2023-10-19, 22:00
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Nej. Mörkertalet kan också vara relationen mellan antalet faktiska brott och antalet kända brott. Allt som anmäls är inte brott och det är visserligen inte alla domar heller men felmarginalen är mindre. Men oftast menar man som du säger anmälda brott.
Honey, man menar aldrig anmälda brott utan enbart de som begås utan att komma till kännedom/anmäls/registreras i andra myndigheter när man talar om mörkertal.

Och mer relationen hoppas jag du du förstår att det avser antal anmälda i förhållande till begångna BROTT?

Då hamnar de inte heller under mörkertal för begångna brott i statistiken.

"Det mest uppenbara problemet med att tolka in för mycket i brottsstatistiken är mörkertalet – det faktum att långt ifrån alla brott faktiskt anmäls." https://bra.se/statistik/om-brottsstatistiken.html
"Kvoten mellan det faktiska antalet brott och det anmälda (synliga) antalet brott
kallas för mörkertalet."
Citera
2023-10-19, 22:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
De slutar när de inte lever. Det måste vara jobbigt att leva i deras värld.
De har till och med sagt att jurister jobbar hårt för att knäcka Dumpen.
Skulle göra en större investering för att se personen som påstår det säga högt på YouTube.
Pajasen skrev att det räcker med en enda anmälare när över 60 anmält och samtliga lagts ner. Menar pajasen civilmål? Förstår pajasen skillnaden mellan att anmäla Dumpen, i pajasögon, "lagbrott" och att deras påkomna slemfiskar ska stämma? Vet pajasen att Dumpen väntar på att det ska gå i domstol så det kan prövas och uppmärksammas ännu mer? Att det kommer vara en bra turbo för att skynda på ny lagstiftning?

Verkar inte riktigt så, va?
Citera
2023-10-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vart finns evidensen för det. Och att om det tidigare varit stort innebär inte att det är det nu, uppfostran har förändrats väldigt stort genom tiderna. Förr var det okej att ta sig en prostituerad, nu nej nej nej.

Nej det har aldrig varit ok!
Sedan att yngre och vissa äldre gjorde det i polen eller Tyskland innebär inte att det alltid har varit ok.
Jag kan ha ”viss” förståelse för att en 18 åring inte förstår bättre.
Men att en vuxen man vill ligga någon som tycker att man är äcklig och använda henne som en runkmaskin är helt obegripligt
Och du behöver inte länka till några enstaka, som är den ”lyckliga” horan.

Men om du nu är bekväm med att din mamma, syster eller dotter är horor.
Eller om du säljer ditt lilla stjärthål till de män som bara ”måste” få ligga
Så kan du ju köra på det, då är du åtminstone konsekvent
Senast redigerad av thomas6668 2023-10-19 kl. 22:29.
Citera
2023-10-19, 23:05
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Honey, man menar aldrig anmälda brott utan enbart de som begås utan att komma till kännedom/anmäls/registreras i andra myndigheter när man talar om mörkertal.

Och mer relationen hoppas jag du du förstår att det avser antal anmälda i förhållande till begångna BROTT?

Då hamnar de inte heller under mörkertal för begångna brott i statistiken.

"Det mest uppenbara problemet med att tolka in för mycket i brottsstatistiken är mörkertalet – det faktum att långt ifrån alla brott faktiskt anmäls." https://bra.se/statistik/om-brottsstatistiken.html
"Kvoten mellan det faktiska antalet brott och det anmälda (synliga) antalet brott
kallas för mörkertalet."

Fast antalet kända brott är inte detsamma som antalet anmälda brott. Ett anmälan blir inte ett brott innan en domstol har dömt någon. Anmälda brott inte nödvändigtvis brott. Inte ens antalet domar är en exakt siffra på antalet kända brott då en liten andel döms oskyldiga. Allt är uppskattningar. Mörkertal är inget definitivt begrepp så man kan använda det för att förklara olika statistiska fenomen.
Citera
2023-10-19, 23:11
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Pajasen skrev att det räcker med en enda anmälare när över 60 anmält och samtliga lagts ner. Menar pajasen civilmål? Förstår pajasen skillnaden mellan att anmäla Dumpen, i pajasögon, "lagbrott" och att deras påkomna slemfiskar ska stämma? Vet pajasen att Dumpen väntar på att det ska gå i domstol så det kan prövas och uppmärksammas ännu mer? Att det kommer vara en bra turbo för att skynda på ny lagstiftning?

