2023-10-20, 09:48
Medlem
WatchItNows avatar
Så gick det med planen "vi ska ha två språkrör för kvinnor och män är lika mycket värda". Kvinnan ville bestämma själv och systemet fick läggas ner. Eller kvinnan.

Egentligen har inte kvinnor i politiken att göra. Politik förutsätter förnuft logik och samarbete. Inte Ego.
Citera
2023-10-20, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
För MP tror jag Hellden kan locka nya väljare.
Stenevi skrämmer snarare bort väljare.
Tror MPs partistyrelse inser detta också.
Ja, och Märta kan gå i värdighet nu, "för barnens skull" eller stå på valvakan 2026 och se partiet hamna under spärren som galjonsfigur för den slutgiltiga förlust som hon varit med och skapat. Helldéns karriär skulle inte bli lika påverkad om han gjorde den förlusten. Stenevi borde avgå för sin egen skull. Hon är trots allt inte ens 50, och kan göra annat.
Citera
2023-10-20, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ja, stenevi bort
In med Hirvonen ! Hejaheja

Här har vi ett äkta val lokomotiv:

https://skolvarlden.se/artiklar/miljopartiet-vinstuttag-ska-forbjudas
Jag tror de ska skrota språkrör för att överleva.
Citera
2023-10-20, 09:50
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Hon vägrar avgå. Det är klart att de är många som vill bli av med henne, inklusive Helldén. Det vet de bägge två, och därför spelade hon maktspel inför öppen ridå eftersom det är det hon kan. Problemet är bara att maktspel för maktens skull inte vinner väljare. Det gör politik.
Den som har koll vet att samtliga usla kvinnliga partiledare typ Lööf Batra Sahlin Schyman (två gånger!) vägrat avgå i det längsta och till sist tvingats bort. Det är helt klart ett kvinnligt drag, att tänka mer på sig själv än på partiet.
Citera
2023-10-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Frågan är vem som är mest galen ? Tror båda är lika extrema och fanatiska! Oerhört farliga människor!

Det värsta är att Stenevi kommer ur det här med någon mkt. välbetald syssla. Som tack för hjälpen!
Citera
2023-10-20, 09:57
Medlem
leprasjuklings avatar
Halldén är valberedningens förslag, betyder inte att han blir vald.

Stenevi troligtvis en annan kandidat och då ska hon säga det, normalt i en demokratisk förening och hennes rättighet att tycka att Halldén är ett dåligt val, det är hon ju inte ensam om.
Citera
2023-10-20, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Den som har koll vet att samtliga usla kvinnliga partiledare typ Lööf Batra Sahlin Schyman (två gånger!) vägrat avgå i det längsta och till sist tvingats bort. Det är helt klart ett kvinnligt drag, att tänka mer på sig själv än på partiet.

Jag är inte säker på att det är ett kvinnligt drag, men däremot stämmer det säkert att de kvinnor som tagit sig så långt har maktbegär utöver det vanliga.

Jag drömmer om en tid när kvinnor som Lövin slipper bli kritiserade för att de inte sminkar sig tillräckligt och kvinnor som Busch får avgå om de stjäl ett hus från en farbror och hans släkt, samt blir dömda för förtal i samband med detta.

När instagramkullen av unga kvinnliga politiker blivit tanter och manliga väljare slutar tänka med kuken (det gäller även när de inte attraheras av Stenevi, då hon de facto delar egenskaper med Busch, även om Busch har humor till skillnad från Stenevi) så kan vi få både manliga och kvinnliga politiker som fokuserar på politik snarare än det "mediala genomslag" vi nu som nation går med. Som en kvarnstensfalukorv runt vår tvättade hals är de ord som kommer för mig.
Citera
2023-10-20, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Halldén är valberedningens förslag, betyder inte att han blir vald.

Stenevi troligtvis en annan kandidat och då ska hon säga det, normalt i en demokratisk förening och hennes rättighet att tycka att Halldén är ett dåligt val, det är hon ju inte ensam om.
Ah, okej, så kan det ju bli. Då sjunker de redan innan valet, precis som centern.
Citera
2023-10-20, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Det värsta är att Stenevi kommer ur det här med någon mkt. välbetald syssla. Som tack för hjälpen!
Vad gör det dig personligen? Däremot oroar jag mig för hennes medarbetare var hon än drar fram med sin toxiska "femininitet".
Citera
2023-10-20, 10:09
Medlem
barkeepers avatar
Jäklar vad najs om Mp imploderar. Varken vi eller miljön har råd med korttänkta populister.
Citera
2023-10-20, 10:11
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Hon siktar nog på att MP går över till klassisk partiledar ledning i stället för två språkrör. Jag tror jag vet vem hon tycker ska vara partiledare.
De borde skrinlägga språkrören.

Jag röstade själv på Miljöpartiet 2018 och 2022 men bara lokalt, alltså kommun o landsting eftersom jag hatar massinvandring och islam.
Stenevis arrogans påminner mig mycket om Jasenko Selimovic (L)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jasenko_Selimovi%C4%87
www.aftonbladet.se/nyheter/a/z215v/jasenko-selimovic-talar-ut-darfor-spelade-jag-in-mina-anstallda

Båda verkar förgifta arbetsmiljön kring sig. Bättre arbetsklimat behövs
Senast redigerad av Svärje 2023-10-20 kl. 10:18.
Citera
2023-10-20, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
För MP tror jag Hellden kan locka nya väljare.
Stenevi skrämmer snarare bort väljare.
Tror MPs partistyrelse inser detta också.
Stenevi lockar naiva unga feminister, ofta könsförvirrade.

Hellden vete fan hur han kan ha fått styra som han gjort i stockholm. Han är inte sympatisk och varm - därför gillar jag inte honom heller. Han är för stockholmsk i sitt tänk, och det kommer nog leda till problem som språkrör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in