2023-10-19, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtickare
Det är fan otroligt hur en sådan lyckats avla sina gener vidare. Tyvärr.
stackars fru o barn som nu är kändisar för nåt så lumpet.
Det finns många offer,på alla sidor.
Stackars flickan i Tunisien också som han lyckades göra med barn.
Därför hans släktingar tvingades flytta till Norge, för den skammen och värre blev det ju nu..
knarkaren som blev IS-tok som slutade som dubbelmördare i Belgien.
Citera
2023-10-19, 02:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Är det "uppenbart"?. Jag motbevisade här att ingen sa något. Det gjorde dom. Gå och sug mammas tutte igen.

Det finns inga större avståndstaganden. Många hyllar dådet. Du är muslim.
Citera
2023-10-19, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Seriöst!! Abdesalam Lassoued….la soued= Svensken…på franska.

Är det inget som ser vad som försiggår?

Ingen som ser skogen för träden?

Jo, absolut! Hajade till när jag första gången hörde hans efternamn. Undrar vad han hette egentligen, och vilka de övriga namnen var? Något av hans Alter egos kanske ff bor i Sverige?
Citera
2023-10-19, 04:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jo, absolut! Hajade till när jag första gången hörde hans efternamn. Undrar vad han hette egentligen, och vilka de övriga namnen var? Något av hans Alter egos kanske ff bor i Sverige?

Det är ju inte hans riktiga efternamn och det borde vara lika lätt för dig som för mig att kolla upp hans egentliga efternamn.
Citera
2023-10-19, 04:34
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone

En etnisk svensk (medelålders man), som har konverterat till islam och som med största sannolikhet är ett troget fan till sitt landslag (det är väl främst dem som åker på en bortamatch mitt under en arbetsvecka). Tror på riktigt inte det finns en enda människa i Sverige som stämmer överens med den beskrivningen. Så nej, jag tror inte terroristen var särskilt orolig att råka skjuta en icke-kafirsvensk.
Stämmer. Det finns ingen sådan svensk. Men frågan är hur mycket av den informationen GM möjligtvis kunde haft. Han skymtade en landslagströja och slog till? Eller var det den blonda kalufsen som avgjorde? Hade han undvikit att skjuta en mörkhyad person i svensk landslagströja? Tänk om det var en engångsgrej för någon muslim med svenska vänner som blev medbjuden på en weekend i Bryssel med matchbiljett och fitta? GM är en idiot och slog till på lösa grunder precis som alla dårar gör som attackerar helt okända människor. Jag vet i alla fall, att om jag hade varit islamistapa med mordplaner hade jag sett till att få med mig ett kännbart svenskt offer, en Wallenberg eller någon med åtminstone lite symbolvärde. Men den här fega idioten slösar sitt dåd och sitt liv på två pensionärer på väg till en fotbollsmatch. Visst, det får också effekt, men inte på samma sätt.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-10-19 kl. 04:37.
Citera
2023-10-19, 04:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Stämmer. Det finns ingen sådan svensk. Men frågan är hur mycket av den informationen GM möjligtvis kunde haft. Han skymtade en landslagströja och slog till? Eller var det den blonda kalufsen som avgjorde? Hade han undvikit att skjuta en mörkhyad person i svensk landslagströja? Tänk om det var en engångsgrej för någon muslim med svenska vänner som blev medbjuden på en weekend i Bryssel med matchbiljett och fitta? GM är en idiot och slog till på lösa grunder precis som alla dårar gör som attackerar helt okända människor. Jag vet i alla fall, att om jag hade varit islamistapa med mordplaner hade jag sett till att få med mig ett kännbart svenskt offer, en Wallenberg eller någon med åtminstone lite symbolvärde. Men den här fega idioten slösar sitt dåd och sitt liv på två pensionärer på väg till en fotbollsmatch. Visst, det får också effekt, men inte på samma sätt.

Vad betyder alla dina ord? Jag förstår dem inte?
Citera
2023-10-19, 05:13
Medlem
Citat:

Jo, minst en av de "svenska" IS-resenärerna kallade sig "svensken", på franska, men med korrekt stavning då.

Svenska myndigheter har säkert sett tagande av namn som försöker ge en svensk identitet som gulligt, vilja att assimileras.
I själva verket har han från dag ett berättat vem han är.
Citera
2023-10-19, 05:39
Medlem
Citat:

Mördaren hade tydligen gått under andra efternamn, har det sagts i media av myndigheterna.
Citera
2023-10-19, 06:52
Medlem
Ett hemskt och fruktansvärt terrordåd som retat upp stora delar av svenska folket, och borde vara en väckarklocka för de alltför många naiva, verklighetsfrånvända idioter som stött den svenska migrationspolitiken. Snart faller illdådet dock i glömska, precis som de föregående, och allt fortsätter som vanligt. Importen av fler islamister till Sverige fortsätter oförändrat. Utvisningar stoppas. Medborgarskap och bidrag strösslas ut som smågodis på ett barnkalas. Sverige blir otryggare dag för dag och de oskyldiga offren allt fler.

Jag har sagt det förut. Det som krävs för att väcka svenska folket är troligen att Prinsessan Madelaine och hennes barn gruppvåldtas till döds av 8 MENA och skärs halsen utav i en direktsänd video på facebook. DÅ kanske det blir förändring. Kanske.
Citera
2023-10-19, 06:54
Medlem
Precis som ni säger så låter hans efternamn när man säger det som om man säger svensken på franska. Men det stavas inte på det sättet. Däremot betyder hans efternamn "den svarte" på hans modersmål.
Citera
2023-10-19, 07:11
Medlem
Han fick avslag på asyl i Italien, åkte utan problem vidare till Norge, sedan dömd för brott i Sverige och dömd till utvisning. Hör och häpna därefter inte hem till Tunisien utan till Belgien. Är det inte dax återinföra gränskontroller i EU.
Citera
2023-10-19, 07:26
Avslutad
Citat:
Det behövdes krafttag för att lugna ner läget sedan en koran smutsats ner i en skola i Yorkshire. Enligt brittiska experter är terrordåd som kopplas till blasfemi en växande hotbild i Europa – något de brittiska myndigheterna tar på stort allvar.
https://www.svd.se/a/y6dAxE/brittisk-varning-koranbranningarna-i-sverige-spelar-terroristerna-i-handerna
Betalartikel

I förlängningen är väl detta dåd på sitt sätt triggat av det som kallas Blasfemi. I detta fall mer än nersmutsning utan bränning av bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in