2023-10-20, 18:55
Medlem
Jag låg på IVA på Bangkok hospital på Phuket en vecka och kan säga att vården där är så extremt mycket bättre än den svenska. Hade troligen avlidit om jag befunnit mig i Sverige istället för i Thailand. Dock vägrade Thai airways att ta emot mig förrän jag var fullt stabil att flyga som en vanlig patient. Flög då längst fram i planet med en dansk läkare och en dansk sjuksköterska från SOS international, men redde mig själv helt. De måste ändrat riktlinjerna helt för att ta emot en koma patient, jag fick inte ens flyga med dem fast jag var helt vid medvetande och SOS international betalat för allt. Var tvungen att vara fullt stabil först.

Jag förstår inte varför familjen vill flyga hem henne. Först och främst med tanke på hur riskfylld transporten är och för det andra med tanke på att vården på Bangkok hospital är så absurt mycket bättre än den svenska intensivvården.
Senast redigerad av filuren96 2023-10-20 kl. 18:59. Anledning: Mer info tillagd
Citera
2023-10-20, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Hur fan kan folk fortsätta donera! Hon är i Sverige nu.

Nu senast en som pungat ut 4000 spänn!
Är inte folk källkritiska eller kan de inte läsa..?!

Totala donationer via gofundme är 740,440SEK av målet på 1,342,900SEK.

Någon som vet om målet är ökat sedan start? Och varför denna ojämna/lustiga summa?

Sedan minst 100,000SEK den 16/10, troligen mer nu. Via Susannas egna Swish, se Uppdateringar
Citera
2023-10-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Jag låg på IVA på Bangkok hospital på Phuket en vecka och kan säga att vården där är så extremt mycket bättre än den svenska. Hade troligen avlidit om jag befunnit mig i Sverige istället för i Thailand. Dock vägrade Thai airways att ta emot mig förrän jag var fullt stabil att flyga som en vanlig patient. Flög då längst fram i planet med en dansk läkare och en dansk sjuksköterska från SOS international, men redde mig själv helt. De måste ändrat riktlinjerna helt för att ta emot en koma patient, jag fick inte ens flyga med dem fast jag var helt vid medvetande och SOS international betalat för allt. Var tvungen att vara fullt stabil först.

Det tyder på det jag läst innan, man lyfter inte omkring en person i respirator på 2 flights med risken för nödlandning är enorm
Citera
2023-10-20, 19:00
Medlem
BosseBetongs avatar
Vem är biologisk far till den damen? Han verkar lysa med sin frånvaro.

Dom måste vara stolta över sin avkomma
Senast redigerad av BosseBetong 2023-10-20 kl. 19:02.
Citera
2023-10-20, 19:02
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Jag förstår inte varför familjen vill flyga hem henne. Först och främst med tanke på hur riskfylld transporten är och för det andra med tanke på att vården på Bangkok hospital är så absurt mycket bättre än den svenska intensivvården.

Kanske för att du hade försäkring och hon inte?
Citera
2023-10-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det tyder på det jag läst innan, man lyfter inte omkring en person i respirator på 2 flights med risken för nödlandning är enorm

Jag vet inte hur det ser ut nu, men det var uteslutet 2018 iaf när jag var där.
Citera
2023-10-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kanske för att du hade försäkring och hon inte?

Vad menar du? Vad har det för betydelse?
Det hade varit billigare för henne som oförsäkrad att betala dygnsavgift på IVA i Thailand än den transport hem de nu valde.
Citera
2023-10-20, 19:07
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur det ser ut nu, men det var uteslutet 2018 iaf när jag var där.

tror att det fortfarande inte ska bäras omkring på iva patienter, speciellt inte 10 som måste lyfta in den i ett flygplan
Citera
2023-10-20, 19:10
Medlem
Ligger man med hjärnskada på ett flyg och flyget stöter på kraftig turbulens. Detta måste ju vara så illa man kan tänka sig. Vem ansvarar där?
Citera
2023-10-20, 19:11
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Vad menar du? Vad har det för betydelse?
Det hade varit billigare för henne som oförsäkrad att betala dygnsavgift på IVA i Thailand än den transport hem de nu valde.

Det sägs ju kosta 50k per dag ju. Hur hade det varit om hon behövt ligga inne 3 månader?
Citera
2023-10-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
tror att det fortfarande inte ska bäras omkring på iva patienter, speciellt inte 10 som måste lyfta in den i ett flygplan

Nej, det låter så himla märkligt utifrån min egen erfarenhet. Jag var betydligt mer frisk än vad hon är och INGET flygbolag ville ta emot mig, min familj försökte med alla flygbolag. De fick kriga så in i helvete för att få mig med thai och då kunde jag ändå klara mig själv.
Vill inte misstänkliggöra familjen ifall riktlinjerna ändrats men det känns så konstigt. Ett kommersiellt bolag tar inte risken att behöva nödlanda. Isåfall måste familjen betalat multum?!
Citera
2023-10-20, 19:12
Medlem
Konstigt att insamlingen ligger öppen ff då de kommit hem redan kan man tycka.. Tror inte det är kvar så mycket kvar av hennes ansikte. Därav vill de inte ta en bild som florerar på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in