2023-10-20, 07:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Hon siktar nog på att MP går över till klassisk partiledar ledning i stället för två språkrör. Jag tror jag vet vem hon tycker ska vara partiledare.
Bra teori.

Finns andra teorier om varför Stenevi agerar så här?
Citera
2023-10-20, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Stämmer han står till höger i MP. Modern och lite halvcool för att vara miljöpartist. Han kommer definitivt dra väljare släppa blanda sig i massa tjafs som inte är MP:s område. Här blir det 100% fokus p miljön vilket är rätt. Väljs Hellden kommer MP öka snabbt i opinionen. Stenevi skrämmer bort väljare hon måste bort fort.

Inte alls ni får dras med Stenevi..skit ska skit ha! Ni är knappt 4% idioter som förstört tillräckligt! hade jag inte varit en sån fin medmänniska hade jag borgat för att ni alla MP anhängare skulle avrättas genom åka runt på en av alla dessa vindsnurror det hade varit en komisk och upplyftande syn!
Citera
2023-10-20, 07:14
Medlem
Finns ju bara knäppgökar i partiet.Då måste det bli knäppgökar som språkrör.
Citera
2023-10-20, 07:14
Medlem
vanarts avatar
För de som fortfarande efter allt vansinne Miljöpartiet fått igenom funderar på att ge detta parti sin röst - tänk igen! Elpriset är ett resultat av MP-politik där man utan att ha gjort konsekvensutredningar tvingade igenom förtida avveckling av ett antal svenska kärnkraftsreaktorer. Invandrarbrottsligheten är ett resultat av i princip fri invandring av lägre stående livsformer från världens minst utvecklade regioner. Islamiseringen samma. Förruttnelsen av Sverige samma. Sen har vi framtidens MP-politik där man avser låna upp 1000 miljarder kronor på 10 år för att "lägga på klimatet" pengar som onekligen skulle tas ur välfärden. Källa: https://www.mp.se/just-nu/100-miljarder-per-ar-for-en-trygg-klimatomstallning/

Så vilka språkrör Miljöpartiet än väljer blir politiken en katastrof för Sverige.
Citera
2023-10-20, 07:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
För de som fortfarande efter allt vansinne Miljöpartiet fått igenom funderar på att ge detta parti sin röst - tänk igen! Elpriset är ett resultat av MP-politik där man utan att ha gjort konsekvensutredningar tvingade igenom förtida avveckling av ett antal svenska kärnkraftsreaktorer. Invandrarbrottsligheten är ett resultat av i princip fri invandring av lägre stående livsformer från världens minst utvecklade regioner. Islamiseringen samma. Förruttnelsen av Sverige samma. Sen har vi framtidens MP-politik där man avser låna upp 1000 miljarder kronor på 10 år för att "lägga på klimatet" pengar som onekligen skulle tas ur välfärden. Källa: https://www.mp.se/just-nu/100-miljarder-per-ar-for-en-trygg-klimatomstallning/

Så vilka språkrör Miljöpartiet än väljer blir politiken en katastrof för Sverige.

Jag håller med om att kärnkraftens avveckling kunde ha skett på ett bättre sätt. Men jag kan inte ta råd om röst eller inte röst från någon som uttrycker sig på detta vis. Det kan vara något att fundera över om du vill bilda opinion i framtiden.
Citera
2023-10-20, 07:33
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag håller med om att kärnkraftens avveckling kunde ha skett på ett bättre sätt. Men jag kan inte ta råd om röst eller inte röst från någon som uttrycker sig på detta vis. Det kan vara något att fundera över om du vill bilda opinion i framtiden.
Jag är lite osäker på vad du reagerar på..? Miljöpartiets politik bygger ju på öppna gränser och eftergifter åt migranter för att de inte förstår bättre... Ta inte mitt råd då utan skapa dig en egen bild av hur samhället förfaller. Gör en utflykt till något av alla invandrarområden eller varför inte flytta dit själv?

