2023-10-20, 17:24
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Ja hade lite bråttom där. Det är Tivimate Companion som kostar. Men det finns en Premium också, framgår dock lite dåligt vad den innehåller.

En följdfråga då: om man har ett konto hos en leverantör som sträcker sig till en (1) device. Torde vara det vanligaste. Hur gör man då för att testa detta på andra enheter utan att riskera att man låser sitt konto? Räcker det med att logga ut eller behövs nåt mer? Jag har flera enheter som jag skulle vilja testa med Tivimate men utan att riskera att jag sabbar det abb som f n rullar på min Dreambox. Låser dom på macadress eller IP? Troligen det förra men hur vet man att det är OK att köra på en annan enhet?

Du kan ha 10 olika enheter och bara ha 1 lina, så länge du inte har igång kanalerna på fler än 1 enhet åt gången. Det får inte rulla samtidigt på flera enheter.

Lite skillnad om du kör portalenhet, t.ex formuler eller mag tror jag. Då kan linan låsas till bara just den boxens Mac-adress, men har aldrig provat, jag kör bara Android och appar.
Citera
2023-10-20, 18:05
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Kändes onödigt att starta en egen tråd så jag hänger på här.

Har hållit på med satellit-TV sen 90-talet och på olika sätt haft tillgång till massa trevliga kanaler via Dreambox men nu verkar det som den verksamheten börjar falna av. Har både provat på att ha egen Oscamserver och skaffat CCC-lines på annat sätt.
Dags att modernisera sig. Jag köpte en Androidbox redan för typ 6-7 år sen, en Tronsmart Vega S95 (inte direkt billig då) då jag tänkte börja pilla med detta men jag kom liksom aldrig igång av olika anledningar. Då försökte jag med Kodi. Rätt...tungrott. Fick det att fungera hjälpligt men sen rann det ut i sanden och boxen blev liggande i en låda.
I våras tänkte jag försöka komma igång igen och upptakten var att en på jobbet hade köpt en M3U-tjänst utomlands för lite pengar som innehöll massa kanaler. Började med min Tronsmart med dom appar som fortfarande gick att få hem där (Android 5.1.1) som t ex Lazy-IPTV och visst fick jag bild men det laggade löjligt mycket, inte bara själva bilden utan varje tryckning på fjärren kunde ta evigheter innan det svarade. Och ingen EPG och väldigt omständligt att bygga egna favoritlistor.
OK. Då testade jag att köra en IPTV-app på min Dreambox, X-Streamity. Jo, det funkade också men det var samma sak där, att försöka zappa runt gick inte utan man var tvungen att stega försiktigt med fjärren när man skulle göra nåt annars blev det bara "snurrande hjulet" (= vänta) och var man för hetsig frös det ihop och man fick starta om allt. Fick heller aldrig EPG'n att funka bra, den kunde som bäst fixa runt 1/4 av alla (svenska) kanaler och autouppdateringen funderade sporadiskt.
Så här kunde man ju inte ha det.
En granne har en TVIP 605 som han har haft flera år. Han har köpt den som ett paket som han pyntar en rundlig summa för årsvis och är rätt nöjd. Är rätt säker på att leverantören är svensk. Visst, skulle säkert kunna hänga på detta men som den tekniker man är vill man försöka fixa en egen (och billigare) lösning.

Nu står jag inför en modernisering och den bör också vara WUC (wife user compliant). Att försöka få till en lösning med min gamla Tronsmart eller Dreambox tror jag inte på. Däremot har jag en rätt kraftfull HTPC som står och idlar i TV-bänken (W10). Ska man försöka med den?
Har också förstått att en RPI skulle kunna användas för detta men jag är ingen Linuxguru och det känns som en stor tröskel att komma över.

För att börja med hårdvaran: Top of the line verkar vara en Forumule Z11 Max men då är man nästan uppe i 2 papp om man inte väljer den som inte heter Max, då kan man skala bort några hundringar. Det går fortfarande att få tag på 605r för snett över tusenlappen men dom börjar ha några år på nacken. Finns också MI-lådor som verkar vettiga för 7-800,- och en hel uppsjö no-name lådor på olika kinasajter med på papperet vettig konfig för några hundringar och uppåt. En Formule Z10 verkar fortfarande rätt kompetent och dom kan man få tag på för ungefär samma peng som en 605:a.

