Citat:
Ursprungligen postat av
jagmottelassie
Tack för svaret kakka.
Det är så att det är min mamma, som bor i London och kan ej röra sig eller installera vpn. Jag bor i sverige. Hon kör med en appletv och jag vet inte hur jag skall kunna hjälpa henne/ installera vpn på avstånd. Måste man installera dig i routern eller en app i appletv? Känner det är ett hopplöst läge för mig. Vill bara hjälpa henne då hon älskar att se tv4. Såklart är hon svensk.
Hon och jag fixade iptv och körde med gse iptv/ iplay tv app som vi installerade tillsammans via facetime innan hennes stroke och nu kan hon inte röra sig. Der slutade funka när det var brexit så tror UK började blocka iptv via bredbands leverantören då för det var då det började strula.
Så tacksam för tips. Hon ringde mig igår och sa, ” Jag är så trött att titta på youtube”. Åka dig är ett allternativ men jag fattar typ inget om vpn och hur man installerar det.
Att installera vpn är superlätt. Lika lätt som att installera ett spel. Besök t.e.x. Mullvad.net
När du installerat det så köper du vpn-tid som du sedan laddar kontot med. Brukar köpa 12 månader. Kan köpa mer om det behövs. Sen väljer du i inställningarna till Mullvad att vpn ska starta automatiskt varje gång datorn/mac startas.
När du väl är där hos henne kan du installera Teamviewer och styra hennes dator från Sverige - vid behov.