• 1
  • 2
2023-10-20, 20:22
Medlem
Vi har nu under 25 års tid flitigt arbetat med det framgångsrika mångkulturprojektet. Detta är helt centralt i Sverige.
Men det finns en målkonflikt mellan feminismen, kvinnlig frigörelse och liknande kontra vår religion, islam.

Detta är inte en debatt, utan ett konstaterande och då måste feminister faktiskt anpassa sig.
Den agenda svenska feminister är kränkande mot vår minoritetsbefolkning. Det är en kränkning.
Det är intolerant att inte acceptera sin roll.
Kvinnor måste skruva ner sina anspråk och acceptera sitt lägre värde i det nya samhället.
2023-10-20, 20:25
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Kvinnor måste skruva ner sina anspråk och acceptera sitt lägre värde i det nya samhället.

Det tror jag knappast är svenska folkets allmänna vilja. Utan oss kvinnor tappar Sverige sin unika position som det jämlikaste landet i Västvärlden.
2023-10-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det tror jag knappast är svenska folkets allmänna vilja. Utan oss kvinnor tappar Sverige sin unika position som det jämlikaste landet i Västvärlden.

Fast det har svenska folket redan beslutat.
Man kan inte bara vara för mångkulturen ibland, utan vi älskar ju hela konceptet.
Därför är det lämpligt att kvinnor slutar obstruera och vara rasister.
2023-10-20, 20:57
Citat:

Det finns en målkonflikt mellan feminismen, kvinnlig frigörelse och liknande kontra vår religion, islam.

Detta är inte en debatt, utan ett konstaterande och då måste feminister faktiskt anpassa sig.
Den agenda svenska feminister är kränkande mot vår minoritetsbefolkning. Det är en kränkning.
Därför är det lämpligt att kvinnor slutar obstruera och vara rasister.
Ungefär så resonerar troligtvis en hel del svenska muslimer, men de skulle inte uttrycka det så. Jag som feminist har stor respekt för slöjan som maktmedel. Jag önskar såklart att folk tog av sig den, men det är ett fritt land och deras fria val att utöva sin religion genom att bära slöja. Som feminist och kvinna påverkas jag av andra kvinnors val, oavsett om det är att pumpa in groteska mängder glycerin i gluteus maximus eller att inifrån en svart heltäckande klädnad fördöma artonåringar i korta shorts. Kvinnors kroppar, kvinnors val, oftast styrt av mäns önskningar.
Senast redigerad av ConvoPost 2023-10-20 kl. 21:04.
2023-10-20, 21:45
Avstängd
Dumdrygs avatar
Varning: Småsnopps-energi. Håll avstånd.
2023-10-20, 22:07
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Ungefär så resonerar troligtvis en hel del svenska muslimer, men de skulle inte uttrycka det så. Jag som feminist har stor respekt för slöjan som maktmedel. Jag önskar såklart att folk tog av sig den, men det är ett fritt land och deras fria val att utöva sin religion genom att bära slöja. Som feminist och kvinna påverkas jag av andra kvinnors val, oavsett om det är att pumpa in groteska mängder glycerin i gluteus maximus eller att inifrån en svart heltäckande klädnad fördöma artonåringar i korta shorts. Kvinnors kroppar, kvinnors val, oftast styrt av mäns önskningar.

"Jag som feminist har stor respekt för slöjan som maktmedel." Vilken makt anser du att slöjan har? Varför har du respekt för den?

"Kvinnors kroppar, kvinnors val, oftast styrt av mäns önskningar" Anser du att vi som kvinnor har det yttersta ansvaret mot oss själva att göra våra val?
2023-10-20, 23:12
Medlem
Varför skulle vi övriga bry oss om vad någon av er hävdar sitt värde att vara / icke vara?

Ni är inte värda mer än ni presterar oavsett vad ni tycker / säger
2023-10-21, 01:04
Medlem
pn222jws avatar
Kvinnor som arbetar 40 timmar i veckan ska ha samma rättigheter som heltidsarbetande män.
2023-10-21, 01:22
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Vi har nu under 25 års tid flitigt arbetat med det framgångsrika mångkulturprojektet. Detta är helt centralt i Sverige.
Men det finns en målkonflikt mellan feminismen, kvinnlig frigörelse och liknande kontra vår religion, islam.

