2023-10-19, 09:44
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Suck. Jag har inte påstått att Israel ska hålla tillbaka.
Däremot är det uppenbart att de passar på att demolera Gaza. Att de enbart agerar militärt har jag svårt att tro. Hade inte omvärlden haft ögonen på Israel, hade Gaza förintats för flera år sedan.

Araberna har gått ut med att Israel bombat ihjäl 500 personer och samtidigt sprängt ett sjukhus. Trams.

Vad israelerna ljög om?
Myten om 40 halshuggna spädbarn planterades omedelbart efter 7/10.
Som om det inte räckte med elände.
De halshuggna spädbarnen är absolut ingen lögn, varför påstår du det?
De har hittat betydligt fler än 40 halshuggna barn, samt en stor mängd halshuggna vuxna. De har hittat barn utan armar och ben fastbundna med hela sin familj som fått bevittna det hela innan de mördades.
Du kan sitta på höga hästar och säga att bevis saknas, men vänta i så fall tills de forensiska rapporterna är klara istället för att sprida rykten om att det är falskt, när man istället fått höra åtskilliga ögonskildringar av hamas fittighet.

Läs vittnesskildringar från läkarna som ska identifiera liken (eller vad som är kvar av de):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVOP6/lakarna-identifierar-de-doda-jag-ar-tuff-men-grater-inombords

Här har du vittnesmål på VAD SOM SKETT. Om du sitter och påstår att skulden är någon annans än hamas så är du bra vrickad.
Citera
2023-10-19, 09:45
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Jag tror att de visar rädsla för att sätta in infanteri för annars hade de gjort det för länge sedan, vilket skulle innebära eskalering och att fler aktörer kommer in i leken.

Men orsaken till symtomen är i grunden Israel och där de har sig själva att skylla för en sådan regering de valt.
Och Palestina har valt Hamas... mic drop.
Citera
2023-10-19, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Jag tror att de visar rädsla för att sätta in infanteri för annars hade de gjort det för länge sedan, vilket skulle innebära eskalering och att fler aktörer kommer in i leken.

Men orsaken till symtomen är i grunden Israel och där de har sig själva att skylla för en sådan regering de valt.

Israel rädda? Tror du behöver läsa på lite mer om Israels militär. Däremot är de smarta. De kommer sätta in insatser där och när de anser att läget är optimalt. Bara impulsstyrda mer primitiva folk agerar i affekt och utan att ha en plan. Du tycker att Israels regering är dålig? Tja, man kan ha sina synpunkter om det, men vad tycker du då om palestiniernas regering? Du vet, de som är diktatoriska islamistextremister tillika barnadödande terrorister? Det är inte problematiskt för området tycker du?

Känns alltmer som att Ham-asens plan var att ställa till med ett terrordåd så vidrigt att Israel skulle tappa alla spärrar samt slänga sig in i ett bakhåll på Gaza. Hizbolla och Iran hoppades då på att ge sig på Israel från norr. Nu har det skitit sig och USA har redan ett gigantiskt hangarfartyg i viken utanför Gaza och snart kommer nästa. TVÅ amerikanska jättehangarfartyg = Iran är rökta om de försöker sig på något. Det vet de. Genom USA:s militära makt, och snabbhet denna gång, samt att Israel tog det lugnt, gick fiendens plan rakt åt h-vete. Nu kommer Israel rensa upp bland terroristerna och Gaza förlora mark. Så kan det gå när man är lite dum i huvudet och låter hat styra.
Citera
2023-10-19, 09:53
Medlem
baggebo1s avatar
Hysterisk israel (truism) hotar Ryssland. Klart och tydligt. "Ryssland stödjer folkmord och kommer att få betala priset för det".

https://twitter.com/KeithWoodsYT/status/1714823846782538170
Citera
2023-10-19, 09:53
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Schysst med live stream. Smäller lite då och då. Galet hur det är idag där man kan följa konflikter i realtid.

Frågan är bara när IDF kommer kanske gå in i Gaza med marktrupper hur mycket dom kan filma då.

De kommer filma men inte streama i realtid, utan filmerna kommer i så fall släppas i efterhand.
Citera
2023-10-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
De halshuggna spädbarnen är absolut ingen lögn, varför påstår du det?
De har hittat betydligt fler än 40 halshuggna barn, samt en stor mängd halshuggna vuxna. De har hittat barn utan armar och ben fastbundna med hela sin familj som fått bevittna det hela innan de mördades.
Du kan sitta på höga hästar och säga att bevis saknas, men vänta i så fall tills de forensiska rapporterna är klara istället för att sprida rykten om att det är falskt, när man istället fått höra åtskilliga ögonskildringar av hamas fittighet.

Läs vittnesskildringar från läkarna som ska identifiera liken (eller vad som är kvar av de):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVOP6/lakarna-identifierar-de-doda-jag-ar-tuff-men-grater-inombords

Här har du vittnesmål på VAD SOM SKETT. Om du sitter och påstår att skulden är någon annans än hamas så är du bra vrickad.

