2023-10-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Jag vet inte hur rutinerna vid en anställning i skolan ser ut, det varierar säkert en hel del, men jag tänker att förutom utdrag ur belastningsregistret så är väl en snabb googling av vederbörande det minsta man kan begära av de som rekryterar?
Även om man har ett prickfritt register så finns det ju många människor där ute som är olämpliga att arbeta i skolmiljö, av olika anledningar, vilket väldigt ofta finns att ta del av online. Denna kvinna är ju ett sånt exempel.
Finns ingen vedertagen rutinbeskrivning hur en rekrytering ska gå till.
Det råder lärarbrist och skolor nappar nog på vad som helst de kan få.
Enda kravet är ett rent utdrag ur belastningsregistret som godkänns om det är mindre än ett år gammalt. Personen kan således vara dömd 1 månad innan utdraget går ut utan att det då syns.

Exempel: Jag begär från polisen ut ett utdrag i januari. Det utdrag jag får gäller i ett år och är helt rent.
I november döms jag för sexuellt övergrepp mot barn.
I december anställs jag på en skola utifrån det helt rena polisutdraget som jag beställde i januari samma år.
Skolan har inte direktiv att kolla misstankeregistret eller aktuella domar som registrerats efter datum som utdraget begärdes ut av vederbörande.

Här finns ett systemfel.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-10-19 kl. 19:55.
Citera
2023-10-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. 293 - Vdn

För att användaren som trakasserade omgivningen till VDn enligt sin egen utsago använt kokain och heroin under hela sin tillvaro här på Flashback, typ 10år. Enligt min skolbok så är man pundare då.
Åhå, så en ”pundare” kan inte göra en sak rätt?
Trakasserade? Du menar nog avslöjade.
Men visst är det skönt att misskreditera personer som inte gör som du vill.
Shame om you.
Citera
2023-10-19, 20:41
Medlem
sunlesss avatar
Gädda 295 grät. Vad gör han på rädda barnen liksom?
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Fiskarens kommentar gällande gädda #295, "jävla idiotjävel", är ju ändå klockren
Vilken kommentar?
Citat:
Ang 293 - VDn

Det är flera som skrivit här. Företaget har gått ut och sagt att han är avstängd från sin tjänst. Var ju någon pundare(bokstavligen) härifrån som ringde runt till företaget och pundade ur sig det hela.
Att knäcka nacken på en kränkt gädda är guld!
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Varför kallar du vår hjälte för pundare?
Han tänder på småbarn.
Citera
2023-10-19, 20:43
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ang. 293 - Vdn

För att användaren som trakasserade omgivningen till VDn enligt sin egen utsago använt kokain och heroin under hela sin tillvaro här på Flashback, typ 10år. Enligt min skolbok så är man pundare då.
Nu talar du i skägget. Vilken omgivning?
Citera
2023-10-19, 21:34
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Vacuumgäddan betalade uppenbarligen någon på kontoret att tysta ner hans gäddutkommande. Han räknade bara inte med Flashbackassistenterna Första grejen i sitt liv han inte kan kasta pengar på för att försvinna. Redig livsutveckling där.

Det är det jag starkt misstänker med eftersom företaget hade noll koll fast P&S hade ringt dit.

Då är ju frågan: vem är pedofil #2 på den arbetsplatsen (alternativt pedofilkramare) då inget hände förens personen här på FB hörde av sig till arbetsplatsen.

Nu jävlar är det dags att börja gräva! Släpp lös blodhundarna!
Citera
2023-10-19, 21:53
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Nu gädda nr 296!
Citera
2023-10-19, 21:53
Medlem
vitalsignss avatar
Det här är deprimerande på riktigt. Elevassistent, gift och småbarnsförälder och fanskapet har mage att bli förbannad på Sara. Ingen videokonfrontation utan ett telefonsamtal. Herrejävlar...

https://dumpen.se/2023/10/19/elevassistenten-som-alskar-ett-barn-napp-296-lindesberg/?fbclid=IwAR25osUhh0YfF1mmswYz5gxK1kLBdxdAprN9ssI6 yCVhMeYLnIO8l1q4JvA
Citera
2023-10-19, 21:54
Avslutad
Ny elevassistent tagen, ingen konfrontation, bara kukbilder och telefonsamtal. #296

Snubben verkar helt sabbad i huvudet.
Haha sjukligt roligt.

Sara: Hur tänker du kring din fru?
Peddot: Ja, för henne kommer jag hålla det hemligt såklart.
Sara: Aha.. fast jag kommer kontakta henne så du vet.

Fan en av de roligaste diskussionerna jag hört kring om hur hon kommer berätta för hans fru.
Senast redigerad av Fittpicen 2023-10-19 kl. 21:58.
Citera
2023-10-19, 21:54
Medlem
ProfessorAs avatar
Kan denna artikel röra #291? Hon är iof från Mariefred, men har för mig att det framgick östgötakopplingar i loggarna. Till och med västra delarna om jag minns rätt.

I alla fall skumt att en skolchef sägs upp med så kort varsel utan att man ger någon anledning.. ”det finns inget brottsligt eller några oegentligheter bakom”..

Minns jag mer rätt ska hon även delat nån bild i loggarna som inte är helt olik..

https://corren.se/nyheter/mjolby/artikel/plotsliga-beslutet-chefen-kops-ut-for-sexsiffrigt-belopp/lq0k3nkj
Citera
2023-10-19, 21:56
Medlem
N0IItoleranss avatar
Suck. Den senaste ville verkligen inte förstå att han är olämplig att vara elevass utöver att uppenbarligen vara en oduglig man och pappa som utsätter sin familj för detta
Citera
2023-10-19, 21:57
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Nu gädda nr 296!

Mkey. Det går åt helvete med frugan 2.0 mkey
Citera
2023-10-19, 21:58
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Det är det jag starkt misstänker med eftersom företaget hade noll koll fast P&S hade ringt dit.

Då är ju frågan: vem är pedofil #2 på den arbetsplatsen (alternativt pedofilkramare) då inget hände förens personen här på FB hörde av sig till arbetsplatsen.

Nu jävlar är det dags att börja gräva! Släpp lös blodhundarna!

Mutor är visserligen roligt att spekulera kring men knappast särskilt troligt. Ockhams rakkniv.

Mer sannolikt att tyska huvudkontoret inte hunnit informera de anställda på det svenska dotterbolaget. Eller att Dumpen inte nådde fram till rätt person. Gissar att Sara och Patriks skoltyska är rätt risig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in