Citat:
Ursprungligen postat av
psychoticwaltz
Väl skrivet, synd att du sällan eller aldrig får svar från Majas försvar, vilket visar att dem inte vill diskutera själva kärnan utan går som katten kring het gröt. Det är nämligen deras modus operandi.
Jag har väl försökt ett par hundra gånger och det bästa svaret än så länge har typ varit "Maja var räääädd för Johanna"
Citat:
Jag undrar hur detta fall hade sett ut om det hänt i Danmark, Finland, Norge eller något annat land. Hade åklagaren låtit Maja komma undan utan kritiska frågor? Nu har jag dålig koll på hur domstolar resonerar och dömer i andra länder men jag tvivlar ändå.
I USA, där jag följt många mord, vågar jag nästan garantera att hon åkt dit. En jury hade aldrig köpt den där historien. Därtill har de en hel del riktigt skickliga åklagare och förhörsledare som hade sprungit cirklar runt henne. Därmed inte sagt att jurysystemet är utan problem, men i såna här fall är en mer bonnförnuft-orienterad approach helt klart att föredra.
Citat:
På kvällen sitter då LGW och myser när han tittar sig i spegeln, med Toves blod i sitt ansikte
Ja, den där jävla gödgrisen...det är en sak att säga att han inte tror bevisningen räcker, men att faktiskt gå ut och säga att han tror Maja talar sanning är helt sinnessjukt. I tidigare fall har han han alltid skrattat åt gärningsmännens fåniga historier. Men när Maja pratar bortträngda minnen och sitter på toa en halvtimme utan att se ett spår av Tove så låtsas han som ingenting.