2023-10-20, 15:31
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Alltså, funderade på det här med norska pojkvännen och varför inte han nämns eller syns. Enda familjen uttalat om är att pojkvännens mamma kontaktade dem via Messenger.

Kan han ha orsakat F: s skador? Misshandel, han körde motorcykeln och sitter häktad? Därav familjen förtegna och pratar om advokater?
Citera
2023-10-20, 15:36
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Alltså, funderade på det här med norska pojkvännen och varför inte han nämns eller syns. Enda familjen uttalat om är att pojkvännens mamma kontaktade dem via Messenger.

Kan han ha orsakat F: s skador? Misshandel, han körde motorcykeln och sitter häktad? Därav familjen förtegna och pratar om advokater?

Ja skulle vara väldigt förvånad om han inte var inblandad på något sätt. Han är ju för fan en yrkeskriminell dömd bedragare på rymmen. Han saknar bevisligen empati helt och är kapabel att göra vad som helst för pengar. Antingen har han orsakat skadorna, eller så har han orkestrerat en bluff av något slag här, tror jag.

Sen verkar Felicia också göra i princip vad som helst för pengar (inte undra på att dom drogs till varandra). Så det stärker ju inte precis mitt förtroende för deras story som uppenbarligen har många brister och frågetecken. Felicias kompis berätta till mig att hon knullat gamla gubbar för att få kläder osv från dom (ca 5 år sen). Vet ej om det är sant, men skulle inte förvåna mig med tanke på hennes umgänge och OF/porr som vi alla nu sett.

Men det återstår väl att se hur allt ligger till egentligen...
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-20 kl. 15:55.
Citera
2023-10-20, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du vet väl att det är drygt 4000 som donerat. Du påstår alltså att samtliga skulle tycka det är ok att andra ska betala genom deras lögner när de har det gott ställt själva i släkten. Ja då är det illa ställt för om detta gällde berra 45 tror du utfallet blivit detsamma. Helvete vad korkade folk är.

Du läser inte ens vad jag skriver, jag påstår inget, jag tror, en viss skillnad.

Du vet heller inget om släkten och hur de sociala konstellationerna ser ut. Vad spelar det för roll för Felicia om släkten har det gott ställt? De har inte ansvar att försörja henne, de kanske är snåla och inte vill hjälpa med egna medel, men som minst anser de att Felicia behöver transporteras till sitt hemland.

Att de sedan verkar ljuga säger en del om familjen.

Förövrigt verkar du vara i kraftig affekt och både missunnsam och bitter.
Citera
2023-10-20, 15:38
Medlem
Citat:

Norsk skvallerpress har nog inte nåtts av att deras egen bad boy Carl Aksel varit inblandad i en olycka i Thailand, då hade det nog varit åka av vid det här laget! Mycket möjligt att han sitter hos polisen alt är skadad, tyckte någon sa att hans social media inte har uppdaterats på ett tag.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-20 kl. 15:42.
Citera
2023-10-20, 15:41
Medlem
https://www.facebook.com/carl.jansen.9/

Skriv till honom och fråga
Citera
2023-10-20, 15:42
Medlem
sebertos avatar
Citat:

Kan ju vara någon annan än norrbaggen som benämns som pojkvännen. I nuläget kan jag inte se att pojkvännen är speciellt intressant. Allt kokar ner till att familjen inte presenterat något av värde som styrker det de sagt. Finns inte ens något som styrker att de ens var med planet. De verkar inte speciellt måna om att varken dokumentera sin resa eller visa på dokument vart pengarna gått. Endast aggressivitet mot alla sk belackare…
Citera
2023-10-20, 15:46
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du läser inte ens vad jag skriver, jag påstår inget, jag tror, en viss skillnad.

Du vet heller inget om släkten och hur de sociala konstellationerna ser ut. Vad spelar det för roll för Felicia om släkten har det gott ställt? De har inte ansvar att försörja henne, de kanske är snåla och inte vill hjälpa med egna medel, men som minst anser de att Felicia behöver transporteras till sitt hemland.

Att de sedan verkar ljuga säger en del om familjen.

