2023-10-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Ngt nytt om hongäddan?

Undrar också över nyheter om 291 hongäddan från helvetet.
Citera
2023-10-19, 18:29
Medlem
fittslems avatar
Haha gädda 295, fortsätter bortförklaringarna in i all oändlighet trots när Putte visar upp klippet.
Citera
2023-10-19, 18:31
Medlem
Mau5heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Är också mycket nyfiken kring honom, vad har du för sorts inblick kring dessa händelser (och honom)? Han var relativt framträdande inom Göteborgs uteliv innan uthängningen också, men verkar som sagt gått under jorden helt.

https://dumpen.se/2021/12/04/3125/

Har väldigt bra inblick i bägge händelser, då jag personligen känner personerna som skall ha anmält honom på respektive arbetsplats.

Ja han rörde sig en del i Göteborgs uteliv innan, framförallt kring Järntorget. Men som du säger, helt borta.

Undrar vad han arbetar med idag? Någon som vet?
Citera
2023-10-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang 293 - VDn

Det är flera som skrivit här. Företaget har gått ut och sagt att han är avstängd från sin tjänst. Var ju någon pundare(bokstavligen) härifrån som ringde runt till företaget och pundade ur sig det hela.

Ingen aning hur hans ekonomi ser ut. Företaget har gått bra under hans ledning, han är säkert inte dum. Han har det säkert ordnat för sig om han skött sina kort rätt privatekonomiskt. Sådana som han brukar inte gå lottlösa om de blir sparkade.

Det enda jag reagerar på är all sprit han visar att han dricker. Det är fan vinglas och drinkar på var och varannan bild. Så mycket han visar på bild i chatten dricker jag inte på ett år.
Varför kallar du vår hjälte för pundare?
Citera
2023-10-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Undrar också över nyheter om 291 hongäddan från helvetet.
Inte mer än att hon är avstängd från skolan i Södertälje och föremål för avsked.
Hoppas nu polisen gör ett grundligt jobb så hon kan lagföras. Annars är risken stor att hon anställs av annan skola då utdrag ur belastningsregistret är rent.

Det sjuka är att om hon begär utdrag ur belastningsregistret nu så får hon ett rent utdrag. Detta kan användas till nya arbetsgivare i ett helt år även om hon skulle dömas under den perioden.
Citera
2023-10-19, 18:50
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Inte mer än att hon är avstängd från skolan i Södertälje och föremål för avsked.
Hoppas nu polisen gör ett grundligt jobb så hon kan lagföras. Annars är risken stor att hon anställs av annan skola då utdrag ur belastningsregistret är rent.

Det sjuka är att om hon begär utdrag ur belastningsregistret nu så får hon ett rent utdrag. Detta kan användas till nya arbetsgivare i ett helt år även om hon skulle dömas under den perioden.

Om hon ens gjort sig skyldig till brott ja. Dumpen hävdar att hon skickat barnporr men polisen verkar inte ha agerat på det där av telefonsamtalet att döma.
Citera
2023-10-19, 18:54
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
.Han lade till och med ut bilder på företadssokument till det han trodde var ett barn i sex och snuskchatten.

Jag reagerade också på det. Ett detaljerat fullt läsbart schema från en internkonferens. Något som styrelsen såklart inte vill att konkurrenter ska kunna se.
Citera
2023-10-19, 18:55
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrjoh242
Yepp. Då namnet snart är det vanligaste i Sverige vore jag tacksam om någon med info kompletterar med mer info. Adress, ålder etc
Samma här. Var det nån som hade en bättre rebus på Vällingbyvreden än bara för och efternamn? Tack.
Citera
2023-10-19, 18:57
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980

Jag vet inte hur rutinerna vid en anställning i skolan ser ut, det varierar säkert en hel del, men jag tänker att förutom utdrag ur belastningsregistret så är väl en snabb googling av vederbörande det minsta man kan begära av de som rekryterar?
Även om man har ett prickfritt register så finns det ju många människor där ute som är olämpliga att arbeta i skolmiljö, av olika anledningar, vilket väldigt ofta finns att ta del av online. Denna kvinna är ju ett sånt exempel.
Citera
2023-10-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Jag vet inte hur rutinerna vid en anställning i skolan ser ut, det varierar säkert en hel del, men jag tänker att förutom utdrag ur belastningsregistret så är väl en snabb googling av vederbörande det minsta man kan begära av de som rekryterar?
Även om man har ett prickfritt register så finns det ju många människor där ute som är olämpliga att arbeta i skolmiljö, av olika anledningar, vilket väldigt ofta finns att ta del av online. Denna kvinna är ju ett sånt exempel.
Ja helt klart borde det googlas innan anställning men det görs uppenbarligen inte, se bara dagens artiklar om IS-återvändare som nu jobbar i våra svenska skolor.
Viktigast av allt är att ta referenser dvs prata med tidigare chefer. Det görs inte heller.
Senast redigerad av Jonsson99 2023-10-19 kl. 19:09.
Citera
2023-10-19, 19:19
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Kanske offtopic men kanske inte

Avseende gädda 293 - varför kallat du någon pundare för att den personen kontaktat företaget där han arbetade/ var VD

Du sa till och med pundare bokstavligen.

Skäms

Att du inte gillar att en person tar kontakt med ett företag där personen som är VD och söker efter unga innebär inte att du kan kalla någon pundare

On Topic

Någon som har status på dammsugargäddan ?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Varför kallar du vår hjälte för pundare?

Ang. 293 - Vdn

För att användaren som trakasserade omgivningen till VDn enligt sin egen utsago använt kokain och heroin under hela sin tillvaro här på Flashback, typ 10år. Enligt min skolbok så är man pundare då.
Citera
2023-10-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Om hon ens gjort sig skyldig till brott ja. Dumpen hävdar att hon skickat barnporr men polisen verkar inte ha agerat på det där av telefonsamtalet att döma.
Polisen jobbar långsamt.
De har långa köer på forensier som ska utreda material så det är inte konstigt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in