Verkar inte riktigt så, va?
Pajasen kan inte vara så dum. Annars så är han inte en pajas utan snarare ett toffeldjur. Men pajasen säger det för att vi ska bli oroliga, så tror jag fan att han kan vara ett toffeldjur.

Spelar ingen roll om Dumpen kommer behöva skadestånd (Gäddornas drömscenario eftersom de är arbetslösa och sura på P och S.) Det är inte de som kommer betala det iallafall. Gäddorna kommer gå i förlust oavsett utfall. Ska de sitta i rättegången och visa allt de har skrivit till minderåriga, visa äckliga bilder, lyssna på deras sjuka telefonsamtal och konfrontationsvideor där de styrker att de är skyldiga. Jävla toffeldjur de är.
Citera
2023-10-20, 00:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Sedan att yngre och vissa äldre gjorde det i polen eller Tyskland innebär inte att det alltid har varit ok.
Men att en vuxen man vill ligga någon som tycker att man är äcklig och använda henne som en runkmaskin är helt obegripligt

Men var är fakta om vanligheten, nu när Dumpen är känd bland många, skulle man kunna tänka sig att de som blivit utsatta, nu i vuxen ålder börjar prata om detta i en situation där övergreppet inte är nytt och inte aktuellt. Även om inte internet fanns för cirka 25 är sedan, borde det ha funnits fall tidigare, och utsatta från internet borde finnas i 40 årsåldern. Det finns fall i media men de är så sällsynta så de är osannolika, Som i Tage Danielssons sannolikslära om kärnkraftsolyckan i Three Mile Island, Harrisburg, USA, 1979.

Prostitution är skit och jag förstår ingen av parterna. Men låter dem sköta det själva.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-10-20 kl. 00:31.
Citera
2023-10-20, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men var är fakta om vanligheten, nu när Dumpen är känd bland många, skulle man kunna tänka sig att de som blivit utsatta, nu i vuxen ålder börjar prata om detta i en situation där övergreppet inte är nytt och inte aktuellt. Även om inte internet fanns för cirka 25 är sedan, borde det ha funnits fall tidigare, och utsatta från internet borde finnas i 40 årsåldern. Det finns fall i media men de är så sällsynta så de är osannolika, Som i Tage Danielssons sannolikslära om kärnkraftsolyckan i Three Mile Island, Harrisburg, USA, 1979.

Prostitution är skit och jag förstår ingen av parterna. Men låter dem sköta det själva.

Internet fanns för mer än 25 år sedan.Jag hade internet redan under 90 talet.
Citera
2023-10-20, 06:57
Medlem
Citat:
Du är inte så bra på ett tänka, kolla fakta eller läsa lagen va? Dumpen är anmäld över 60 gånger och samtliga har lagts ner. Vad dina "tänkare" anser är kriminellt ärr helt ovidkommande i den verkliga värden. Altid lika lustigt när pelle pajas-typer ska föröka sig på juridik mansplaining-syle med pundarströssel som extra bonus. Skrattar så jag gråter.

Det var faktiskt riktigt roligt att läsa det inlägget!
Ska man bemöda sig att försöka visa att man är jurist så kanske det skulle hjälpa till att verka proffsig om man kollade upp om Dumpen blivit anmäld tidigare hahaha.
Gäddpanik
Citera
2023-10-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668

Jag kan förstå att kvinnor blir prostituerade " frivilligt" alltså inte sådana som utsätts för trafficking.
Det jag absolut inte förstår är de män som köper sex från dessa kvinnor.

Hon är ju bara där för en sak och det är pengar.