Det finns inga som helst pålitliga uppgifter om "40 halshuggna spädbarn"
Du ändrar själv "spädbarn" till "barn" inom loppet av 10 sekunder, vilket säger en hel del.
Att Hamas lemlästade barn och vuxna är alla överens om utom sekteristerna i Hamas.
Jag har aldrig påstått att någon annan än Hamas står bakom dåden. Försök inte med en halmgubbe
Hade 40 halshuggna spädbarn hittats hade, detta garanterat verifierats omedelbart.
Det behövs inte ens en rättsläkare för att bekräfta 40 halshuggna spädbarn.
Arbetet med att bekräfta detta skulle vilken icke-läkare som helst kunna göra.
Det är ung lika svårt som att verifiera att 40 st kvinnor skjutits i huvudet.

Nej, myten om 40 halshuggna spädbarn var en medvetet planterad lögn. Den dog blixtsnabbt.
Citera
2023-10-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Schysst med live stream. Smäller lite då och då. Galet hur det är idag där man kan följa konflikter i realtid.

Frågan är bara när IDF kommer kanske gå in i Gaza med marktrupper hur mycket dom kan filma då.

Aa det är spännande. Agendafree har börjat vara schysst och lämna den på när han har dragit.

Nu försöker dom förmodligen att smälla hål i så mycket som bara möjligt. Oroad inför markstriderna, enligt deras hot, så är ju marken full av IEDs.
Citera
2023-10-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
trodde du mena att invasionen började

Jaha nej, jag räknade ut tidigare att idag kommer det nog att börja smälla som fan, och sen blev jag glad när det började göra det
Citera
2023-10-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Aa det är spännande. Agendafree har börjat vara schysst och lämna den på när han har dragit.

Nu försöker dom förmodligen att smälla hål i så mycket som bara möjligt. Oroad inför markstriderna, enligt deras hot, så är ju marken full av IEDs.

Urban miljö är svår att strida i så jag förstår att IDF vill bomba så mycket som möjligt innan. Många fällor osv. Nu gick streamen ner över Gaza efter ett par rediga smällar :/
Citera
2023-10-19, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Asså va?

Det är ett krig, hallå vakna?

Israeler dödar civila palestinier årligen. Går du ut och grinar på flashback då?

Jag är inte för Hamas dödande av oskyldiga lika lite som jag är för Israelernas dödande av oskyldiga.

Men du har redan bestämt dig för att ett israeliskt barn är mer värt än ett palestinskt och därför är det ingen idé att diskutera med dig.
Din hjärna kan inte hålla isär begreppen uppenbarligen. Kriget startade när palestinierna massmördade oskyldiga härom veckan. Israel som nation har stöttat Gaza hela tiden, men de tvingas försvara sig när palestinerna inte kan tygla sig och börjar utföra terrordåd. Nu fick de nog och bestämde sig för att jämna skiten med marken. Helt rätt. Palestinierna är som AFA gånger 1000. Väck med upprormakarna bara. Ingen kommer sakna dem.
Citera
2023-10-19, 09:58
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns inga som helst pålitliga uppgifter om "40 halshuggna spädbarn"
Du ändrar själv "spädbarn" till "barn" inom loppet av 10 sekunder, vilket säger en hel del.
Att Hamas lemlästade barn och vuxna är alla överens om utom sekteristerna i Hamas.
Jag har aldrig påstått att någon annan än Hamas står bakom dåden. Försök inte med en halmgubbe
Hade 40 halshuggna spädbarn hittats hade, detta garanterat verifierats omedelbart.
Det behövs inte ens en rättsläkare för att bekräfta 40 halshuggna spädbarn.
Arbetet med att bekräfta detta skulle vilken icke-läkare som helst kunna göra.
Det är ung lika svårt som att verifiera att 40 st kvinnor skjutits i huvudet.

Nej, myten om 40 halshuggna spädbarn var en medvetet planterad lögn. Den dog blixtsnabbt.
Din idiot. Jag ändrade ingenting. Du kan inte läsa, vilket säger en hel del.
De 40 spädbarnen var en incident och har ögonvittnesskildringar där du får invänta forensiska bevis. Det HAR "verifierats" omdelbart i och med vittnesutsagorna.
Sedan tillade jag att många fler barn halshuggits och lemlästat.
Det har delats foton på mängder med levande brända barn.
Sluta försök försvara hamas. Du får vara muslimriddare när du har bevis för din sak men att argumentera emot vittnesskildringar när DU saknar bevis är inget annat än muslimkrameri.
Citera
2023-10-19, 09:59
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hysterisk israel (truism) hotar Ryssland. Klart och tydligt. "Ryssland stödjer folkmord och kommer att få betala priset för det".

https://twitter.com/KeithWoodsYT/status/1714823846782538170
Han har ju rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in