2023-10-17, 14:44
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTroyan
Köpa via Alibaba, är det legit och funkar det någorlunda? Sjukt billigt ju

Ja, någorlunda är rätt ord.
Citera
2023-10-17, 16:19
Medlem
Jag tetsar IPTV igen, sist jag körde det var många år sedan.. Kör på en Apple TV nu, när bilden fryser, eller dör, och man bara får gå in och trycka på kanalen igen, finns det nån app som kan göra det själv (upplevt att bilden kommer tillbaka men tex utan ljud, så jag ändå måste backa ett steg till kanallistan och sen trycka på den igen).
Kör iPlayTV som app.

Fungerar det bättre med en box, typ Formuler Z11, eller blir det samma fenomen där? På boxarna borde det finnas flera inställningar kan jag tycka, typ att det ska reconnecta direkt osv.
Citera
2023-10-17, 16:41
Medlem
Hej! Jag har iptv i england och det har funkat jätte bra tills för några månader sedan. Nu har jag fått information att jag behöver vpn. Är det nån som vet hur jag enklast löser. Har sånt billigt allibaba och det funkar hur bra som helst när jag är i sverige, men i uk så förmodar att det är internetleverantöreren som blockar. Så tacksam för ett svar.

Mvh
Senast redigerad av jagmottelassie 2023-10-17 kl. 16:52.
Citera
2023-10-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Hej! Jag har iptv i england och det har funkat jätte bra tills för några månader sedan. Nu har jag fått information att jag behöver vpn. Är det nån som vet hur jag enklast löser. Har sånt billigt allibaba och det funkar hur bra som helst när jag är i sverige, men i uk så förmodar att det är internetleverantöreren som blockar. Så tacksam för ett svar.

Mvh

Här är en guide för att hitta både bästa premium och bästa budget vpn. Sedan ställer du in den lite olika beronde vilket enhet du kör på. Det finns både guider och support från vpn-leverantörerns, det kommer att lösa sig

https://www.techradar.com/vpn/best-vpn
Citera
2023-10-18, 13:25
Medlem
Tack för svaret kakka.

Det är så att det är min mamma, som bor i London och kan ej röra sig eller installera vpn. Jag bor i sverige. Hon kör med en appletv och jag vet inte hur jag skall kunna hjälpa henne/ installera vpn på avstånd. Måste man installera dig i routern eller en app i appletv? Känner det är ett hopplöst läge för mig. Vill bara hjälpa henne då hon älskar att se tv4. Såklart är hon svensk.

Hon och jag fixade iptv och körde med gse iptv/ iplay tv app som vi installerade tillsammans via facetime innan hennes stroke och nu kan hon inte röra sig. Der slutade funka när det var brexit så tror UK började blocka iptv via bredbands leverantören då för det var då det började strula.

Så tacksam för tips. Hon ringde mig igår och sa, ” Jag är så trött att titta på youtube”. Åka dig är ett allternativ men jag fattar typ inget om vpn och hur man installerar det.
Citera
2023-10-18, 15:26
Medlem
Citat:
Tack för svaret kakka.

Det är så att det är min mamma, som bor i London och kan ej röra sig eller installera vpn. Jag bor i sverige. Hon kör med en appletv och jag vet inte hur jag skall kunna hjälpa henne/ installera vpn på avstånd. Måste man installera dig i routern eller en app i appletv? Känner det är ett hopplöst läge för mig. Vill bara hjälpa henne då hon älskar att se tv4. Såklart är hon svensk.

Hon och jag fixade iptv och körde med gse iptv/ iplay tv app som vi installerade tillsammans via facetime innan hennes stroke och nu kan hon inte röra sig. Der slutade funka när det var brexit så tror UK började blocka iptv via bredbands leverantören då för det var då det började strula.

Så tacksam för tips. Hon ringde mig igår och sa, ” Jag är så trött att titta på youtube”. Åka dig är ett allternativ men jag fattar typ inget om vpn och hur man installerar det.
Fråga din säljare. En del leverantörer av iptv kan ge dig en alternativ domain/serveradress som fungerar i UK utan vpn.
Citera
2023-10-18, 15:33
Medlem
Citat:

Mvh
Om det funkar i Sverige men inte i England så kan det vara låst till ett land/region. Jag råkade ut för detta i somras när jag försökte se min kanaler från Spanien. Kontakta din säljare 👍
Citera
2023-10-18, 19:57
Medlem
Citat:

Ja hittar man rätt leverantör så duger det gott för dom flesta och precis som du säger så är det sjukt
billigt, förstår inte hur man kan gå runt på det priset...
Förmodligen är det att dom säljer så jäkla många konton vs andra inte har samma kundkrets och behöver ta ett högre pris.
Citera
2023-10-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Ja hittar man rätt leverantör så duger det gott för dom flesta och precis som du säger så är det sjukt
billigt, förstår inte hur man kan gå runt på det priset...
Förmodligen är det att dom säljer så jäkla många konton vs andra inte har samma kundkrets och behöver ta ett högre pris.

det handlar om att vissa länder är lättare att mjölka än andra inget annat
Citera
2023-10-19, 03:23
Medlem
Citat:
Tack för svaret kakka.

Att installera vpn är superlätt. Lika lätt som att installera ett spel. Besök t.e.x. Mullvad.net

När du installerat det så köper du vpn-tid som du sedan laddar kontot med. Brukar köpa 12 månader. Kan köpa mer om det behövs. Sen väljer du i inställningarna till Mullvad att vpn ska starta automatiskt varje gång datorn/mac startas.

När du väl är där hos henne kan du installera Teamviewer och styra hennes dator från Sverige - vid behov.
Senast redigerad av Yukkon 2023-10-19 kl. 04:19.
Citera
2023-10-19, 04:42
Medlem
LazerXs avatar
Citat:

Funkar bra faktiskt.
Såpass att det bara är dumt köpa dyrare tjänster.
Citera
2023-10-19, 12:27
Medlem
Ska byta internetleverantör.
Är det fortfarande massa strul med Bahnhof och iptv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in