Som feminist är det istället enklare att vi helt enkelt från och med nu sätter ner foten och kräver mer av er män och framförallt av invandrarmän.

Du och ni ska anpassa er efter mig och du kan börja med att konstatera att mitt värde inte bestäms av dig.
2023-10-21, 06:24
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
"Jag som feminist har stor respekt för slöjan som maktmedel." Vilken makt anser du att slöjan har? Varför har du respekt för den?

"Kvinnors kroppar, kvinnors val, oftast styrt av mäns önskningar" Anser du att vi som kvinnor har det yttersta ansvaret mot oss själva att göra våra val?

Det var inte särskilt väl uttryckt av mig när jag skrev att jag har stor respekt för slöjan som maktmedel, men jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka det bättre. Jag gör ett försök.

Igår var jag och handlade i ett köpcentrum. Jag mötte en äldre kvinna med slöja som kom emot mig och mumlade på ett språk jag inte förstår. Jag fick känslan av att hon upplevde haram i köpcentrumet. Men det kan också vara mina fördomar om varför hon mumlade. Som sagt förstår jag inte alla språk som talas i Sverige. Efter det köade jag i en affär bakom en yngre kvinna i slöja. Hon köpte fina underkläder.

När jag kommit hem tänkte jag på detta, att ha slöja i Sverige idag är inte begränsande för alla. Inte i denna situation för denna unga kvinna som kan visa vilka underkläder hon kommer att bära öppet i en affär, men på grund av hennes relation till Gud kan hon inte visa sitt hår i samma affär.

Jag har respekt både för att kvinnor vill bära slöjan och har goda argument för det, och "respekt för slöjan som maktmedel". Då. menar jag rädsla för att en dag själv tvingas ta på mig en slöja jag absolut inte vill ha på mig för att en man säger det. Som i Iran. Slöjan som maktmedel.

Som jag ser det är slöjan ett maktmedel som en religion använder för att kontrollera kvinnors sexualitet. Det är den oavsett om kvinnan själv vill bära den eller ej. Det är därför jag önskar att alla kvinnor tog av sig slöjan, på samma sätt som jag önskar att inga kvinnor gjorde brutala skönhetsingrepp. Det senare gör dock både män och kvinnor, så jämförelsen haltar, men jag gjorde den jämförelsen eftersom både slöja och skönhetsingrepp bärs av kvinnor och görs av kvinnor för mäns skull. Det är strukturellt. Det en kvinna gör påverkar alltså alla andra kvinnor.

Om jag väljer att skriva på Flashback intensivt under en period så påverkar det andra kvinnor på Flashback (även om jag blivit kallad både broder och grabben). Om din mamma invandrade till Sverige och säger att du ska bära slöja så påverkar det andra kvinnor i Sverige. Om du reser till Brasilien för att få den rätta formen på din röv, överlever den farliga operationen och sedan kommer hem till Sverige och går runt och visar röven i ett köpcentrum där alla sorters kvinnor handlar sina underkläder så påverkar det andra kvinnor.

I Sverige har vi stor individuell frihet som kvinnor. Det är tack vare feminismen. Just eftersom vi är så fria glömmer vi ibland hur våra val styrs av vad män vill.

Hoppas att jag har förklarat min ståndpunkt bättre nu.
2023-10-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Som feminist är det istället enklare att vi helt enkelt från och med nu sätter ner foten och kräver mer av er män och framförallt av invandrarmän.

Du och ni ska anpassa er efter mig och du kan börja med att konstatera att mitt värde inte bestäms av dig.

Nej. Jag anpassar mig inte efter dig.

Jo. Ditt värde för mig bestäms av mig.
2023-10-21, 10:32
Medlem
Exakt, lol. Svenska kvinnor anser att Sverige måste anpassa sig till Islam när det gäller att inte kritisera religionen, och då måste svenska kvinnor också anpassa sig själva genom att bära slöja och göra som män säger. Allt annat är rasism och islamofobi.

Det roliga är att det skulle inte förvåna mig det minsta lilla om en del svenska kvinnor i framtiden tycker detta. Senast hörde jag att vissa kvinnor anser att svenska barn måste lära sig arabiska i skolorna för att anpassa sig till mångkulturen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in