2023-10-20, 14:52
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Det är ett gammalt trådskämt om gäddorna. Man ska inte ta allt så bokstavligt som skrivs här.
Den siste som publicerades skulle snarare kallas Mask än Gädda.
Det var iallafall så han vred sig på kroken, som en mask.
Citera
2023-10-20, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja det håller jag med om.
Citera
2023-10-20, 15:08
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Ja det håller jag med om.
Dålig analogi, maskar är hermafroditer.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hermafrodit
Citera
2023-10-20, 15:10
Medlem
whack-a-moles avatar
Är det officiellt att #288 avslutade sitt liv? Någon som vet?
Citera
2023-10-20, 18:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Är det officiellt att #288 avslutade sitt liv? Någon som vet?

Var har du hört det?
Citera
2023-10-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Vilken gädda vrider sig inte som en mask 🪱?
Samtliga gör det, ingen har lagt sig platt och erkänt i första omgången.
Gäddor är de allihopa.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-10-20 kl. 19:06.
Citera
2023-10-20, 19:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vilken gädda vrider sig inte som en mask 🪱?
Samtliga gör det, ingen har lagt sig platt och erkänt i första omgången.
Gäddor är de allihopa.
Att man är en gädda är nog det sista man skulle erkänna.
Allt annat är bättre.
Citera
2023-10-20, 19:54
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Var har du hört det?
I andra tråden. Var en moderator (intermittentexplosivitet) som hade fått den informationen. Om det är bekräftat vet jag ej. Kan vara en skröna.
Inlägg #14182
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-20 kl. 19:58.
Citera
2023-10-20, 19:55
Medlem
Lagopussys avatar
Läste det här idag:

Tänk vad proffsigt agerat. Det verkar som inte bara allmänheten utan också polisen har större medvetenhet och sett till att öka kompetensen. Dumpens arbete har säkert bidragit. Bra att fler barn vågar anmäla, det kan säkert också ha att göra med Dumpen, både föräldrar, barn och unga får modellerat för sig vilket beteende som är fel och olagligt.
Citera
2023-10-20, 20:02
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jag säger som jag gjort innan när det kommer till dumpen. Ni måste ju förstå seriositeten när en tjackhora plötsligt börja värna om andras barn samtidigt som hon själv är totalt bannlyst från att träffa sina egna. Någonstans säger det mig att hon borde börja ta hand om sin egna ungar innan hon börjar bry sig helt plötsligt om andras. Det är väldigt få som tycker om andras barn framför sina egna.

Sen den långa korkade folkilskna tvåmetaren. Ja vad ska man säga. När han börjar dra in sitt kolamissbruk med något som har göra med hans uppväxt. No comment!
Han borde haft möjlighet att träffa en av sina "terapeuter" vid det här laget och kommit tillrätta med sin colombianska hösnöva. Fast det verkar gå åt andra hållet istället ju mer cash som trillar in.

Man får skilja på underhållning och göra något för andra i "hjälpande syfte". Dumpen är underhållning gjord av två av Sveriges största hycklare. Enough said!

Bara som ta som exempel som det hette ibörjan, att enbart dom som självmant sökte upp och gick för att träffas bla bla skulle hamna på dumpen. Det lät bra och rättsäkert. Det höll dom i 1 månad?! Dom har ju för fan flyttat fram och tänjt på vartenda gräns som finns vad betträffar uthängningarna. Nu är det ingen som ens reagerar på hembesök, eller vad som orsakar en uthänging. Det viktiga och fokus är på att deras gäddregister utökas med minst 2-3st per vecka.
Hej. Starka känslor hos dig. Vad har du för belägg för att Sara inte får träffa sina barn? Det stämmer inte utifrån vad jag vet. Länka gärna till din källa när du hävdar så pass grova saker.

Likaså undrar jag var du läst att Dumpen bara skulle offentliggöra de som kom till en träff? Det har jag bara hört andra säga, inte Dumpen själva, något regelverk som gäddor kan navigera efter finns så vitt jag vet inte.

Sen att de inte tar första kontakten, det har jag faktiskt läst och hört att de inte gör, utom i fall där de blivit tipsade om en aktiv gädda av utsatta barn och fått skärmdumpar eller inspelningar från dem. Helt okej är min subjektiva åsikt. Så kanske är det så du stött på det?
Citera
2023-10-20, 20:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Fast antalet kända brott är inte detsamma som antalet anmälda brott. Ett anmälan blir inte ett brott innan en domstol har dömt någon. Anmälda brott inte nödvändigtvis brott. Inte ens antalet domar är en exakt siffra på antalet kända brott då en liten andel döms oskyldiga. Allt är uppskattningar. Mörkertal är inget definitivt begrepp så man kan använda det för att förklara olika statistiska fenomen.
Vi talar väl ändå om statistiskt underlag? Anmäla och/eller lagförda brott (vilket redovisas olika) utgör det underlaget. Brott som inte anmäls är okända per definition och utgör därför mörkertalet.
Citera
2023-10-20, 20:07
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Läste det här idag:

[spoiler]Åtta års fängelse för åtskilliga sexualbrott: ”Praktexempel på bra samarbete”
Allt började med en anmälan. Nu döms en man till åtta års fängelse.

Tänk vad proffsigt agerat. Det verkar som inte bara allmänheten utan också polisen har större medvetenhet och sett till att öka kompetensen. Dumpens arbete har säkert bidragit. Bra att fler barn vågar anmäla, det kan säkert också ha att göra med Dumpen, både föräldrar, barn och unga får modellerat för sig vilket beteende som är fel och olagligt.
Källa? Domen?
Åtta år betvivlar jag, han måste ha gjort något ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in