2023-10-19, 17:12
Medlem
arakas avatar
https://www.svd.se/a/BW9OLg/kallor-stenevi-vagrar-presenteras-som-kandidat-till-mp-sprakror-med-hellden

"Källor på partikansliet och i partistyrelsen bekräftar för SvD att valberedningen har fattat beslut om att föreslå riksdagsledamoten Daniel Helldén som manligt språkrör och att nuvarande kvinnliga språkröret Märta Stenevi föreslås fortsätta. Detta skulle kommuniceras utåt på en presskonferens på torsdagen med både Märta Stenevi och Daniel Helldén närvarande.
Märta Stenevi sa då att hon inte kunde vara med på pressträffen och tog tåget hem till Skåne. Hon angav enligt en källa en rad svepskäl, men sa också rätt ut att hon inte ville stå på pressträffen tillsammans med Daniel Helldén.
Situationen i partiet är sedan dess ”kaos”, enligt uppgift till SvD."

Inte nog med att Stenevi är toxisk i sin relation med sina medarbetare, nu vägrar hon att stå brevid de blivande språkröret Hellden på presskonferensen.
Vad kommer att hända?
Kan en enda person tillåtas kaosa ner ett parti i längden eller kommer hon att få avgå?
Citera
2023-10-19, 17:28
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka

...

Inte nog med att Stenevi är toxisk i sin relation med sina medarbetare, nu vägrar hon att stå brevid de blivande språkröret Hellden på presskonferensen.
Vad kommer att hända?
Kan en enda person tillåtas kaosa ner ett parti i längden eller kommer hon att få avgå?
Man kan ju alltid hoppas att hon får sitta kvar som avgasrör och spy ur sig dynga!
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Det finns inte en enda normal person som kandiderar för miljöpartiet - vilket säger sig självt. Frågan är väl om hon är mer eller mindre bindgalen än genomsnittet.
Det är sannerligen frågan.
Men vi får väl hoppas att hon fortsätter med att vara ett toxiskt arbetsmiljöproblem och kaosar ut miljönötterna ur riksdagen.
Citera
2023-10-19, 17:33
Medlem
BlaBalks avatar
Utan mer info är det lite svårt att säga något om det. En god anledning till att inte stå på PK med Helldén (utöver om man är bilist i Stockholm) vore ju att man inte vill förekomma en partistämmas beslut om vem som faktiskt blir ny partiledare (förlåt, språkrör *himlar med ögonen*).

Att framträda tillsammans skulle ju legitimera valet av Helldén från partistyrelsen, och skulle han då förlora en omröstning på partistämman så blir det ju vanskligt att behöva styra tillsammans med den som man avsåg skulle förlora.

Nu har jag inga höga tankar vare sig om Stenevi eller MP som helhet, men att förhålla sig neutral och ödmjuk inför partistämmans framtida avgörande ser jag bara som klokt. Med det sagt har jag säkert fel och hon gör så för att hon är en inskränkt bitterfitta och inte vill synas med praktmuppen Helldén. Därav kaoset bland idioterna som anser dessa vara ledarmaterial. Fatta hur jävla väcka de i partistyrelsen är som ändå knuffat upp dessa på så hög position.
Citera
2023-10-19, 17:34
Medlem
Hon siktar nog på att MP går över till klassisk partiledar ledning i stället för två språkrör. Jag tror jag vet vem hon tycker ska vara partiledare.
Citera
2023-10-19, 17:35
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Stenevi må vara en otäck människa men Helldén är än värre. En av hans släktingar var med och tvingade fram kulturkatastrofen som ledde till att hela gamla fina Klara revs och alla gamla klenoder förstördes. Helldén är sjukare än man tror faktiskt.
Citera
2023-10-19, 17:45
Medlem
orrtupps avatar
Hoppas bråket fortsätter hela mandatperioden.
Citera
2023-10-19, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Stenevi må vara en otäck människa men Helldén är än värre. En av hans släktingar var med och tvingade fram kulturkatastrofen som ledde till att hela gamla fina Klara revs och alla gamla klenoder förstördes. Helldén är sjukare än man tror faktiskt.

Är han sjuk för att hans släkting tvingade fram kulturkatastrofen? Alltså genetiskt? Eller finns mer att gå på? Jag är en möjlig väljare om Märta Stenevi går väck men om det finns saker på Helldén så vill jag gärna att de kommer fram. Är inte så förtjust i de brottslingar i form av Demirok och Busch som vi idag har i absoluta toppen av det inrikespolitiska spelet. Du har chansen att spola bort hela partiet med vad du vet. Seså, ut med scoopet.
Citera
2023-10-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
https://www.svd.se/a/BW9OLg/kallor-stenevi-vagrar-presenteras-som-kandidat-till-mp-sprakror-med-hellden

"Källor på partikansliet och i partistyrelsen bekräftar för SvD att valberedningen har fattat beslut om att föreslå riksdagsledamoten Daniel Helldén som manligt språkrör och att nuvarande kvinnliga språkröret Märta Stenevi föreslås fortsätta. Detta skulle kommuniceras utåt på en presskonferens på torsdagen med både Märta Stenevi och Daniel Helldén närvarande.
Märta Stenevi sa då att hon inte kunde vara med på pressträffen och tog tåget hem till Skåne. Hon angav enligt en källa en rad svepskäl, men sa också rätt ut att hon inte ville stå på pressträffen tillsammans med Daniel Helldén.
Situationen i partiet är sedan dess ”kaos”, enligt uppgift till SvD."

Vad kommer att hända?

Miljöpartiet har redan två språkrör, SVT och SR, så de behöver inga fler.
Citera
2023-10-19, 18:12
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Är han sjuk för att hans släkting tvingade fram kulturkatastrofen? Alltså genetiskt? Eller finns mer att gå på? Jag är en möjlig väljare om Märta Stenevi går väck men om det finns saker på Helldén så vill jag gärna att de kommer fram. Är inte så förtjust i de brottslingar i form av Demirok och Busch som vi idag har i absoluta toppen av det inrikespolitiska spelet. Du har chansen att spola bort hela partiet med vad du vet. Seså, ut med scoopet.

Helldén är av samma sort. Ett exempel är hans perversa hat mot Bromma flygplats. Ogenomtänkta i affekt drivna projekt som är katastrofala i slutändan är den släktens signum. Jag kan hålla på hela natten...
Citera
2023-10-19, 18:28
Medlem
KillenArCPs avatar
För första gången i mitt liv förstår jag mig på henne. Hade inte heller stått bredvid Helldén och skämt ut mig.
Citera
2023-10-19, 18:32
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
För första gången i mitt liv förstår jag mig på henne. Hade inte heller stått bredvid Helldén och skämt ut mig.

Nej fy för den fule, karln är inte klok i huvet
Citera
2023-10-19, 18:36
Medlem
Häxan Stenevi är en psykopat.
Hon skriker som en liten unge, så fort någon inte tycker likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in