2023-10-19, 20:38
Medlem
donald12s avatar
När ryZZar inte kan turista på Krim kan de ju alltid åka till Nordkorea

"Lavrov advised Russians to vacation in North Korea.

When asked by journalists whether he would recommend North Korea as a vacation destination for Russian tourists, Lavrov replied, "I would". As Russian media notes, the minister called North Korea a "close neighbor" and "longtime partner" of Russia.

Lavrov arrived to Pyongyang on October 18. After an hour-long audience with Kim Jong Un, Lavrov stated that relations between Russia and North Korea have reached "a qualitatively new, strategic level"
Citera
2023-10-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
När ryZZar inte kan turista på Krim kan de ju alltid åka till Nordkorea

"Lavrov advised Russians to vacation in North Korea.

When asked by journalists whether he would recommend North Korea as a vacation destination for Russian tourists, Lavrov replied, "I would". As Russian media notes, the minister called North Korea a "close neighbor" and "longtime partner" of Russia.

Lavrov arrived to Pyongyang on October 18. After an hour-long audience with Kim Jong Un, Lavrov stated that relations between Russia and North Korea have reached "a qualitatively new, strategic level"

Hoppas på en rysk Otto Warmbier i framtiden. Som ryssar tenderar att svina utomlands lär det inte ta lång tid innan någon råkar illa ut.
Citera
2023-10-19, 20:48
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Hoppas på en rysk Otto Warmbier i framtiden. Som ryssar tenderar att svina utomlands lär det inte ta lång tid innan någon råkar illa ut.

Köpte Nordkoreanskt risvin när jag var i gränsbyarna o det var rätt starkt! Så ja, ryzzarna kan säkert bli fulla o svina ordentligt haha
Citera
2023-10-19, 21:20
Medlem
Nihennas avatar
Har något speciellt hänt under veckorna som media haft förstoringsglaset på Israel-Palestina-konflikten?
Citera
2023-10-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har något speciellt hänt under veckorna som media haft förstoringsglaset på Israel-Palestina-konflikten?

Inte mer än det vanliga att Ivan får sjuk mycket på skallen och förlorar bokstavligen tonvis av sitt utdaterade skrot till material.
Citera
2023-10-19, 21:29
Medlem
Citat:

Fullträffen med ATACMS mot ett ryssockuperat flygfält var ju väldigt fin. En riktig katastrof för ryssland, som nu inte kommer kunna uppträda med attackhelikoptrar vid södra fronten på samma sätt som tidigare.
Citera
2023-10-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ryssland kastade in 10000 man och 300 pansarfordon för att ta avdiivka, Ukraina utplånade de styrkorna, den mest förnedrande förlusten i modern rysk historia. Sen försökte ryssarna låtsas som att de egentligen inte vill ta avdiivka. Lite lagom surt sa räven om rönnbären.
Putin kallar det aktivt försvar. Sådär huvudstupa bakvänt som bara ryssar kan tänka.
Citera
2023-10-19, 21:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja, länken funkar inte för mig iaf

Jag vet inte varför de tog bort den, var den fejk kanske?
Citera
2023-10-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
5 KA-52 på en smäll. Om det stämmer är det verkligen jättedåligt för Ryssland och massor av skäms för ryskt luftvärn. Kan ändå förstå att de kände sig trygga. Stod en bit isär långt bakom fronten.... jävlar vilken precision trots att det är gamla vapen.

Och nu verkar de ha packat ihop och tackar för sig

https://twitter.com/Tatarigami_UA/status/1715069877961044070
Citera
2023-10-19, 22:14
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/Tendar/status/1715091278759637078
Citat:
Amir Weitmann, powerful member of Netanyahu’s Likud party in Israel, went live on Russia Today and, oh Boy, tore into Russia’s stance. I was only waiting for him to step through the screen. What an epic statement.

This is exactly what will resonate in Moscow, especially with Putin.

Jag är dåligt insatt i Israelisk politik så jag vet inte hur mycket av det här som är orerande och tomma ord. Å andra sidan så skulle det inte förvåna mig om mästerstrategen återigen har gjort ett konstigt val, det vill säga finansiera Hamas terrordåd och med det reta upp Israel.
Citera
2023-10-19, 22:22
Medlem
MuscleSharks avatar
ATACMS visar sin effektivitet på fullaste allvar “Horrifying explosion" - In panic, Russians show the missile strike and fire at a military airfield https://www.youtube.com/watch?v=c3FfweJV_LA

Detta lär inte bli lätt för Ryska armén att skydda sig mot när fler attacker kommer.
Citera
2023-10-19, 22:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/Tendar/status/1715091278759637078
Jag är dåligt insatt i Israelisk politik så jag vet inte hur mycket av det här som är orerande och tomma ord. Å andra sidan så skulle det inte förvåna mig om mästerstrategen återigen har gjort ett konstigt val, det vill säga finansiera Hamas terrordåd och med det reta upp Israel.

Har den gubben något att säga till om så kommer Ukraina få stöd från Israel nu. Let the hunt begin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in