Hur kan man som en man ha sex med en kvinna som tycker han är äcklig???

Jag fattar inte det för det enda hon vill är att mannen ska bli klar så hon slipper!!

Kan inte ens tänka tanken.

Bättre så att hitta ett one night stand på krogen för där finns det ju iallafall lite känslor inblandade iallafall just då

Alltså hur kul är det att stoppa kuken i en kvinna som tycker man är äcklig och bara vill att man ska bli klar???

Helt otänkbart för min egna spel för jag kan inte ens tänka tanken på att ha sex med någon för pengar kvinna eller man.

Dessutom så är ju de flesta tvingade av någon annan att prostituera sig alltså de är fångar som tvingas att låta helt okända män våldföra sig på dem.

Det är våldtäkt så de som köper sex är inte ett skit bättre än de som våldtar kvinnor utomhus.......Samma skit allihop.

Hur fan kan man ens få kuken att bli lite köttig ???
Citera
2023-10-20, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jag kan förstå att kvinnor blir prostituerade " frivilligt" alltså inte sådana som utsätts för trafficking.
Det jag absolut inte förstår är de män som köper sex från dessa kvinnor.

Hon är ju bara där för en sak och det är pengar.

Hur kan man som en man ha sex med en kvinna som tycker han är äcklig???

Jag fattar inte det för det enda hon vill är att mannen ska bli klar så hon slipper!!

Kan inte ens tänka tanken.

Bättre så att hitta ett one night stand på krogen för där finns det ju iallafall lite känslor inblandade iallafall just då

Alltså hur kul är det att stoppa kuken i en kvinna som tycker man är äcklig och bara vill att man ska bli klar???

Helt otänkbart för min egna spel för jag kan inte ens tänka tanken på att ha sex med någon för pengar kvinna eller man.

Dessutom så är ju de flesta tvingade av någon annan att prostituera sig alltså de är fångar som tvingas att låta helt okända män våldföra sig på dem.

Det är våldtäkt så de som köper sex är inte ett skit bättre än de som våldtar kvinnor utomhus.......Samma skit allihop.

Hur fan kan man ens få kuken att bli lite köttig ???

Håller med till 100 %!
Kan inte fatta hur fan man kan köpa sex!
Citera
2023-10-20, 10:39
Medlem
Mau5heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Behöver du vår välsignelse eller vad är det frågan om?

Vadå behöver du få vår välsignelse? Jag svarade på frågan som ställdes.
Citera
2023-10-20, 14:24
Medlem
paskharens avatar
Jag säger som jag gjort innan när det kommer till dumpen. Ni måste ju förstå seriositeten när en tjackhora plötsligt börja värna om andras barn samtidigt som hon själv är totalt bannlyst från att träffa sina egna. Någonstans säger det mig att hon borde börja ta hand om sin egna ungar innan hon börjar bry sig helt plötsligt om andras. Det är väldigt få som tycker om andras barn framför sina egna.

Sen den långa korkade folkilskna tvåmetaren. Ja vad ska man säga. När han börjar dra in sitt kolamissbruk med något som har göra med hans uppväxt. No comment!
Han borde haft möjlighet att träffa en av sina "terapeuter" vid det här laget och kommit tillrätta med sin colombianska hösnöva. Fast det verkar gå åt andra hållet istället ju mer cash som trillar in.

Man får skilja på underhållning och göra något för andra i "hjälpande syfte". Dumpen är underhållning gjord av två av Sveriges största hycklare. Enough said!

Bara som ta som exempel som det hette ibörjan, att enbart dom som självmant sökte upp och gick för att träffas bla bla skulle hamna på dumpen. Det lät bra och rättsäkert. Det höll dom i 1 månad?! Dom har ju för fan flyttat fram och tänjt på vartenda gräns som finns vad betträffar uthängningarna. Nu är det ingen som ens reagerar på hembesök, eller vad som orsakar en uthänging. Det viktiga och fokus är på att deras gäddregister utökas med minst 2-3st per vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in