2023-10-19, 21:00
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissenM
Exakt, och undra vem som bodde där strax innan denna familj ?

Vet du något om vem det var?
Citera
2023-10-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderhamn99
Ja du, varför ryktet säger så kan inte jag veta.
Men enligt ryktet ska det även finnas dom på misshandel.
Men jag vet inte, vilket jag varit tydlig med.
Har du nån information om domen/ var/ när det hände?
Persnr på den dömde?
Citera
2023-10-19, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Vet du något om vem det var?
Nä, ingen aning ...
Citera
2023-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
”Soderhamn99” blev jäkligt tyst helt plötsligt. Personen bakom det kontot har nog något personligt mot den här pizzaägaren, med tanke på allt skit hen har skrivit.

Nej då, har inget att tillföra just nu.
Jag skrev oxå att det var rykten på stan och att jag inte kunnat bekräfta dessa rykten….

Blev trött på att höra om svampar mm som ältats sen dag ett.

Jag har inte hört några nya rykten och har inget att säga just nu.
Citera
2023-10-19, 21:35
Medlem
Blyförgiftning kanske? Blydamm? Äldre nyinförskaffad gammal lampa med bly? Bara en tanke, symptom stämmer ganska bra
Citera
2023-10-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Vi har "glömt" att det fanns personer i början av denna tråd som säger att de blev flyttade pga av hot för att de är kristna. En underlig flytt då iofs eftersom de finns med nya adressen. Hur lätt som helst att hitta och även konstigt då flytten var typ 2 km.

Men iaf.

Jag tror att det är "fiender" som försökt eliminera dom och om inte så gissar jag på mamman som försökt ta hela familjen av daga. Varför inte pappan? Jag vet inte, det känns som han kämpade för att "passa in".
Vad ryktet (från deras nära vänner)säger så har de bott tidigare nere på StoneBacken och där blivit hotad för att de är kristna. Ja de har flyttat ett par stenkast från StoneBacken till NorrMountain kanske pga grannar i direkta närområdet hotat dem. De har även vad jag hört förekommit på den lokala och centralt belägna skolan NorthTull att kristna eller icke muslimer blivit mobbad just för att de inte är muslimer... om vi nu ska dra det i den vinkeln så vist förekommer det religiösa fejder/hot.
Citera
2023-10-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Blyförgiftning kanske? Blydamm? Äldre nyinförskaffad gammal lampa med bly? Bara en tanke, symptom stämmer ganska bra
Nej - det fungerar inte så att det blir akut på det sättet. Ett mycket långsammare förgiftningsförlopp.
Då är ju nya tapeter i Scheelegrönt mer troligt - om än det är fruktansvärt otroligt.

Det troligaste är att det varit via mat. Botulinumtoxin är en lågoddsare med tanke på att det kan bildas i vanliga livsmedel som rökt lax.
Citera
2023-10-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Då måste ju lampans tidigare ägare också dött av den? Typ en lampa med en förbannelse?
Jag tänker att pappan kanske samlade på gamla brandvarnare som innehåller radioaktiva ämnen. Sen blev det för många och dom fick helt sonika strålsjuka.
Citera
2023-10-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Då måste ju lampans tidigare ägare också dött av den? Typ en lampa med en förbannelse?
Jag tänker att pappan kanske samlade på gamla brandvarnare som innehåller radioaktiva ämnen. Sen blev det för många och dom fick helt sonika strålsjuka.
Låter som en trolig hobby och samla på brandvarnare
Citera
2023-10-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikbankaren
Vad ryktet (från deras nära vänner)säger så har de bott tidigare nere på StoneBacken och där blivit hotad för att de är kristna. Ja de har flyttat ett par stenkast från StoneBacken till NorrMountain kanske pga grannar i direkta närområdet hotat dem. De har även vad jag hört förekommit på den lokala och centralt belägna skolan NorthTull att kristna eller icke muslimer blivit mobbad just för att de inte är muslimer... om vi nu ska dra det i den vinkeln så vist förekommer det religiösa fejder/hot.
Det stämmer till 100, samma som arbetskamrater berättat.
Att dom flyttade pga hot och grannar.
Citera
2023-10-19, 21:50
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej - det fungerar inte så att det blir akut på det sättet. Ett mycket långsammare förgiftningsförlopp.
Då är ju nya tapeter i Scheelegrönt mer troligt - om än det är fruktansvärt otroligt.

Det troligaste är att det varit via mat. Botulinumtoxin är en lågoddsare med tanke på att det kan bildas i vanliga livsmedel som rökt lax.

Matförgiftning avskrevs tidigt från möjliga orsaker.
Citera
2023-10-19, 21:50
Medlem
Lonnrots avatar
De hade just flyttat in enligt det här reportaget. Bara bott där en vecka eller två. Stämmer det ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/vannerna-det-finns-ingen-hotbild--fa3yxa

Det är ju för knasigt för att inte betyda ett samband. Nån måste ju ha kontaminerat deras bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in