Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Den som har koll vet att samtliga usla kvinnliga partiledare typ Lööf Batra Sahlin Schyman (två gånger!) vägrat avgå i det längsta och till sist tvingats bort. Det är helt klart ett kvinnligt drag, att tänka mer på sig själv än på partiet.
Jag är inte säker på att det är ett kvinnligt drag, men däremot stämmer det säkert att de kvinnor som tagit sig så långt har maktbegär utöver det vanliga.
Jag drömmer om en tid när kvinnor som Lövin slipper bli kritiserade för att de inte sminkar sig tillräckligt och kvinnor som Busch får avgå om de stjäl ett hus från en farbror och hans släkt, samt blir dömda för förtal i samband med detta.
När instagramkullen av unga kvinnliga politiker blivit tanter och manliga väljare slutar tänka med kuken (det gäller även när de inte attraheras av Stenevi, då hon de facto delar egenskaper med Busch, även om Busch har humor till skillnad från Stenevi) så kan vi få både manliga och kvinnliga politiker som fokuserar på politik snarare än det "mediala genomslag" vi nu som nation går med. Som en kvarnstensfalukorv runt vår tvättade hals är de ord som kommer för mig.