Sen är det då detta med appar. Vissa appar, t ex den som ligger på grannens 605:a verkar inte vara nåt man direkt kan ladda hem utan är något som moddats in och kommer med boxen? Ja det är väl inte en ren Androidbox i det utförandet utan nåt som moddats? Går kanske att på tag på APK:er och få in dom via USB men trevligast vore om man hade en bra box som inte behövde så mycket hands-on.

Så! Vad ska man satsa på om man både vill komma hyfsat billigt undan, kunna använda M3U-länkar och att den ska vara lättskött och så buggfri som möjligt där såväl textning som EPG ska funka?
Skaffa en Nvidia Shield, både du och frugan kommer bli nöjda.
Till IPTV'n använder du appen Tivimate som är enkel att använda samt är jäkligt bra.
Citera
2023-10-20, 18:34
Medlem
Har en fråga, kör formular z8 den kör ju MYTVONLINE2 kan man installera en annan smart TV app tex IPTV Smarters pro eller måste man använda MYTVONLINE2
Citera
2023-10-20, 20:42
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Skaffa en Nvidia Shield, både du och frugan kommer bli nöjda.
Till IPTV'n använder du appen Tivimate som är enkel att använda samt är jäkligt bra.
Självklart, det är väl det dyraste man kan införskaffa så det vore väl konstigt annars.

Jag strävar efter en budgetlösning där man försöker hamna på tresiffrigt för sanningen är att det inte tittas speciellt mycket på TV här då vi redan har konto på alla streamingkanaler. Ser det mera som ett komplement och då är budgeten begränsad.
Citera
2023-10-20, 22:05
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Självklart, det är väl det dyraste man kan införskaffa så det vore väl konstigt annars.

Jag strävar efter en budgetlösning där man försöker hamna på tresiffrigt för sanningen är att det inte tittas speciellt mycket på TV här då vi redan har konto på alla streamingkanaler. Ser det mera som ett komplement och då är budgeten begränsad.

Har du android i tvn kan du köra tiivimate direkt i den.

Annors skaffar du nån billig random android box och kör tiivimate på den, men du kommer aldrig vara säker på om det är din box eller servern som är dålig när det laggar. Känns väldigt dumsnålt.

Vad ska du kolla på via pirat IPTV om du har konto på alla streamingkanaler?
Citera
2023-10-20, 22:27
Medlem
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-hako-pro-tv-.html?g=y&SearchText=hako+pro+tv+&shpf_co=FR
Angående bra Android av Google certifierad tv box. Enligt mitt tycke bättre än vilken Formuler tv box som helst, Detta tillsammans med valfri Android iptv app. Fungerar perfekt hos mig..
Citera
2023-10-20, 22:50
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Alla dina streamingkanaler kan du se genom Nvidian. Kör du stremingen gemom tv'n så är det ju ok, men med Nvidian går det iallafall 5 ggr så fort att ladda film/serie jämfört med tv'ns appar.

Man får det man betalar för.
Citera
2023-10-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
150€ totalt. Är ju ingen tullavgift inom EU
Jag köper inte av någon hemsida. Har en kontakt i Holland som säljer

Ahaa, hoppades på ett bra tips då min box sjunger på sista versen och jag funderar skarpt på att uppdatera till just Formuler 11-boxen...
Är det en personlig kontakt så får jag väl leta vidare.
Citera
2023-10-21, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
150€ totalt. Är ju ingen tullavgift inom EU
Jag köper inte av någon hemsida. Har en kontakt i Holland som säljer

är det q service du köper av?
Citera
2023-10-21, 07:24
Medlem
Halte Haralds avatar
Tjena gubbs

Ska iväg på hotell ikväll med kärringen, krockar fint med SHL som börjar kl 18.

Tänkte ta med mig med android platta för att titta hockeyn.

Tips på app för detta?
Har testat Xtream player innan på telefonen men kan tänka mig att även betala några kronor för en app som funkar bra.
Citera
2023-10-21, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudolf23
är det q service du köper av?

Ja det är det. Har han någon sida?
Citera
2023-10-21, 09:01
Medlem
Kör med IPTV Extreme Pro på telefonen.
Tycker den fungerar riktigt bra.En fråga: Finns det någon inställning så man kan sortera filmer i Vod så de som är senast tillagd kommer överst?Har kikat men ej hittat något.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in