Förövrigt verkar du vara i kraftig affekt och både missunnsam och bitter.
Om de inte skulle bry sig om henne ger det alltså rätten enligt dig att blåsa folk. Sen kommer du med ett utfall mot mig. Hur dum är du och hur mår du själv ditt spektakel som saknar all form av stringens. Vad innebär det för dig om man är snål och inte vill hjälpa med egna medel men man tycker andrara ska betala. Uppenbarligen anser du att det är ett någorlunda ok beteende. Där skiljer det sig i mitt sätt att se på saken att det är släktens ansvar och inte främmande människor. Du resonerar så bakvänt och märkligt. Du ska nog fundera mer över vad du skriver själv och inte komma med plumpa saker som affekt och bitterhet.
Senast redigerad av seberto 2023-10-20 kl. 15:57.
Citera
2023-10-20, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Om de inte skulle bry sig om henne ger det alltså rätten enligt dig att blåsa folk. Sen kommer du med ett utfall mot mig. Hur dum är du och hur mår du själv ditt spektakel som saknar all form av stringens.

Nej, det har jag aldrig sagt. Du drar iväg saker i ditt eget rökfyllda huvud.

Om familjen ljuger/bedrar ska det förstås upp på bordet. Men det är inte Felicias fel att familjen exponerar henne i media och att Flashback drar henne i smutsen. Allt tal om hora och luder är jävligt aggressivt och ett lågvattenmärke i tråden.

Ni som gottar er i invektiv om Felicia, se er själva i spegeln och ställ frågan: Vad behöver jag för att må lite bättre?
Citera
2023-10-20, 16:02
Medlem
Allt är en bluff, från början till slut.
Senast redigerad av Builder123 2023-10-20 kl. 16:08.
Citera
2023-10-20, 16:07
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nej, det har jag aldrig sagt. Du drar iväg saker i ditt eget rökfyllda huvud.

Om familjen ljuger/bedrar ska det förstås upp på bordet. Men det är inte Felicias fel att familjen exponerar henne i media och att Flashback drar henne i smutsen. Allt tal om hora och luder är jävligt aggressivt och ett lågvattenmärke i tråden.

Ni som gottar er i invektiv om Felicia, se er själva i spegeln och ställ frågan: Vad behöver jag för att må lite bättre?
sitt inte och exemplifiera med epitet jag inte använt då du replikerar mig. Det är fult och oärligt. Alltid ska det användas nedsättande ord. Du tror du är så ädel och fin men du låter påskina att det är andra än familjen själva som outat hennes handel och vandel vilket aldrig skulle skett om de inte uppträtt bedrägligt från första början. Lägg skulden där den hör hemma och inte hos de som försöker blottlägga deras dubbelmoral och bedrägliga beteende. Oförskämd är du dina epitet som du sätter på andra. Tvi vale!
Citera
2023-10-20, 16:11
Medlem
Undrar om man kan återvandra på dagen och få skattefinansierad vård så fort man blir allvarligt sjuk? Det vore ju lite konstigt egentligen att kunna undvika betala skatt men sen ändå få svensk vård för miljoner ifall det behövs bara man flyttar hem.
Citera
2023-10-20, 16:22
Medlem
Nu måste jag nog ändå säga att jag blir väldigt förvånad.

Jag har hela tiden återkommit till att krishanteringen från familjens sida är en katastrof både för de själva men främst för Felicia och att de borde insett vikten av att kommunicera och vara lite smidigare med tanke på Felicias leverne. Samtidigt kan man ju inte begära att människor i kris är rationella eller är professionella PR-chefer. Här måste jag erkänna att jag had fel!

Daniel ÄR en kommunikationsexpert med lång och gedigen erfarenhet på stora bolag såväl som statliga institutioner och kommuner. Han har också mycket god kunskap inom IT. Allt enligt hans linkedin.
https://www.linkedin.com/in/danielcedergren/details/experience/ Noterar också att en av uppdragsgivarna är/var Bangkok Bank i Thailand, förvisso en bland många men ändå en rätt udda kund för en mysig kille från Sollentuna. Jag blir faktiskt väldigt förvånad. En man med hans kommunikations-skills borde agerat annorlunda. Something is not right here. Börjar tro att det är mycket, mycket värre än en isolerad moppe-olycka på Koh Samui det hela handlar om.

Oavsett, tycker jag fortfarande väldigt synd om både familj och Felicia. Jag tror absolut INTE att det är en scam på något sätt, tvärtom faktiskt. Ingen är så dum så man scammar alla vänner, bekanta, grannar tom alla människor man har i sitt närverk på linkedin. Det vore ju att begå självmord för öppen ridå. Nä, jag tror absolut på att Felicia av någon anledning är i mycket dåligt skick. Kanske är det en scooterolycka som han skriver på linkedin i grunden, men jag tror att det även finns annat som komplicerar situationen för Felicia.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-20 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in