vi tacka Israel för att de dödar varenda hamasmedlem så att färre barn blir brända levande i framtiden.
Citera
2023-10-20, 23:33
Medlem
Så synd om alla hamskramare.. Varför? Därför att de har släkt och vänner i Palestina! Såklart se vill det bästa om deras och så.

Men nu dör de, troligen smärtsamt, och till vilken nytta?

Och nyttan är att de inte tillfört ett skit.

Jupp
Citera
2023-10-20, 23:34
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Du kommer inte hitta en enda byggnad som är bombad utan att vara ett militärt mål. Du får vända ilskan mot hamas som använder civila avfyrningsramper.
Det är inte Israels filosofi att hamas gömmer sig bland civila, det är hamas strategi. Hela världen känner till detta (förutom du).

Förutom sjukhuset, då?

Israels uttalade filosofi är att Hamas "gömmer sig bland civilbefolkningen", vilket tydligen innebär att man bokstavligen försöker bomba sönder civilbefolkningen så att Hamas "utplånas till sista man".
Citera
2023-10-20, 23:36
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Förutom sjukhuset, då?

Israels uttalade filosofi är att Hamas "gömmer sig bland civilbefolkningen", vilket tydligen innebär att man bokstavligen försöker bomba sönder civilbefolkningen så att Hamas "utplånas till sista man".
1: Sjukhuset bombades inte.
2: Raketen som slog ner på parkeringen är med största sannolikhet avfyrad av hamas (syns jävligt tydligt på videos som delats, men utredningen får bevisa)
3: Eftersom hamas tvingar civila att bo kvar som sköldar så kommer de dö som flugor, japp. Hamas bryr sig inte om palestinier mer än israeler. Tack för att du gör det tydligt för alla.
Citera
2023-10-20, 23:36
Medlem
Citat:
Jag fattar inte vad du menar?
Jo då, du vet mycket väl vad jag menar. Först ifrågasatte du Al-Jazeeras trovärdighet. Just därför citerade jag även The New York Times. BÅDA skriver om sjukhuset som träffades. Så nu behöver du inte ljuga mer.

Citat:
OCH, glöm inte att det allra mesta pekar på att det är hamashorornas egna raketer som gjort det, så att....???
Nej, det har ingen kunnat konstatera. Dessutom visar USA:s motvilja till en internationell oberoende utredning att det finns intresse att dölja något.
Citera
2023-10-20, 23:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vi humana ska tacka hamas för att de äckliga arabludrena ljög om siffran 471, det är förmodligen färre än 100 (vänta några dagar på utredningarna ska du få se).
Sedan ska vi tacka Israel för att de dödar varenda hamasmedlem så att färre barn blir brända levande i framtiden.

Jag kan inte riktigt ställa mig bakom en strategi som går ut på att bomba sönder småbarn för att förhindra hypotetiska framtida övergrepp på andra barn.

Om "enbart" 100 dödades i det israeliska krigsbrottet mot baptistsjukhuset i Gaza så är detta goda nyheter. Det är nu Israels ansvar att öppna säkra flyktvägar och flyktingläger i Israel för den civilbefolkning man nu tvångsfördrivit från norra Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in