Jag uttrycker mig så för att dessa grupper beter sig inte bättre. De verkar ju helt omöjliga att assimilera än mindre integrera eller ens anpassa till vårt samhälle. Se bara hur de slänger sopor eller använder vatten eller använder toaletter eller hur de uppfostrar sina barn eller hur de lever på bidrag eller hur de förtrycker kvinnor och barn... Se hur de inte respekterar utan snarare vanvördar allt svenskt: skola, polis, socialtjänst, post, ambulans osv. Se hur de tror FN betalar finansierar deras uppehälle i Sverige istället för att se att det är vi svenska skattebetalare som gör det.
Citera
2023-10-20, 07:50
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Inte alls ni får dras med Stenevi..skit ska skit ha! Ni är knappt 4% idioter som förstört tillräckligt! hade jag inte varit en sån fin medmänniska hade jag borgat för att ni alla MP anhängare skulle avrättas genom åka runt på en av alla dessa vindsnurror det hade varit en komisk och upplyftande syn!

Säger du sånt här i verkligheten också eller är det bara under anonymitet på nätet? MP må vara ett parti med kontroversiella åsikter men att borga för avrättning känns väldigt extremistiskt. Ser du dig själv som extremist eller är du som de flesta småpojkarna här som bara ser och registrerar hur andra uppfattas?

Mvh
Citera
2023-10-20, 07:54
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Utan mer info är det lite svårt att säga något om det. En god anledning till att inte stå på PK med Helldén (utöver om man är bilist i Stockholm) vore ju att man inte vill förekomma en partistämmas beslut om vem som faktiskt blir ny partiledare (förlåt, språkrör *himlar med ögonen*).

Att framträda tillsammans skulle ju legitimera valet av Helldén från partistyrelsen, och skulle han då förlora en omröstning på partistämman så blir det ju vanskligt att behöva styra tillsammans med den som man avsåg skulle förlora.

Nu har jag inga höga tankar vare sig om Stenevi eller MP som helhet, men att förhålla sig neutral och ödmjuk inför partistämmans framtida avgörande ser jag bara som klokt. Med det sagt har jag säkert fel och hon gör så för att hon är en inskränkt bitterfitta och inte vill synas med praktmuppen Helldén. Därav kaoset bland idioterna som anser dessa vara ledarmaterial. Fatta hur jävla väcka de i partistyrelsen är som ändå knuffat upp dessa på så hög position.

Bästa politiska analysen jag läst på väldigt mycket länge
Citera
2023-10-20, 07:56
Medlem
Hellden är galen,Stenevi galnare. Tror det finns en del mp:are som mer normala och bara ’troende’ men Stenevi är en ’jihadist’ och direkt livsfarlig.
Citera
2023-10-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Bra teori.

Finns andra teorier om varför Stenevi agerar så här?
Stenevi älskar att vara i rampljuset och lyssna till sin
egen röst. Den urtriste, skitnödige Bolund är ingen
intresserad av att lyssna på, följaktligen framstår
Stenevi som den faktiska partiledaren .
Hellden är lika mediekåt som Stenhäxan och älskar
att komma med kontroversiella utspel.
Med honom som språkrör riskerar Märta att bli allt
mera bortglömd i sitt skräckkabinett.
Citera
2023-10-20, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Hellden är galen,Stenevi galnare. Tror det finns en del mp:are som mer normala och bara ’troende’ men Stenevi är en ’jihadist’ och direkt livsfarlig.
Det kan vara så att det behövs galna sidor för att våga utmana en person som Märta Stenevi. Det var det som hände Centerpartiet. Det är det som hänt Kristdemokraterna. Fanns ingen som vågade säga ifrån. Vacuum uppstod runt toppen. Först när väljarna - ofta sent - reagerar på att det narcissistiska ledarskapet kommer ivägen för klok politik vaknar partiet som ser sina utkomstmöjligheter hotade vid riks(dags)gränsen.
Per Bolund förstår att partiet kan åka ut nästa val och hoppar därför av redan nu. Helldén gillar makt och ser en utmaning. Men förutom att han gillar makt och ser en utmaning är han bevisligen en person som kan få saker gjorda. Det är därför han är illa omtyckt av identitetsbilister.
Citera
2023-10-20, 08:25
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
3,9 % nästa val! Snäääääälla, Gud!

Detta. Precis lagom för att ta en massa röster som annars skulle hamna hos V (eller kanske S eller C). Om de alltför tidigt innan valet faller ner mot 2% inser de flesta att det är en bortkastad röst och väljer ett annat (dock fortfarande skadligt) alternativ.

Tveksamt om de kommer få stödröster som i förra valet, de verkar inte direkt lätta att samarbeta med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in