2023-10-19, 22:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
ATACMS visar sin effektivitet på fullaste allvar “Horrifying explosion" - In panic, Russians show the missile strike and fire at a military airfield https://www.youtube.com/watch?v=c3FfweJV_LA
Detta lär inte bli lätt för Ryska armén att skydda sig mot när fler attacker kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja, länken funkar inte för mig iaf

Ovan är samma video som försvann från Twitter.
Citera
2023-10-19, 22:47
Medlem
Surt för ryssen när Ukraina hela tiden erbjuds en bättre hand.

Först pansarvärnsvapen som slog ut deras stridsvagnar och MANPADS som sköt ned deras helikoptrar. Deras superduperbåt blev sänkt av brittiska sjömålsrobotar. Sen anlände luftförsvar som mildrade terrorbombningarna och slog även ryssens flyg på fingrarna. HIMARS har nu övertaget på deras artilleri och logistik.
Efter mycket om och men har man nu skickat över ATACMS och det ser nu ut som ryssen avvecklar sina flygbaser på ukrainskt territorium. Vad händer när Taurus, GLSDB och ännu fler Stormshadow/SCALP anländer?

Snacka om uppförsbacke och modernt stridsflyg har inte ens anlänt till Ukraina. Väst försöker inte ens men deras 20-30 år gamla grejer slår ryssens. Snacka om tekniskt försprång.
Citera
2023-10-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt

Först pansarvärnsvapen som slog ut deras stridsvagnar och MANPADS som sköt ned deras helikoptrar. Deras superduperbåt blev sänkt av brittiska sjömålsrobotar. Sen anlände luftförsvar som mildrade terrorbombningarna och slog även ryssens flyg på fingrarna. HIMARS har nu övertaget på deras artilleri och logistik.
Efter mycket om och men har man nu skickat över ATACMS och det ser nu ut som ryssen avvecklar sina flygbaser på ukrainskt territorium. Vad händer när Taurus, GLSDB och ännu fler Stormshadow/SCALP anländer?

Snacka om uppförsbacke och modernt stridsflyg har inte ens anlänt till Ukraina. Väst försöker inte ens men deras 20-30 år gamla grejer slår ryssens. Snacka om tekniskt försprång.

Min förhoppning är att Ukraina slår ut slussystemen i Don så att fartygstrafik blir omöjlig inifrån ryssland till Svarta Havet!
Citera
2023-10-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/Tendar/status/1715091278759637078

Jag är dåligt insatt i Israelisk politik så jag vet inte hur mycket av det här som är orerande och tomma ord. Å andra sidan så skulle det inte förvåna mig om mästerstrategen återigen har gjort ett konstigt val, det vill säga finansiera Hamas terrordåd och med det reta upp Israel.
Det där är mycket uppseendeväckande, det var nog få som trodde på ett sådant israeliskt utbrott. Nu ligger nog även Iran sämre till.

Israelerna har varit ”snälla” med ryssarna, delvis för att Ryssland har en dämpande förmåga i Irans Israelhat. Nu finns det ingen anledning att vara snäll längre, varken mot Ryssland eller Iran.

Det är kört för Ryssland!
Citera
2023-10-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt

Dock är ju Ryssland teknik väldigt bra om man jämför med att Ukraina bara får hjälp från andra länder. Heja Ryssland!
Citera
2023-10-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Min förhoppning är att Ukraina slår ut slussystemen i Don så att fartygstrafik blir omöjlig inifrån ryssland till Svarta Havet!
Volga-Don slussarna i kanalen skulle vara ett fint mål.
Citera
2023-10-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUNDERKUR
Dock är ju Ryssland teknik väldigt bra om man jämför med att Ukraina bara får hjälp från andra länder. Heja Ryssland!
Vad av ryssarnas militärteknik är ”väldigt bra”?
Citera
2023-10-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vad av ryssarnas militärteknik är ”väldigt bra”?
Deras vapen och missiler främst. De kommer vinna detta hoppas vi!
Citera
2023-10-19, 23:18
Medlem
1) Twitteruppgifter ikväll om att Ukraina breddat fronten på den av Ryssland ockuperade delen av Kherson region.

En truppavdelning har gått längre norrut och tagit sig in i den lilla byn Krynoki.

Jag tror man försöker upprätta en permanent närvaro, detta är inte bara probing attacks och raider.

2) SVT hade någon nyhet om att fler ATACMS kommer att levereras vid jämna tillfällen. Detta lite kryptiska meddelande bör tolkas som att Ukraina inte behöver spara på missilerna.
Citera
2023-10-19, 23:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUNDERKUR
Deras vapen och missiler främst. De kommer vinna detta hoppas vi!

Det enda som vinns är förlust.
Citera
2023-10-19, 23:21
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/Tendar/status/1715091278759637078

Jag är dåligt insatt i Israelisk politik så jag vet inte hur mycket av det här som är orerande och tomma ord. Å andra sidan så skulle det inte förvåna mig om mästerstrategen återigen har gjort ett konstigt val, det vill säga finansiera Hamas terrordåd och med det reta upp Israel.

Om det vore så väl att ryssarna bara var simpla avskum, dock är de primitiva barbarer som bara förstår ett språk och det är våld. Uppfriskande att Mr Amir Weitmann talar klarspråk med barbarerna i Moskva, på ett såpass ofiltrerat sätt så att det blir övertydligt vilka konsvekvenser som väntar ryssarna. Jag tror inte att det är tomma ord, Ryssland och Iran använder Hamas och Hezbollah på ett cyniskt sätt för sina egenintressen vilket lett till att Mr Amir Weitmann och hans landsmän hamnat i en mycket svår situation. Många israeliska soldater kommer att dö i operationen i Gaza och i kriget mot Hezbollah, därutöver civila israeler i Hamas och Hezbollahs vedergällningsattacker. Mr Amir Weitmann talar direkt till maffiaregimen i Kreml, föga troligt att han försöker tjäna inrikespolitiska poäng hos väljare då knappast någon israel tittar på engelskspråkiga RT.
Citera
2023-10-19, 23:39
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Om det vore så väl att ryssarna bara var simpla avskum, dock är de primitiva barbarer som bara förstår ett språk och det är våld. Uppfriskande att Mr Amir Weitmann talar klarspråk med barbarerna i Moskva, på ett såpass ofiltrerat sätt så att det blir övertydligt vilka konsvekvenser som väntar ryssarna. Jag tror inte att det är tomma ord, Ryssland och Iran använder Hamas och Hezbollah på ett cyniskt sätt för sina egenintressen vilket lett till att Mr Amir Weitmann och hans landsmän hamnat i en mycket svår situation. Många israeliska soldater kommer att dö i operationen i Gaza och i kriget mot Hezbollah, därutöver civila israeler i Hamas och Hezbollahs vedergällningsattacker. Mr Amir Weitmann talar direkt till maffiaregimen i Kreml, föga troligt att han försöker tjäna inrikespolitiska poäng hos väljare då knappast någon israel tittar på engelskspråkiga RT.

Borde även påverka stödet för Ukraina i USA
Dvs proisraeliska krafter I USA borde tänka likadant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in